Nekad je nužno odabrati stranu
FOTO: Screenshot/Youtube

Elon Musk ima novi plan za koloniziranje Marsa. Najavio je još gomilu radikalnih stvari

Sav svoj fokus sad usmjerava na nove divovske svemirske brodove

Elon Musk ima novi plan za koloniziranje Marsa. Najavio je još gomilu radikalnih stvari

Sav svoj fokus sad usmjerava na nove divovske svemirske brodove

FOTO: Screenshot/Youtube

Danas, rano ujutro po našem vremenu, Elon Musk, inovator i biznismen zaslužan za Teslu i SpaceX, predstavio je svoju viziju budućnosti. Govoreći na međunarodnom astronautičkom kongresu u Adelaidu u Australiji, predstavio je svoju novu raketu i svemirski brod kodnog imena BFR (Big Fucking Rocket), planove za kolonizaciju Marsa i Mjeseca, te ultrabrzi raketni prijevoz na Zemlji. Ovogodišnja prezentacija je svojevrsni nastavak one prošlogodišnje, u kojoj je Musk predstavio svoje inicijalne planove za kolonizaciju svemira.

Svi ovi planovi su užasno skupi. Još prošle godine, Musk se susreo s mnogo kritičara, koji su uglavnom govorili da nije realan ili da je naprosto luđak. Problematično je bilo što se prošle godine na prezentaciji nije previše zamarao cijenom svojih ideja. Stoga su ove godine osmislili način kako će smanjiti cijenu svojih planova. Musk je i natuknuo neke ideje s kojima kani i zarađivati preko SpaceX-ovih misija na Mjesec i Mars.

Prebacuje fokus na novu monstruoznu raketu

Elon Musk planira sve svoje dosadašnje rakete i svemirske brodove, dakle, Falcon 9, Falcon Heavy i Dragon proglasiti zastarjelima, te se koncentrirati na razvoj nove BFR rakete. Međutim, ne kani odmah prestati s korištenjem tih letjelica, već će fokus prebaciti na novu monstruoznu raketu namijenjenu za interplanetarni transport.

BFR je spram prošlogodišnjeg koncepta optimiziran, pa umjesto 42 glavna raketna pogona, planiraju koristiti 31, koji će moći transportirati 450 tona do Marsa. Ostatak rakete, poput orbitalnog priključivanja letjelicama i baznim stanicama te raketnog sustava slijetanja, ostao je isti. Najavio je i da će ova raketa zamijeniti i primjene postojećih, pa će se BFR koristiti i za lansiranje satelita umjesto sadašnje Falcon 9 i Falcon Heavy. BFR je toliko velik, da navodno u svemir može transportirati objekte deset puta veće od svemirskog teleskopa Hubble.

“Izradom sistema koji kanibalizira naše postojeće rakete, napraviti će ih suvišnima. Tako ćemo se moći koncentrirati na jedan sustav, koji će ih sve moći zamijeniti”, zaključio je Musk. Najava korištenja BFR-a je također pametna poslovna odluka. Lansiranje i servisiranje satelita donosi sasvim pristojne prihode, no vjerojatno nije dovoljno za razvoj rakete. SpaceX treba više financiranja, stoga se očekuje da će surađivati s američkom vladom, koja oduvijek ima interes za letove na Mjesec. Američki potpredsjednik Mike Pence je navodno i nagovarao NASA-u da se vrati lunarnim misijama.

https://www.instagram.com/p/BZdZdSZAtQf/?taken-by=elonmusk

Kako bi mogla izgledati SpaceX-ova baza na Mjesecu

Par minuta prije prezentacije o kolonizaciji Marsa, Musk je na Instagramu objavio simulacije kako bi mogla izgledati baza na Mjesecu. Na njoj je prikazana ogromna BFR raketa za interplanetarni transport, a sama baza je nazvana Moon Base Alpha. U prošlosti, Musk je više puta izjavio da smo do sada već trebali imati bazu na Mjesecu, pa se čini da konačno kani preuzeti stvar u svoje ruke.

