Nekad je nužno odabrati stranu

Eksplozija tržišta pametnih telefona i službeno je završila; kupci su sve zadovoljniji svojim telefonima pa ih kupuju sve manje

Tržište će ove godine zabilježiti rast od samo 1,6 posto

FOTO: Kārlis Dambrāns/Flickr

Posljednje istraživanje IDC-a, američke firme za istraživanje tržišta koja prati globalne tehnološke trendove, pokazuje da je tržište pametnih telefona, nakon devet godina neprekidnog rasta, ove godine dosegnulo točku zasićenja.

Njihovi podaci pokazuju da će tržište pametnih telefona ove godine zabilježiti rast od svega 1,6 posto s ukupno 1,46 milijardi prodanih pametnih telefona. Za usporedbu, rast u 2015. iznosio je 10,6 posto u odnosu na godinu dana ranije. Projekcije za budućnost pokazuju da će rast u razvijenim zemljama, koje uključuju Sjedinjene Države, Kanadu, Japan i Zapadnu Europu, i dalje usporavati, a umjereni rast prodaje IDC prognozira tek na tržištima u razvoju.

VR tehnologija kao generator rasta

Kupci su, naime, sve više zadovoljni svojim pametnim telefonima i sve manje ljudi kupuje nove uređaje. Proizvođači su itekako svjesni situacije na tržištu. Za rast prodaje u budućnosti, fokus prodajnih strategija neće biti na privlačenu novih kupaca, nego poticanju postojećih da redovito zamjenjuju svoje uređaje novim modelima.

Buy-back i sličnim programima, proizvođači pametnih telefona i telekomi će pokušati potaknuti na ranije zamjene i skraćenje životnih ciklusa uređaja. Slično kao i telekomi, nudit će nove modele uz mjesečnu otplatu i za godinu dana ponuditi mogućnost zamjene novim modelima.

Proizvođačima na ruku ide i hype koji je nastao oko tehnologije virtualne stvarnosti. Rastuća popularnost Samsung Gear VR headsetova i Googleova Daydream platforma, za čije korištenje vam trebaju pametni telefoni, prema prognozama IDC-a, rezultirat će većom potražnjom za telefonima s većim zaslonima.

Strmoglavi pad Windows OS-a

Drugim riječima, virtualna stvarnost i proširena stvarnost preuzet će ulogu glavnog generatora rasta prodaja phableta, pametne telefone koje se percipira kao hibride između pametnih telefona i tableta, i čiji je zalon veći od 5,5 inča. Njihov tržišni udio će samo rasti, pa bi prodaja phableta s jedne četvrtine tržišnog udjela trebala dosegnuti jednu trećinu tržišta do 2020. godine.

Što se tiče dominantnih operativnih sustava, istraživanje IDC-a pokazuje da u 2016. godini nema većih promjena. Android je i dalje nas vrhu s tržišnim udjelom od 85,3 posto, a drugi je iOS s 13,9 posto. Najveći pad, koji je zbilja nevjerojatan, tiče se Microsoftovih Windows telefona, koji ove godine bilježe pad od 75 posto u odnosu na godinu ranije, što znači da je njihov tržišni udio pao na svega 0,5 posto.