Facebook je imao zaposlenog anketara koji je pratio Zuckerbergov rejting. Nakon 6 mjeseci je dao otkaz

U intervjuu za Verge, otkrio je kako je pratio rejting šefa Facebooka

FOTO: Alessio Jacona/Flickr

Nedavno je otkriveno kako je Facebook imao na puno radno vrijeme zaposlenog anketara koji je pratio javnu percepciju osnivača Marka Zuckerberga te COO-a Sheryl Sandberg. Prošle godine, Travis McGinn imao je ulogu anketara, sličnu onoj koju bi imao za političare tijekom kampanja. Svoju priču podijelio je u intervjuu za The Verge. Rekao je kako je sada, nakon šest mjeseci, odlučio dati otkaz.

Facebook je nedavno priznao kako su grupe povezane s Rusijom potrošile više od 100.000 dolara na političke reklame, nakon što su negirali kako je fake news objavljivan na njihovoj platformi pridonio pobjedi Donalda Trumpa. Zuckerberg je nakon toga napravio niz objava u kojima je pokušao javnosti objasniti kako on vodi društvenu mrežu, te za što se on ustvari zalaže.

Pratio je mišljenje o govorima, intervjuima i objavama

“Imao sam jako neobičnu ulogu”, rekao je McGinn The Vergeu. “Moj zadatak je bio vršenje anketa i ispitavanje fokusnih grupa diljem svijeta, kako bih ispitao vjeruju li ljudi Zuckerbergu, te jesu li ikada ustvari čuli za njega. Ta činjenica je iznimno važna izvan SAD-a”, pojasnio je McGinn. Kaže da je koristio niz pitanja kojima bi pratio percepciju javnosti.

“Nisam samo ispitivao što ljudi misle o njemu, već i da li se ljudima sviđaju Markovi govori. Sviđaju li im se njegovi intervjui s novinarima? Sviđaju li im se njegove objave na Facebooku? Više manje, moj posao je nalikovao političkoj kampanji, u smislu konstantnog praćenja kako je bilo koja informacija percipirana u javnosti”, rekao je McGinn. Pojasnio je također kako se metrika nije svodila samo na “palac gore” ili “palac dolje”, već je pratio kako su odjeknule teme kojih se Zuckerberg dotakao.

Neobično je praćenje percepcije CEO-a

Uz Zuckerberga, McGill je bio zadužen za praćenje percepcije kompanijine glavne šefice operacija, Sheryl Sandberg. Facebook nije jedina tech kompanija koja provodi istraživanje javnog mijenja o brendu. Međutim, blago je neobično što je netko zaposlio čovjeka za praćenje javne percepcije svog šefa. Zbog ugovora o tajnosti, McGill nije mogao podijeliti koji su rezultati njegovog istraživanja.

McGill je u intervjuu otkrio kako je odlučio napustiti kompaniju nakon samo šest mjeseci, zbog toga što je zaključio da Facebook ima negativni efekt na svijet. Možda iz toga možemo pretpostaviti koji su rezultati njegovog istraživanja. Nakon što je napustio Facebook, osnovao je novu kompaniju naziva Honest Data. U siječnju, proveo je neovisno istraživanje među 2.000 Amerikanaca o tome što misle o Facebooku. Među tech kompanijama, 32 posto Amerikanaca Facebook smatra štetnim.