Danas je započeo SoMo Borac, jedna od najvažnijih konferencija koja okuplja digitalnu zajednicu iz cijele regije

Domaći i inozemni stručnjaci govorili su o korištenju digitalnih platformi u biznisu

17.11.2023., Zagreb - Konferencija SoMo Borac odrzava se u zagrebackoj Tvornici kulture. Adam Nowakowski - META, The Mobile Opportunity.  Photo: Goran Stanzl/PIXSELL
FOTO: Goran Stanzl/PIXSELL

U zagrebačkoj Tvornici Kulture održava se jedanaesto izdanje konferencije SoMo Borac powered by Httpool, koja okuplja digitalnu zajednicu i nagrađuje najbolje kreativce digitalne industrije iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, BiH i Crne Gore.

Nakon kratkih uvodnih govora koje su održali Ružica Vrdoljak Ličina, direktorica SoMo Borca, Ozren Kronja, izvršni direktor HUDI-ja, Ivana Mabić Gagić, direktorica hrvatske podružnice tvrtke Httpool by Aleph i Matej Lončarić, predsjednik HUDI-ja i glavni direktor digitalnog poslovanja CME Adria, uslijedio je prvi blok predavanja domaćih i inozemnih stručnjaka koji su govorili o korištenju digitalnih platformi u biznisu.

Ružica Vrdoljak Ličina i Ozren Kronja Goran Stanzl/PIXSELL

Utjecaj TikToka na svijet oko nas

Prvo predavanje održao je Vamanan Puvaneswaran, direktor TikToka iz jedne od najboljih agencija u Švicarskoj, agencije Monami koji je s publikom podijelio svoja znanja o digitalnom marketingu i jednoj od najpopularnijih društvenih mreža.

Iako se čini da je TikTok platforma za klince, Puvaneswaran je objasnio moć te društvene mreže. Na jednostavnim primjerima objasnio je kako TikTok utječe na pop kulturu, ali i političku scenu.

“Nekada su glazbene ljestvice bile pune pjesama koje su gurale velike izdavačke kompanije poput Sonyja ili Universala, a danas se na tim ljestvicama nalaze pjesme koje čujete na TikToku. Preko noći možete postati viralni i biti novi Ed Sheeran. Čak i pjesme koje su stare 30 i više godina vratile su se u trendove zahvaljujući TikToku”, kazao je Puvaneswaran.

Marketing i promoviranje brendova

Govoreći o utjecaju TikToka na političku scenu, Puvaneswaran je kazao kako korisnici na toj platformi pričaju o politici, a onda mediji pišu o tom. “TikTok se koristi za političku mobilizaciju, ali ga koriste i političari koji pokušavaju doći do mlađih glasača i pričaju većinom o njihovim problemima”, ustvrdio je.

Vamanan Puvaneswaran Goran Stanzl/PIXSELL

Objasnio je i da je TikTok utjecao na druge platforme poput Instagrama i YouTubea koji su, da bi mogli konkurirati popularnoj društvenoj mreži, stvoriti reelse i shortse. Puvaneswaran je kazao i kako bi tvrtke trebale biti na TikToku zbog vlastitog marketinga i promoviranja brendova.

Kazao je i kako mlađe generacije više ne googlaju već sve pronalaze preko TikToka. “Što trebate učiniti? Samo na TikToku pričajte o vlastitom proizvodu i što se s njim može učiniti”, tvrdi. “Kao brend možete se svidjeti drugima više ako koristite TikTok. Na platformi bi bilo dobro govoriti više o sebi, ili o problemima i njihovom rješavanju. Najjednostavnije – samo pričajte o životu”, dodao je.

Zabava, emocije i edukacija

Puvaneswaran je posjetiteljima i predočio formulu za TikTok content koju koristi u Monamiju. Kako je objasnio, važno je da TikTok snimke nude zabavu, emocije i edukaciju. Važne su, kazao je, i kategorije koje je podijelio na inspiraciju, pristupačnost, znanje, zabavu i trendove.

“Kao brand trebate pokazati da shvaćate kako se osjećaju vaši klijenti. Dajte korisnicima neko znanje i oni će reći da im taj brand nešto daje iako za njega nikad nisu čuli. Zabavite korisnike, potaknite kod njih emocije, a što se tiče trendova, oni su poput gramatike TikTok jezika. Ako ih pratite, korisnicima pokazujete da ih shvaćate”, kazao je.

Od Zagreba do Las Vegasa

Nakon Puvaneswaranovog, uslijedilo je predavanje Tea Širole, direktora Muzeja iluzija, pod nazivom “Od Zagreba do Las Vegasa – hrvatska priča o uspjehu”. Širola je govorio o tome kako je Muzej iluzija došao do jednog od najznačajnijih svjetskih tržišta, onog u Las Vegasu.

