Daimler povlači 774 tisuće dizelskih vozila u Europi zbog softvera za lažiranje emisije štetnih plinova

To su rekli nakon što im je Njemačka vlada naredila da opozovu 238 tisuća vozila u Njemačkoj

Dieter Zetsche, Daimler AG Board of Management Chairman speaks at the German car maker's booth during a press day ahead of the Geneva International Motor Show on March 6, 2018 in Geneva. 
The show opens to the public on March 8 and runs through March 18. / AFP PHOTO / HAROLD CUNNINGHAM
FOTO: AFP

Njemačka vlada je naložila proizvođaču automobila Daimleru da u Njemačkoj opozove 238 tisuća vozila nakon što je utvrđeno da su opremljena softverom koji lažira emisije štetnih plinova u dizelskim vozilima. U cijeloj Europi ukupno je 774 tisuće dizelskih vozila koja sadrže sporne uređaje, a Daimler je poručio da će ih sve opozvati. U najvećoj su mjeri pogođeni modeli Mercedes C-klase, Vito i GLC, odnosno njihove dizelske verzije, priopćilo je ministarstvo.

Daimler je priopćio kako će ponovno ugraditi softver, no zanijekao je bilo kakve zloporabe. Njemački ministar prometa Andreas Scheuer izjavio je kako su ministarstvo i Daimler u ponedjeljak “intenzivno pregovarali mnogo sati”. Naposljetku, izvijestio je da je ministarstvo naložilo trenutni opoziv Daimlerovih modela u Njemačkoj jer su sadržavali “ilegalne naprave za isključivanje”. Naime, ministarstvo ima ovlasti za opoziv vozila samo na području Njemačke.

Uklonit će aplikacije iz automobila

Iz Daimler su kazali da će, uz maksimalnu brzinu i s kooperativnom transparentnošću s vlastima, ukloniti aplikacije u kontrolnom sustavu motora na koje vlada ima prigovor. Daimler je odbio navesti gdje će preostala vozila biti opozvana. Također su poručili kako zakonitost softvera još uvijek treba razjasniti.

Ranije, čelnik Daimlera Dieter Zetsche je rekao da je pronađeno tehničko rješenje za probleme sa softverom te da ne očekuje da će tvrtka biti novčano kažnjena. Ovo nije prvi put da se Daimler suočio s problemima zbog softvera za emisije štetnih plinova. Prošle je godine izvršio rekonstrukciju i naknadnu ugradnju u tri milijuna Mercedesovih diesel automobila proizvedenih od 2011. godine, no taj potez nije nazvao opozivom.

Sve je krenulo od VW-a 2015. godine

Afera s lažiranjem emisija štetnih plinova nadvila se nad njemačkom automobilskom industrijom u rujnu 2015. godine, kada je Volkswagen (VW) priznao uporabu softvera koji može prepoznati kada je dizelski automobil podvrgnut ispitivanju te privremeno smanjiti štetne emisije, a kako bi udovoljio zahtjevima američkih regulatora. O istrazi Mercedes-Benza njemački mediji pisali su sredinom veljače, a nakon ispitivanja Zetschea krajem svibnja, Daimleru je dan rok za pronalazak rješenja do 15. lipnja.

Afera “Dieselgate” je stajala VW, u vidu novčanih kazni i drugih troškova, oko 30 milijardi dolara. U međuvremenu, utvrđeno je da i drugi proizvođači automobila imaju ugrađene slične uređaje. BMW je u veljači opozvao 12.000 dizel automobila, a Porsche u svibnju 60.000. Niti jedan nije priznao nezakonitosti.