Facebook uvodi indikator putem kojeg žele naznačiti pouzdanost vijesti. Nadaju se tako suzbiti fake news

Uz objavljeni članak bit će moguće pronaći više informacija o mediju koji je podijelio vijest

The logo of social networking website 'Facebook' is displayed on a computer screen in London, 12 December 2007. AFP PHOTO/LEON NEAL / AFP PHOTO / LEON NEAL
FOTO: AFP

Početkom godine, Facebook je pokrenuo svoju prvu inicijativu u kojoj je putem suradnji s novinskim agencijama i treninzima za novinare htio povećati kvalitetu novinarskih članaka. U četvrtak su na svojem blogu najavili sljedeći korak, uvođenje Trust Indicatora, odnosno indikatora povjerenja putem kojeg korisnici mogu saznati više o izdavaču članaka dijeljenih na Facebooku. Trust Indicator nastao je u suradnji s Trust Projectom, međunarodnim udruženjem news portala koji žele povećati pouzdanost u medije.

Indikatori povjerenja će tako korisnicima nuditi više informacija o medijskoj kući koja je shareala vijest, njezinoj etičkoj politici, provjeri činjenica, prošlim ispravcima tekstova, te o vlasničkoj strukturi kompanije. Medijske kuće će te informacije uploadati u svoj Brand Asset Library unutar Facebooka, odnosno u bazu podataka o samoj kompaniji. U početku, nova funkcija će biti dostupna za malen broj medijskih kuća, s postepenim širenjem.

Žele suzbiti fake news, ali i pomoći ljudima u donošenju odluka

Proširene infromacije o medijskoj kući će korisnicima biti dostupne kao dodatni kontekst unutar članaka koje vide na svojem News Feedu. Facebook kaže da su se za inicijalni tip podataka odlučili u suradnji s medijskim kućama, no da će s vremenom proširiti kategorije informacija koje se mogu uploadati. Nastaviti će surađivati s medijskim kućama u oformljavanju novih podatkovnih kategorija.

Facebook vjeruje da će sa tim proširenim informacijama pomoći ljudima u dobivanju bitnih kontekstualnih informacija, putem kojih će moći odrediti da li su članak i medijska kuća vjerodostojni. Kažu da će ovom funkcijom nastaviti svoju bitku protiv lažnih vijesti i dezinformacija koje se plasiraju na Facebooku. Nudeći ljudima više kontekstualnih informacija, tvrde da će im pomoći u donošenju ispravnih odluka, ali i promicati novinarstvo, pismenost i obrazovanje.