Direktor Huaweija za Hrvatsku: 'Počinjemo sa snažnijim povratkom na tržište, duh naše kompanije ne poznaje predaju'

Nedavno predstavljeni Nova 9 početak je Huaweijevog povratka, kaže nam Liao Jia

Nakon predstavljanja novog Huawei Nova 9 u Beču, dobili smo priliku sjesti za stol s Liao Jiem, direktorom Huaweija za Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru i Srbiju. Prvo što smo pitali direktora Liao Jia bilo je smatra li da će se Googleova trgovina aplikacija, Play Store, i njoj pripadajuće Googleove mobilne usluge (GMS) vratiti na Huaweijeve uređaje.

Direktor je odmah kazao kako je to pitanje koje se proteže praktički otkako je stupila zabrana suradnje američkih kompanija s Huaweijem. “Moram reći da smo uvijek otvoreni za suradnju, i to sa svima. Ovo pitanje ustvari ne bi trebali postaviti nama, već američkoj vladi. Kakva god bila budućnost, mi smo spremni ponuditi vlastite proizvode koji će pružati odlično korisničko iskustvo. Zbog toga razvijamo svoj HMS sustav, pa nudimo jednake usluge”, rekao je Liao Jia.

Nova 9 je početak vraćanja na tržište

Prilikom predstavljanja Nove 9, Derek Yu, predsjednik regije Srednje istočne Europe, Nordijske i Kanadske regije, spomenuo je kako Huawei ID u Europi trenutno koristi 42 milijuna korisnika. Liao Jia objašnjava kako velika većina tog broja otpada na korisnike Huaweijevih mobitela, a s obzirom na to da je Huawei jedno vrijeme bio prvi brend u regiji, smatra kako postoji prostora za povećanje tog broja.

Ističe i kako su na nekim tržištima krajem prošle godine, poput slovenskog, bili drugi najpopularniji brend mobitela u srednjoj do srednje-višoj kategoriji. Unatoč svim problemima s kojima se suočavaju, Liao Jia kaže kako su ove godine i dalje na visokom trećem mjestu po popularnosti u Sloveniji i Hrvatskoj.

S lansiranjem novog modela Nova 9, Liao Jia kaže kako se počinju snažnije vraćati na tržište. Vraćanje će dodatno energizirati i lansiranje novih modela srednje klase, koje Huawei planira lansirati sljedeće godine. No, o njima Liao Jia, sasvim razumljivo, nije smio podijeliti detalje. Uvjeren je kako će ti mobiteli bilježiti odličnu prodaju, unatoč izazovima se kojima će se, po njegovim riječima, sasvim izgledno i dalje susretati. Dodaje kako Huawei nije spreman predati borbu.

Vratit će se i u flagship segment

S druge strane, flagship modeli, oni sa samog vrha ponude, neko su vrijeme izostajali s tržišta, no Liao Jia kaže kako će se i oni vratiti u velikom stilu. O njima, kao ni o drugima modelima koji bi trebali izaći sljedeće godine, nije mogao podijeliti detalje. “Flagship modeli će se sigurno vratiti na tržište, jer mi se ne predajemo”, rekao nam je Liao Jia. Trenutno su u višoj klasi lansirani P50 i P50 Pro modeli u Kini, a njihovi nasljednici trebali bi doći i u Europu, opremljeni Qualcommovim procesorima.

Nakon takvih najava, Liao Jia smo i pitali hoće li se Huawei vratiti u segment sklopivih mobitela, s obzirom na to da se njihov Mate X2 doimao kao model s iznimno dobrim hardverom, a nije izašao na mnoga tržišta. Koliki će naglasak Huawei staviti na sklopive mobitele ovisit će o interesu tržišta, a Liao Jia još je jednom istaknuo kako Huawei ne kani odustati od ničega, pa ni od inovacija. Stoga, sklopive modele Huaweija ćemo sigurno vidjeti.

Budući da je Liao Jia direktor za našu regiju, pitali smo ga raspolaže li nekim brojkama koje bi pokazale koliko je to tržište ustvari veliko. “S obzirom da je riječ o najskupljoj kategoriji modela, tržište je zaista maleno. Nemam točne brojke, no ono što mogu reći je da će padanjem cijene takvih modela rasti i njihova popularnost. A za snažniji pad cijene treba još nekoliko iteracija sklopivih mobitela, te veća podrška dobavljanja i drugih proizvođača”, objasnio je direktor.

Nosiva tehnologija im je i dalje vrlo popularna

Huawei je u drugim segmentima, poput nosive tehnologije u koju spadaju pametne narukvice i satovi, zauzimao prvo mjesto na tržištu. Liao Jia kaže kako su pametni satovi GT2 i GT2 Pro, kao i nadolazeći modeli GT3, i dalje vrlo popularni, te da zapravo i nije primijećen neki pad prodaje. Još bitnije, Liao Jia kaže kako je zadovoljstvo korisnika njihovim satovima iznimno visoko, a GT3 model donosi snažniju autonomiju, područje na kojem uvijek postoji prostora za napredak.

Što se tiče nestašice čipova koja zahvaća gotovo sve industrije, Liao Jia kaže kako će Huawei sljedeće godine imati znatno stabilniju nabavku čipova, u svim segmentima, od mobitela do laptopa. Kaže kako je i dio njihovog kompanijskog duha to da se jednostavno ne predaju. Procjenjuje kako će se situacija sljedeće godine popraviti, no ne može procijeniti koliko.

Liao Jia objašnjava kako nestašica čipova i nije svuda linearna, odnosno u nekim segmentima nije zabilježena tolika nestašica kao u drugima. Stoga su u Huaweiju prilagodili proizvodnju kako bi se što bolje snašli u novim okolonostima na tržištu.