Prva hrvatska pametna perilica rublja na tržištu do kraja godine

Iduće godine izlazi pametna sušilica rublja, stroj za pranje posuđa, hladnjak i televizor

FOTO: PIXSELL/PIXSELL

M San grupa, najveća domaća IT kompanija, do kraja će godine pod vlastitim brendom Vivax na tržište izbaciti prvu hrvatsku pametnu perilicu rublja. Za iduću godinu su najavili pametnu sušilicu rublja, pametni stroj za pranje posuđa, hladnjak i pametni televizor, piše Poslovni dnevnik.

Riječ je o paleti proizvoda na čijem razvoju M San radi posljednje dvije godine u sklopu projekta Vivax pametni dom. Voditelj Vivaxa u M San grupi Vladimir Brkljača kaže da je sve počelo s proizvodnjom i odličnom prodajom vlastitih tableta i pametnih mobitela. Tvrtka je u prva dva tjedna prodala 4000 Vivaxovih smartphonea, koji su razvijeni u Zagrebu, a proizvedeni u M Sanovim tvornicama u Kini. Pametni uređaji su im u dva tjedna donijeli zaradu od tri milijuna kuna.

Najjača privatna robna marka u jadranskoj regiji

Brkljača kaže da je proširenje palete pametnih uređaja bio logičan slijed. “Vivax pametni dom odgovor je na potrebe nove generacije kupaca koji žele na pametnom mobitelu, iPhoneu, Vivaxu ili nekom drugom Android mobitelu imati kontrolu nad svojim domom”, objašnjava Brkljača te stiče da je Vivax danas najjača privatna robna marka u jadranskoj regiji, i po prihodima i po veličini asortimana.

Lani je prodaja Vivaxa skočila 36 posto te je postao jedan od glavnih generatora rasta M San grupe. Prema podacima Poslovne Hrvatske, u 2014. M San grupa povećala je prihod 17,2 posto, na 1,68 milijardi kuna. Neto dobit je utrostručila, na 18,1 milijun kuna. Broj zaposlenih povećali su za 5,1 posto, a trenutno imaju 123 zaposlenika.

Iskorak na strana tržišta

Brkljača kaže da, osim u regiju, uspješno izvoze na 18 tržišta jugoistočne, srednje i sjeverne Europe. “Preporučio bih našim kompanijama da imaju hrabrosti, da vjeruju u vlastite proizvode te da naprave iskorak na strana tržišta jer kvalitetom možemo parirati ostalim proizvođačima i proizvodima na drugim tržištima”, poručio je Brkljača za Poslovni dnevnik.

Napominje kako pritom treba uzeti u obzir potrebe različitih tržišta. U Vivaxu su za norveško tržište razvili klime koje su energetski učinkovite i na minus 25 stupnjeva Celzija. Na bogatija tržišta šalju vrh ponude, a Brkljača kaže da su povratne informacije odlične.

Sami će razvijati softver pametnih uređaja

Vivax je u razvoj pametnih uređaja, odnosno komunikacijskog modula i softvera, ušao s partnerom iz Kine, a plan je da M San na sebe preuzme razvoj i održavanje softvera, za što su već zaposlili tim programera. “S Vivaxom postajemo i softverska tvrtka koja će dodavati nove aplikacije svojim pametnim uređajima, poput e-servisa, koji će olakšati održavanje, ubrzati otklon kvarova i u konačnici dodatno povećati korisničko zadovoljstvo”, zaključio je Brkljača.