Ekipa iz Tesle je, pomalo netipično, uranila s proizvodnjom Modela Y. Prve isporuke kreću već krajem ožujka

Automobil se prvotno trebao početi proizvoditi krajem godine, no Tesla se malo ubrzala

Tesla CEO Elon Musk walks beside the new Tesla Model Y at its unveiling in Hawthorne, California on March 14, 2019. - Tesla introduced a new electric sports utility vehicle slightly bigger and more expensive than its Model 3, pitched as an electric car for the masses. Tesla chief executive Elon Musk showed off the "Model Y" late Thursday, March 14, 2019, at the company's design studio in the southern California city of Hawthorne, and the company began taking orders online. (Photo by Frederic J. BROWN / AFP)
FOTO: AFP

Tesla je započela s proizvodnjom svog manjeg SUV automobila, Modela Y, nekoliko mjeseci prije nego što su najavljivali. Prema njihovom financijskom izvještaju za četvrto tromjesečje 2019. godine, prvi modeli Modela Y trebali bi biti isporučeni već u ožujku. Prema prošlim najavama, proizvodnja je trebala početi tek na ljeto ove godine, što je također bilo mnogo ranije nego početak proizvodnje krajem 2020., rok koji su najavili pri predstavljanju automobila lani u ožujku.

Model Y u početku će se proizvoditi u Teslinoj kalifornijskoj tvornici u gradu Fremontu, a proizvodnja bi se 2021. trebala proširiti i na nedavno otvorenu tvornicu u Šangaju. Kada se izgradi, Model Y počet će se proizvoditi i u Teslinoj europskoj tvornici u blizini Berlina. Iz Tesle su, usput, najavili i da su povećali domet s 450 na 560 kilometara na jednom punjenju.

Uvećani Model 3

Cijene za Model Y variraju između 40 i 60 tisuća dolara, a on je ujedno vrlo bitan model za Teslu. Radi se o njihovom prvom SUV modelu koji cilja na niži segment tržišta. Takvi jeftiniji SUV modeli iznimno su popularni diljem svijeta, posebice u Americi i Europi. Toga je svjestan i sam Elon Musk, koji je pri predstavljanju ambiciozno najavio da će Model Y biti njihov najprodavaniji automobil.

Model Y dizajnom podsjeća na Model 3, no blago je uvećan, posebice povišen. Premda nije velik, Tesla je u Model Y uspio ugurati i treći red sjedala, tipičan za mnogo veće SUV modele. Ostatak interijera gotovo je identičan Modelu 3, s karakterističnim ogromnim ekranom umjesto klasičnih ekrana.