Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Električni automobili više vam se neće moći prišuljati na cesti, EU je odsad zabranila da budu nečujni

Pravilnik propisuje minimalnu glasnoću, ali ne propisuje tip zvuka

ZADNJA IZMJENA: lip 8, 2019
Foto: Getty Images/iStockphoto

Vjerojatno vam se dosad barem jednom dogodilo da vam se na cesti praktički prišuljao električni automobil, inače poznat po tome da je nečujan zbog svog električnog motora. Kako bi riješila taj potencijalno opasan problem, Europska unija usvojila je novi pravilnik po kojem će električni auti morati proizvoditi zvuk pri brzinama većim od 20 kilometara na sat. Prema novom pravilniku, novi električni automobili te zvukove moraju proizvoditi od 1. lipnja ove godine, a u starije modele morat će se do 2021. ugraditi uređaj za proizvodnju zvuka.

U pravilniku je propisano da će Akustični sustav upozoravanja vozila, kako se službeno zove u pravilniku EU, morati proizvoditi zvuk glasnoće barem 56 decibela, s povećanjem i stišavanjem volumena zvuka sukladno povećanju i smanjenju brzine vožnje. Zvuk od 56 decibela nije previše glasan, može ga se, recimo, usporediti s jačinom zvuka frižidera i nekih klima uređaja (automobili s motorima na unutarnje izgaranje proizvode oko 75 decibela). No, iz EU tvrde da je to dovoljno da biciklisti i pješaci čuju nadolazeći auto.

Nije definiran tip zvuka

Neki električni automobili, poput nove generacije Nissan Leafa i Citroenovog koncepta Ami One već imaju ugrađene takve uređaje, no s mogućnošću isključivanja tog sustava. Prema novom pravilniku, isključivanje više neće biti moguće. Zanimljivo je da zakon ne propisuje kakav tip zvuka automobil mora proizvoditi. Citroenov Ami One proizvodi “organsku glazbu koja je sastavljena od muških i ženskih glasova”, dok Nissan Leaf proizvodi zvuk koji bismo mogli opisati kao glasno zujanje.

Malo je vjerojatno da će proizvođači električnih vozila omogućiti da im automobili zvuče poput sportskog Lamborghinija ili Ferrarija, no ta mogućnost nije baš sasvim isključena. Fora bi bila mogućnost mijenjanja tipa zvukova koje automobili proizvode, pa da se može birati između zvuka V8 motora ili svemirskog broda. Barem u našoj mašti.

Ivan Luzar
Telegram autor
1048 članaka Više o autoru
Više s weba