Direktorima nigerijskih telekomunikacijskih operatera prijeti zatvor zbog loše telefonske usluge

Zagušenost mreže i loša kvaliteta poziva zbog prevelikog broja korisnika

FOTO: Ken Banks/Flickr

Nigerijsko vijeće za zaštitu potrošačkih prava (CPC) je, uz podršku nigerijskih vlasti, zaprijetilo zatvorom direktorima telekomunikacijskih kompanija ako ne poprave kvalitetu telefonskih poziva.

U Nigeriji se zahvaljujući konkurentskom ratu cijenama usluga u posljednje četiri godine dogodio boom u broju korisnika mobitela. Iako se čini kao dobitna situacija za korisnike, u stvarnosti je povećana količina korisnika, uz manjak ulaganja telekoma u infrastrukturu, dovela do drastičnog smanjenja kvalitete usluga do granice neupotrebljivosti.

Vijeće za zaštitu potrošača tvrdi da zagušenost mreže i veliki broj prekinutih poziva korisnike košta ozbiljan novac. Nedavno su regulatori proveli istraživanje kvalitete operatera diljem regije i nisu uspjeli pronaći nijednog operatera koji ostvaruje kvalitetu veze koju ugovor jamči korisnicima.

Prijetnja kriminalnim progonom

Problem je lani toliko eskalirao da je CPC zabranio telekomunikacijskim operaterima uzimanje novih korisnika sve dok ne poboljšaju infrastrukturu. Nakon neuspjeha zabrane CPC je uveo velike kazne operaterima koji ne ispunjavaju standarde, ali ni taj potez nije polučio veliki uspjeh. Sada su odlučili povećati pritisak prijetnjom tužbi i kriminalnog progona neposlušnih kompanija.

Slične poteze povukle su Tanzanija i Zimbabve kako bi obuzdali svoje telekomunikacijske operatere, a za očekivati je da će u budućnosti i druge zemlje slijediti njihov primjer. „Nigerijsku odluku da kriminalno goni neposlušne operatere slijediti će mnoge afričke zemlje jer je Nigerija najveće afričko tržište telekomunikacija i najveća ekonomija u regiji“, smatra Edith Mwale, telekomunikacijski analitičar Afričkog centra za ICT razvoj.