Direktor Weekend Media Festivala: Preživjeli smo krizu 2008. i pandemiju, samo jedan predavač je neispunjena želja

Razgovarali smo s Tomom Ricovom u povodu jubilarnog 15. izdanja

“Od prvog Weekend Media Festivala 2008. medijska industrija drastično se promijenila, no sam Weekend Media Festival nije baš toliko. To pokazuje da su temelji na koje smo postavili prvo izdanje festivala bili dobri te da je kombinacija edukacije i druženja, odnosno, networkinga i zabave dobitna”, priča nam Tomo Ricov, direktor WMF-a.

Postigli su to da su već na samom početku postali najvažniji regionalni festival, u bilo kojoj kategoriji, i ostali to do danas. “Mislim da je jako važno imati mjesto na kojem se regionalni profesionalci iz medijskih i kreativnih industrija mogu okupljati i razmjenjivati ideje. Inače smo prepušteni samo političkoj histeriji”, kaže u povodu ovogodišnjeg festivala koji je zakazan za produženi vikend od 22. do 25. rujna u Rovinju.

Među istaknutim govornicima su izraelski novinar i publicist Yossi Melman, jedan od najveći svjetskih stručnjaka u području špijunaže i međunarodne sigurnosti, autor niza bestsellera o Mossadu i izraelskom Shin Betu. S Nikolom Deškovićem, jednim od osnivača AutoScouta24, koji su koristili praktički svi koji su ikada razmatrali uvesti auto iz Njemačke, smo već razgovarali u povodu ovogodišnjeg WMF-a.

Pogled unatrag

Marketinški stručnjak te ujedno i direktor Pepermint agencije i povremeni DJ, Tomo Ricov na ideju za WMF došao je dok je vodio jednu televizijsku produkcijsku kuću, za koju je obilazio europske festivale.

“Na njima sam spoznao veliku potrebu koju imaju TV profesionalci za informacijama iz susjednih država bivše zajedničke države. Kako dolazim iz event industrije, rodila se ideja za konferenciju koja bi, po prvi put nakon rata, okupila stručnjake iz različitih država”.

“Prvo sam planirao TV konferenciju, ali sam shvatio da je to suviše ograničeno područje i došao na ideju za medijski događaj, koji će imati i veliki udio druženja i zabave, te tako postati festival. Nisam imao pojma koliko će ljudi biti zainteresirano za takav događaj jer nitko nije napravio ništa slično prije toga. Na moje veliko iznenađenje, već prvi festival skupio je oko 1500 posjetitelja, a ja bih bio sretan i sa 300-400”, kaže nam Ricov.

Tomo Ricov

Problemi koje nosi pandemija nisu zaobišli WMF

Kada smo pričali prije tri godine, Ricov nam je rekao kako im je najteža godina do sada bila druga, kada je u punom efektu udarila svjetska ekonomska kriza. Bila je posebno osjetljiva za festival, kriza je napravila goleme probleme u marketinškoj i medijskoj industriji. “Rezali su se budžeti i počela su se preispitivati sva ulaganja”, kazao nam je tada. No, nakon oporavka, na marketing se počelo trošiti više no ikad.

Ni koronavirus nije zaobišao WMF. Trinaesti po redu, onaj 2020. godine, morali su otkazati. Za pandemiju, Ricov kaže da ih je “dosta stresla”, kao i cijelu event industriju. “Covid mi se zamjerio da sam zabranio sve teme povezane sa koronom na prošlogodišnjem izdanju. Kao i na ovogodišnjem”, kaže Ricov dodajući da su efekti pandemije na WMF kaže u neku ruku bili slični onima gospodarske krize.

“Teško da se itko mogao pripremiti za ono što nas je snašlo s covidom. Različiti mediji su različito bili pogođeni. TV je bio gledaniji nego ikad, print se nikad manje nije prodavao. Digital i mobile je u stalnom porastu još od prvog Weekenda, a sad je još više narastao. Marketing je ovisan o stanju na tržištu tako da kad gospodarstvo stagnira, osjeti se i na marketinškim budžetima. No, barem nismo direktno osjetili neku veću štetu zbog rata u Ukrajini”, ističe Ricov.

Koja je tajna održavanja usješnosti festivala?

Za prvi postpandemijski WMF, prošlogodišnji i 14. po redu, Ricov kaže da je nadmašio sva očekivanja. “Bio je fantastičan. Po atmosferi – najbolji ikad. Premašio je sva očekivanja. Ljudi su bili u nekoj vrsti ekstaze što su uopće mogli doći do Rovinja”, entuzijastično dodaje.