Teo Širola Goran Stanzl/PIXSELL

“Sve što tamo postoji je na najvećoj mogućoj razini. Takav oblik tržišta ne postoji nigdje drugdje. Svi žele biti tamo, ali to znači da je tržište teško i da se za njega treba puno boriti”, kazao je Širola. Uz puno truda, tvrdi, uspjeli su za Muzej iluzija dobiti jednu od najboljih lokacija u Las Vegasu. “Učinili smo sve kako bi nas se primijetilo i kako bismo privukli ljude da dođu u muzej”, kazao je.

“Išli smo po principu ‘go big, or go home’. Tako smo gradili i kampanju. Obavijest o muzeju postavili smo po cijelom Vegasu, oglasi su bili vidljivi na busevima, taksijima, billboardima. Prema rezultatima anketiranih posjetitelja mislim da smo ih uspjeli time privući i većina je bila zadovoljna onime što vidi”, kazao je.

‘Sve kreće od korisnika’

Ivana Postružin iz Hrvatskog telekoma održala je predavanje pod nazivom “Kako matirati u svakoj kampanji, Performance marketing u 3 poteza”. Uvodno je kazala kako ne postoji univerzalni recept koji bi funkcionirao u svakoj kampanji, te da sve kreće od korisnika.

“Unazad nekoliko godina smo primijenili rješenja temeljena na podacima i onome što smo naučili od korisnika pa smo skupili tim s raznim disciplinama koji je surađivao i došao do rješenja kojima smo popunili rupe između korisnika i ponude”, kazala je.

Ivana Postružin Goran Stanzl/PIXSELL

U prvi plan su, objašnjava Postružin, stavili ono što korisnici traže te su time povećali rezultate. “Posvećenost oglasima, njihovo testiranje i analitika su sveto pismo operative. Pridodala bih tome ekspertizu jer u timu imamo stručnjake koji surađuju s agencijskim stručnjacima i ta suradnja je ključna”, kazala je.

Ljudski segment donosi prevagu

Ističe i kako ljudski segment donosi prevagu u donošenju odluka u kampanji. “Ljudski segment je taj koji odlučuje i ne dopuštamo algoritmu da bude u potpunosti samostalan”, kazala je.

Postružin je kazala i da Hrvatski telekom od drugih izdvaja što imaju vlastitu in house produkciju. “To znači da imamo vlastiti tim developera, copywritera, dizajnera, videoprodukciju, a to sve olakšava dinamiku tijekom procesa i isporuke kampanja, kojih u konačnici imamo preko 19 i radimo ih samostalno”, kazala je.

Kreativnost je najvažnija varijabla

Adam Nowakowski iz Mete održao je predavanje na temu mobilnih uređaja i marketinga. O mobilnim uređajima danas svi ovisimo, objasnio je, te kazao da zahvaljujući njima mnogi pišu i čitaju objave na društvenim mrežama, gledaju snimke, koriste ih za komunikaciju, kupovinu i marketing.

Adam Nowakowski Goran Stanzl/PIXSELL

Govoreći o potonjem, Nowakowski je kazao da će ljude privući oglasi koji odišu kreativnošću. “Ni brand, ni targeting, a niti budžet nisu toliko važni, koliko je važna kreativnost.

Jedna tvrdnja kaže da trebate biti hrabri ako želite biti kreativni. Ne mislim da je to baš tako, ali hrabrost ima svoju ulogu. Ako želite prodati nešto kreativno klijentu i uvjeriti ga da se radi o dobroj ideji, nećete doći i reći ‘budite hrabri, riskirajte’, jer klijenti se žele osjećati sigurno. Kreativci nekad moraju izaći iz vlastite komforne zone”, kazao je.

Privlačenje pažnje grafičkim rješenjima

Nowakowski je na brojim primjerima objasnio kako oglasom na mobilnom uređaju privući potencijalne klijente, te kazao kako grafičko rješenje s pokretom privlači uvelike privlači pažnju. Također je istaknuo kao najvažniji dio sadržaja mora biti u prvom planu.

Kazao je i kako će snimke za oglas snimljene mobitelom performirati pun bolje na društvenim mrežama nego snimke nastale u studiju. “Ljudi se lako povezuju s oglasom kada vide da je snimljen mobitelom”, dodao je Nowakowski.

Na kraju, zaključio je kako je kreativnost najvažnija varijabla u čitavoj priči, da najvažniji sadržaj mora biti u prvom planu, te da sve na čemu se radi treba mjeriti i testirati kako bi se u konačnici postigli najbolji rezultati.

Predavanja ostalih govornika i stručnjaka trajat će sve do 16 sati, nakon čega slijedi dodjela nagrada.