FOTO: Vjekoslav Skledar

Domaći startup niže uspjehe: ušli su na prestižni Future Food Tech u San Franciscu, cilj je osvojiti američko tržište

'Širimo tim, planiramo akvizicije i zatvaramo nove investicije', ovako su najavili novu eru poslovanja

Domaći startup niže uspjehe: ušli su na prestižni Future Food Tech u San Franciscu, cilj je osvojiti američko tržište

'Širimo tim, planiramo akvizicije i zatvaramo nove investicije', ovako su najavili novu eru poslovanja

FOTO: Vjekoslav Skledar

Od pokretanja 2019. hrvatski startup Ani Biome koji su pokrenuli Bruno Balen i Nika Pintar, polako, ali sigurno osvaja industriju dugovječnosti. Konačni cilj im je postati najveća age-tech tvrtka.

O priznanjima i investicijama u, za njih, iznimno uspješnoj 2022. te o planovima za tekuću godinu razgovarali smo s osnivačicom, izvršnom direktoricom i ‘Chief Science’ Nikom Pintar i ‘Chief Branding’ direktoricom Martom Leticom.

“Neupitno je da će industrija dugovječnosti biti najveća industrija u povijesti čovječanstva. Čak i u 2022. koju je obilježila ozbiljna kriza u kojoj su se investicije drastično smanjile ili čak zaustavile, ova industrija je zabilježila porast investicija od 30 posto“, u startu nam govori Nika Pintar.

Niz priznanja u 2022.

No, unatoč krizi, za Ani Biome je prošla godina bila iznimno plodonosna. “U 2022. smo otvorili prvi vlastiti Lab i proizvodni pogon u koji smo uložili 500 tisuća eura i uveli nove metode fermentacije. Uz to smo integrirali biometričke i psihobiološke izvore podataka, izgradili aplikaciju – web verziju, a uskoro nam izlazi i iOS i novi website. Predstavili smo se na preko deset međunarodnih sajmova i konferencija, objavili dva međunarodna bestsellera, preselili u vlastiti ured i oformili STEM tim koji danas čini 60 posto ukupnog tima”, s ponosom nam govori Nika.

Nismo bili iznenađeni da su za izuzetna postignuća stigla i brojna priznanja na svjetskim natjecanjima.

“Prošle godine imali smo nekoliko priznanja kojima se ponosimo, poput osvajanja prvog mjesta na Firmenich Precision Nutrition Dayju u Ženevi, zlata za najinovativniji proizvod u Madridu, Unicorn Awarda na Infobip Shiftu, prvog mjesta na EIT ClimAcceleratoru i ulaska u Slush20. Najveće priznanje u dosadašnjem radu nam je poziv na ekskluzivni invitation-only event Future Food Tech u San Franciscu“, govori nam Marta Letica.

Ušli na prestižni startup event

Koliko je značajan Future Food Tech govori činjenica da je riječ o eventu rezerviranom za 35 najinovativnijih startupova iz cijelog svijeta koji će im otvoriti vrata ka tržištu SAD-a.

“Uz booth i pitch tamo ćemo 15. ožujka pred najvećim svjetskim venture capital fondovima predstaviti age-tech rješenje iz Hrvatske”, dodaje Marta ističući da im je to centralni datum u ovom kvartalu te da će to biti njihov ulaz na tržište SAD-a gdje će u prvom valu ostati pet tjedana prije nego što na ljeto tamo trajno alociraju dio tima.

“Između ostalog u San Franciscu ćemo predstaviti prototip novog 3-sekundnog deeptech načina dnevnog check-upa u potpunosti razvijenog in-house, iOS verziju Ani Habit™ aplikacije, konekciju postojećih wearable uređaja s mikrobiomom, novi proizvod s kanabinoidima te Mind-Gut Axis™, neinvazivnu AI intervenciju za dizajn crijevnog okoliša kroz psihobiološke poluge”, otkriva.

Ani Biome

Nove runde investicija

Iako je 2022. bila najteža godina od 2008. za realizirati financiranje, Ani Biome tim su zatvorili 80 posto u najnovijoj rundi investicija od 900 tisuća eura do kraja godine što, kaže Pintar, nije bio nimalo lak zadatak.

“Venture capital tvrtke su gotovo potpuno zaustavile nove investicije i ušle u stanje hibernacije. Angel investitori su izgubili dobar dio vlastite imovine kroz pad tržišta dionica, a i kripto valuta i inflaciju, te su se u panici okrenuli akumulaciji bogatstva u nekretninama. Takva situacija na tržištu nas je više puta dovela u vrlo tijesne situacije i kratak runway, to jest vrijeme koje imamo do trenutka kada više ne možemo plaćati obveze”, objašnjava Pintar.