Pitanje koje smo Ricovu postavili uoči 11. Weekend Media Festivala – kako uspijevaju toliko godina za redom ostati relevantni i ne izgubiti taj inicijalni naboj – postavili smo i danas. “Tajna je u odličnom timu. Uspjeli smo upornim radom cijelog Weekend tima, stalnim praćenjem trendova u medijima i tehnologiji. Veliku ulogu u uspjehu Weekenda ima i ogromna podrška velikog broja prijatelja i partnera festivala, previše ih ima da bi ih spomenuo”, kaže.

Na festival svake godine stižu relevantni predavači, i to ne samo po svojoj reputaciji, već i kao komentatori gorućih društvenih tema. Tako je jedan od ovogodišnjih govornika Vuk Vuković, koji slovi za jednog od vodećih makroekonomista u državi. Govorit će o jeseni pred nama, ali i o neizbježnoj recesiji u sljedećoj godini.

Festival unutar festivala

U sklopu WMF15 održat će se i Golden Drum festival, međunarodni kreativni festival na kojem se svake godine nagrađuju najbolje ideje, najuspješniji kreativni timovi i pojedinci koji su svojim radom ostavili trag u oglašivačkoj industriji. Organizatori festivala otkrivaju kako je ove godine tema Rebuilding Connection.

Golden Drum je poznat po tome da utječe na sam razvoj i oblikovanje cjelokupne komunikacijske industrije u Europi, ali i izvan njenih granica. Ove godine, uvode se i dvije nove kategorije nagrada – nagrada za produkcijsku agenciju godine i nagrada za digitalna agenciju godine.

“Izuzetna nam je čast ugostiti Golden Drum na Weekendu. Golden Drum je već desetljećima sinonim za izvrsnost u kreativnoj industriji, a ovom suradnjom povezujemo dva najveća medijska, marketinška i komunikacijska događaja u regiji. Veselimo se rujanskom druženju u Rovinju”, kazao je Ricov još povodom predstavljanja programa ovogodišnjeg WMF-a sredinom srpnja.

Predstavljanje ovogodišnjeg Weekend Media Festivala sredinom srpnja

Veći broj tehnoloških tema

Ovogodišnji WMF ponovno donosi niz predavanja, panela i radionica, koje se održavaju paralelno u pet dvorana. Ricov nam kaže kako će najveći izazov biti odlučiti na koja predavanja i panele otići. Stoga smo Ricova pitali koja su mu događanja najatraktivnija na što nam je dao svoje preporuke.

“Budući da aktivno sudjelujem u kreiranju programa, teško mi je nešto istaknuti. Ako tema ili predavač nisu atraktivni, ne stavljam ih na program”, našalio se. No, pretpostavlja da će predavanje Yossia Melmana izazvati najviše zanimanja.

“Do sad nismo imali prilike iz prve ruke čuti toliko informacija o tajanstvenom Mossadu i uopće o izraelskoj politici koja sada snažno formira nove zone utjecaja na svjetskoj sceni”, objašnjava Ricov pa dodaje: “Ove godine imamo više tehnoloških tema nego jer je tech industrija trenutno i najpropulzivniji dio naše ekonomije. Uz velike zvijezde te scene predstavit ćemo i brzorastuće kandidate za nove jednoroge”.

Žižekovo gostovanje i dalje neispunjena želja

Dovođenje jednog predavača Ricovu, priznaje, ostaje još uvijek neispunjena želja. “To bi bio Slavoj Žižek. Prošle godine je trebao nastupiti, ali na kraju je morao odustati u posljednji tren. Dogovorili smo se da jednom dođe nenajavljen”, otkriva nam.

Za buduća izdanja WMF-a, Ricov se nada da će i dalje ostati festival koji spaja ljude u “ovoj našoj napaćenoj regiji”. “Htio bih da se posjetitelji vraćaju nadahnuti i da rezultate te nadahnutosti vidimo na sljedećim izdanjima Weekenda”, zaključuje pa na kraju ističe da su i ove godine pripremili odličan party program.

“Imat ćemo puno atraktivnih izvođača pa tako ovogodišnji Weekend otvaraju jazz orkestar HRT-a i Darko Rundek. Zabavljat će nas i Matija Cvek & The Funkensteins, a posebno nas veseli što trenutno najveća regionalna zvijezda Konstrakta & Zemlja Gruva također dolaze na Weekend. Imamo još neka iznenađenja, ali o tom potom!”