Europska komisija sada je i službeno optužila Google za potkopavanje konkurencije u online oglašavanju
Riječ je o trećoj antitrustovskoj optužbi, ovoga puta zbog AdSense platforme
Europsko regulatorno tijelo za zaštitu tržišnog natjecanja danas je i po treći put službeno optužilo Google za blokiranje konkurencije, a ovoga puta pritužba se odnosi na njihov biznis s oglašavanjem na tražilici.
Regulatorna komisija je ovom prilikom dodatno učvrstila raniju optužbu protiv najpopularnije tražilice na svijetu, zbog toga što smatra da rezultati pretraga favoriziraju Googleove shopping servise na uštrb konkurencije.
Suprotstavljene strane
“Google je razvio mnogo inovativnih proizvoda koji su promijenili naše živote. Međutim, to im ne daje za pravo da ostalim kompanijama otežavaju konkurentnost i inovativnost”, izjavila je povjerenica Europske komisije Margrethe Vestager.
S druge strane, glasnogovornik američkog internetskog giganta je u službenoj izjavi istaknuo da Google “smatra kako su njihove inovacije i poboljšanja proizvoda povećali izbor europskih potrošača te da promoviraju kompetitivnost.”
Google je naime optužen za iskorištavanje svoje dominantne pozicije tako što umjetno onemogućava prikazivanje konkurentskih oglasa na internetskim stranicama trećih strana, a Europska komisija je dala rok do deset tjedana za očitovanje o iznesenim optužbama.
Ovo nije prvi pravni problem s Europskom komisijom
Nova optužba odnosi se na Googleovu AdSense for Search, jer Europska komisija smatra da Google ograničava prikazivanje oglasa koji predstavljaju konkurenciju njihovoj AdSense for Search platformi.
Googleovi AdWords i AdSense proizvodi glavni su generator prihoda, koji je prošle godine ostvario ukupno 75 milijardi dolara.
In reaction to EC: We believe our innovations and product improvements have increased choice for EU consumers and promote competition (1/2)
— Google Europe (@googleeurope) July 14, 2016
Najpopularnija internetska tražilica na svijetu već ima ozbiljnih pravnih problema s Europskom komisijom, prvu, već spomenutu, zbog favoriziranja vlastitih shopping servisa na štetu konkurencije i drugu zbog nametanja posebnih uvjeta proizvođačima mobitela koji žele koristiti njihov operativni sustav Android.