Koncept baze je mnogo jednostavniji od onog s Marsa, što bi i omogućilo da se do nje dođe brže i jednostavnije. Musk je išao čak toliko daleko da je izjavio da BFR može doći do Mjeseca i natrag bez dodatnog punjenja goriva, te u samo jednoj fazi lansiranja. Usporedbe radi, raketa Saturn V koja je i dopremila prve ljude na mjesec 1969. godine, imala je tri faze. Pretpostavlja se međutim da će se baza na Mjesecu koristiti za punjenje goriva za dulje misije, primjerice leta na Mars.

https://www.instagram.com/p/BZm88uhg1yN/

Proces stvaranja atmosfere nalik onoj na Zemlji

SpaceX je zakazao barem dvije teretne misije do Marsa, u roku od pet godina, odnosno do 2022. godine. Ambiciozni plan zahtjeva kompletan razvoj BFR sustava, koji bi s vremenom trebao i prevoziti ljude do Marsa. Uz prijevoz tereta do Marsa, Musk se nada da će s tom misijom uspjeti potvrditi pronalazak vode na Marsu, ali i pronaći potencijalne opasnosti na crvenom planetu. Planiraju izradu rudnika, energetskog sustava te sustava za održavanje života. Sve te sustave planiraju početi graditi 2022. godine, a oni bi trebali biti kompletno funkcionalni do 2024. godine.

Tijekom 2024. godine kane poslati prve ljude na Mars. Sve zalihe za njihov život planiraju poslati na još dvije dodatne transportne misije, koje bi se trebale održati negdje 2023. godine. Prvi kolonizatori Marsa bi trebali i izgraditi bazu, koja će udomiti buduće valove kolonizatora. Planira se da će oni pokušati raditi i na terraformingu, hipotetskom procesu u kojem se stvara atmosfera, temperatura, topografija i ekologija nalik onoj na Zemlji. Naravno, ovo su sve jako ambiciozni ciljevi, pa se vjerojatno može i očekivati poneka odgoda ovog plana, ponajviše za terraforming koji je još u teoretskoj fazi razvoja.

https://www.instagram.com/p/BZm_FXPg6YZ/

Razvijanje raketni transporta za kretanje po Zemlji

Uz planove za kolonizaciju svemira, BFR raketu planiraju koristiti i za transport putnika na Zemlji. Budući da se radi o raketi, Musk pretpostavlja da će se iz bilo koje lokacije na Zemlji moći doći do druge lokacije između 30 i 60 minuta. Primjerice, let iz New Yorka do Australije danas traje 23 sata, a s BFR-om bi mogao trajati ispod 60 minuta. Let iz New Yorka do Londona bi trebao trajati samo 29 minuta. U videu je prikazano kako će se putnici najobičnijim brodom transportirati do plutajuće platforme na moru ili oceanu, gdje će ih čekati BFR.

Nakon lansiranja, BFR će postizati maksimalnu brzinu od 28.000 kilometara na sat, dakle, gotovo 23 macha. Problematična je jedino cijena, koja prema prvim pretpostavkama iznosi nekoliko desetaka milijuna dolara po lansiranju, obzirom da je cijena lansiranja Falcon Heavy rakete 90 milijuna. O ovom konceptu Musk je govorio na kraju prezentacije i nije bilo previše detalja o tome kako planira ovaj koncept i realizirati. U prezentaciji se i navodi da je kapacitet BFR-a između 80 i 200 ljudi po letu. Problematičnim se čini jedino slijetanje, s kojim je SpaceX imao najviše problema u prošlosti. Teško im je bilo sletjeti raketu bez putnika, koja je višestruko manja, pa se slijetanje s 200 ljudi u mnogo većoj raketi čini pomalo riskantno.