“Bile su potrebne stotine sastanaka s raznim profilima ljudi da se profiliraju oni najprogresivniji koji s nama dijele viziju svijeta biološkog transhumanizma”, dodaje. “Najdraži investitorski citat, koji nas na duhovit način iznimno točno opisuje, dolazi od investitora koji je uvoznik naših proizvoda u Srbiji. Rekao nam je kako vidi da smo nenormalno ambiciozni i da to ne treba propustiti”, uz osmijeh se nadovezuje Pintar objašnjavajući kako je to kompliment za svu ustrajnost i trud kako bi ostvarili svoju viziju za Ani Biome.

Ponosni na investitore

Pintar naglašava da su, uz nove investitore poput prvog institucionalnog, EIT ClimAcceleratora, znanstvenika iz švicarskog Longevity Valley-a, Arianne Bianchi i Philippa Rheina, domaćih angel investitora Tina Težaka, Davora Brukete, Berislava Horvata, Davora Runje, Igora Draškovića, ali i kolega startupovaca, prvenstveno domaćeg AIRT-a, te Gorana i Marka Martinovića koji imaju uspješan start-up u Kini, iznimno ponosni na investitore koji su s njima već u dvije runde.

Ipak, entuzijastična je Pintar, “najviše nas veseli to što su u ovoj rundi investirali i četiri člana i članice core teama i njihovi najbliži, i to preko 100 tisuća eura. Oni imaju priliku iznutra vidjeti sve probleme, frustracije i teške dane i njihovo povjerenje je neprocjenjivo”.

“Od početka smo ovu rundu procijenili na 600 do 900 tisuća eura i prvi closing smo postigli u prosincu. U drugom closingu još imamo otvoreno 80 tisuća eura. S obzirom na to da naši angel investitori ulažu u prosjeku od 20 do 50 tisuća eura te nam trebaju još dvije do tri osobe, očekujemo da ćemo kroz manje od tjedan dana zatvoriti rundu do kraja”, nadodaje.

Budućnost je u outsorcingu vitalnosti

A upravo njihov age-tech brend Ani Biome predstavlja budućnost vitalnosti. Osluškujući ritam tržišta i industrije dugovječnosti, shvatili su, kaže Pintar, da sama industrija ima problem.

“Obilježava je konstantna potraga za sastojkom koji će riješiti problem starenja i bolesti. Mi smatramo da dugovječnost ne može i ne smije biti još samo jedna grana farmaceutske industrije. Zato smo dizajnirali inovativno Vitality as a Service koje omogućuje outsourcing vitalnosti kroz vlastiti AI concierge za vitalnost. AI radi za vas, a vi uživate u benefitima”, entuzijastična je Pintar.

Vizija vitalnosti

“Mi longevity industriju redefiniramo kao ‘Vitality-first’ i tvrdimo da trebamo danas povisiti vitalnost i količinu energije, a da će vitalnost, čak i produženi život, biti samo ugodne posljedice te današnje promjene”, kaže Pintar pa dodaje: “Zato Ani nema cilj samo produljiti život, već klijente i klijentice vodi prema tome da danas postanu vitalniji – inspirirani, zdravi, ispunjeni i kreativni, odnosno nove osobe.”

“Ono što nas motivira da ustrajemo i kada je teško je vizija svijeta biološkog transhumanizma u kojem možemo precizno dizajnirati vlastitu i kolektivnu svijest”, entuzijastična je Pintar.

Svjesni su, napominje, da ova vizija nije za sutra, čak niti za deset godina. “Da bismo do toga došli, moramo sada razumjeti kako kemija našeg tijela, taj koktel neuromodulatora i hormona u plesu s trilijunima mikroba koji čine 90 posto nas, utječe na našu motivaciju, želje, emocije, način na koji mislimo, poimamo sebe i svijet oko sebe i to je upravo ono što radimo na svakodnevnoj razini”, kazala je.

Vjekoslav Skledar

Putovanje do dugovječnosti

Svoju viziju, koja mnogima zvuči apstraktno, razlomili su, kako kaže Pintar u manje “moonshootove”. Marta Letica nam je pojasnila što to zapravo znači.

“Prvi nam je petogodišnji moonshoot tijekom kojeg trebamo udvostručiti inicijalnu vitalnost svakog klijenta unutar jedne godine članstva”, dodaje Letica pojašnjavajući kako izgleda jedno putovanje do dugovječnosti.

“Konkretno, klijenti započinju putovanje s pretplatom na naše AgeBiotics™, Fermented Nutraceuticals fermentirane proizvode, te kroz Ani IS™ (Initial Scan) mapiramo početne podatke naših klijenata. Potom, u takozvanom neinvazivnom dijelu, kroz Ani Habit™ aplikaciju, klijenti odgovaraju na prvotni set pitanja te putem kamere Ani skenira njihovu kardiovaskularnu metriku”, priča nam.

Upitnikom do personaliziranog pristupa

Nakon inicijalnog skena, klijenti na dnevnoj bazi ispunjavaju kratki upitnik kroz Ani Habit ™aplikaciju. “Moramo napomenuti da upitnik zahtijeva manje od 1 minute dnevno taman koliko je potrebno da se popije i AgeBiotic™, fermentirani mikronapitak”, pojašnjava.

Ono po čemu je Ani jedinstvena je to što na raspolaganju ima bazu od gotovo tisuću pitanja iz verificiranih psihobioloških upitnika, uključujući i Psihološki age-clock, a Ani uz pomoć umjetne inteligencije bira ona koje smatra optimalnima.

Najveća vrijednost krije se u Ani IP™, to jest individualnoj personalizaciji. To znači da iako svi kreću s istom Ani, nakon 30 dana svi klijenti imaju unikatnu individualiziranu Ani koja najbolje odgovara njihovim potrebama.

Faza usvajanja novih zdravih navika

“Nakon prvog mjeseca ispunjavanja Ani Habit ™ aplikacije, Ani personalizira sljedeću kutiju personaliziranih AgeBioticsa™ te vodi klijente ka usvajanju zdravih navika koje su za njih optimalne, po principima psihobiologije”, dodaje Marta Letica napominjući da iako nije nužno svaki dan ispuniti aplikaciju, više dana daje veću preciznost.

“Svjesni smo da usvajanje novih navika, čak i onda kada su one za nas dobre, nije nimalo lako”, nadalje kaže Letica. “Naš je cilj nagraditi naše klijente za trud i ustrajnost. Od drugog kvartala uvodimo AI program nagrađivanja i lojalnosti koji će koristiti blockchain tehnologiju”, entuzijastično dodaje.

Potom, na temelju svih inputa, Ani u machine learning modelu stvara digitalne blizance stvarnih osoba na kojima validira hipoteze potencijalnog djelovanja intervencija. Budući da ovakav inovativan model ne postoji nigdje u svijetu, ono što je nama bitno je provjeriti koliko su pretpostavke izvedene na digitalnim blizancima točne. Tu nastupa takozvana kalibracija.

Ani Biome

Faza biometričkog testiranja

“Kalibraciju radimo putem biouzoraka. Za sada imamo test koji mjeri sistemsku inflamaciju, a radimo ga u suradnji s hrvatskim startupom GlycanAge te dva testa za sekvencioniranje stolice, Classic i Rapid, koji koriste potpuno različite metode. Jedini na svijetu smo ponudili dvije metode sekvencioniranja iz istog uzorka”, ističe.

Iznimno je važno napomenuti, dodaje, da kalibraciju rade s vlastitim kliničkim istraživanjima. Ove godine će provesti najmanje tri studije, a od 2024. planiraju minimalno 7 do 10 studija godišnje.

Inovacijama u Ani Biome nema kraja. Najavljuju da će u veljači predstaviti još jedan biometrički izvor podataka koji će zaokružiti mapiranje međuovisnosti bihevioralne neuroznanosti, crijevnog mikrobioma, inflamacije i utjecaja na starenje.

Koncept progresa

Kako bi putovanje do dugovječnosti pokazalo rezultate, razvili su Vitalligence Quotient™, VQ, pomoću kojeg Ani u realnom vremenu izračunava objektivno stanje vitalnosti svakog klijenta.

“Progres nam je iznimno bitan koncept jer vjerujemo da “Consumer Health” tvrtke budućnosti neće biti samo malo modernije bolnice, već da će nas AI Concierge poznavati bolje nego što mi poznajemo sami sebe i u cjeloživotnom odnosu kroz prevenciju voditi ka boljim rezultatima i većoj količini energije“, entuzijastična je Letica.

Vjekoslav Skledar

Širenje tima, nove investicije i rast

Godina 2023., čini se, bit će i više nego uzbudljiva za Ani Biome. “Od početka 2023., u tri tjedna, rasli smo za 50 posto i trenutno tim broji 18 ljudi s daljnjom tendencijom rasta. Pozivamo sve koji imaju neukrotivu ambiciju za promijeniti svijet i žele raditi u 100 posto startup okolišu, da nam se jave” rekla je Pintar.

“Od početka 2023., u tri tjedna, rasli smo za 50% i trenutno tim broji 18 ljudi s daljnjom tendencijom rasta. Pozivamo sve koji imaju neukrotivu ambiciju za promijeniti svijet i žele raditi u 100% startup okolišu, da nam se jave” rekla je Pintar. “Osim širenja tima, planiramo i prve akvizicije postojećih tvrtki i vrhunskih timova s kojima vidimo sinergistički potencijal”, nadodala je.

“U veljači otvaramo novu međurundu investicije od 6M EUR, a do kraja godine planiramo zatvoriti prvu equity rundu od 12 do 15M EUR. Najbitnije, nastavljamo – s novim boljim proizvodima te do kraja godine planiramo prvi proizvod koji sadrži psilocibin, zatim ulaskom na tržište SAD-a, još intuitivnijim user iskustvom, kliničkim studijama, stvaranjem Virtual Lab-a, integracijom Loyalty programa s blockchain tehnologijom, integriranjem novih izvora podataka, širenjem tehnologija proizvodnje, brušenjem AI modela i, sigurni smo, mnogim stvarima koje danas još ne možemo niti zamisliti” entuzijastična je Pintar.


Sadržaj nastao u suradnji s brendom Ani Biome.