Facebook je u ostvario masivni rast (166 posto u odnosu na lani), ali su im dionice ipak pale. Evo zašto

Cijena dionice pala je za više od šest posto, na 118,30 dolara

FOTO: AFP

Facebook je objavio financijsko izvješće za treći kvartal, prema kojem je kompanija pod utjecajem fantastičnog rasta prihoda od mobilnog oglašavanja, koje je raslo mnogo brže nego troškovi te gotovo utrostručila profit u protekla tri mjeseca.

Rast profita od 166 posto

Rezultati trećeg kvartala najveće društvene mreže na svijetu premašili su očekivanja analitičara, piše Financial Times. Zarada po dionici iznosila je 1,09 dolara, a analitičari su očekivali 97 centi po dionici. Profit se popeo na 2,38 milijardi dolara, odnosno vrtoglavih 166 posto više nego u istom kvartalu prošle godine.

Ukupni prihodi rasli su za 56 posto na sedam milijardi dolara, dosta više od projekcija Wall Streeta koje su predviđale 6,9 milijardi dolara. Prihodi od mobilnog oglašavanja rasli su za 70 posto na 5,7 milijardi dolara i sada drži 84-postotni udio od ukupnog prihoda od oglašavanja. Troškovi su u posljednjem kvartalu rasli 28 posto, na 3,9 milijardi dolara.

Prihodi rastu brže od troškova

Suosnivač i izvršni direktor Mark Zuckerberg je povodom objave financijskih rezultata rekao kako je to bio “još jedan dobar kvartal”.

Šef financija David Wehner je izjavio da kompanija nastavlja s poslovnim investicijama. Ove su godine povećali broj zaposlenih za 31 posto, i povećali kapitalne investicije za 76 posto. Na sreću, prihodi nam rastu brže od troškova, pa imamo bolju marginu, izjavio je za Financial Times.

Wehner je izjavio da Facebook usko surađuje s oglašivačima – ima ih četiri milijuna na Facebooku i još 500 tisuća na Instagramu kako bi se što bolje pripremili za nadolazeću šoping sezonu.

Najavili usporavanje prihoda od oglasa

“Nastavljamo s investicijama u najbolji mobilni oglašivački proizvod na tržištu”, kazao je. Ipak, Wehner je rekao i nešto što se nije baš svidjelo investitorima. Upozorio je da kako će se ovaj nevjerojatan rast prihoda u 2017. godini usporiti, jer kompanija više nema mnogo prostora na korisničkom feedu u koji može ugurati oglase.

Cijena dionica koja je ove godine rasla za oko 21 posto, nakon objave financijskih rezultata, ali prvenstveno zbog najave usporavanja sumanutog rasta, pala je za nešto više od šest posto, na 118,31 dolara.

Milijarda korisnika na mobilnim platformama

Facebooku je u protekla tri mjeseca rastao i broj korisnika. Broj mjesečno aktivnih korisnika narastao je za 16 posto na 1,8 milijardi dolara. Broj korisnika, koji su aktivni jedino na mobilnim platformama, primarno zbog rasta broja korisnika s azijsko pacifičkog područja, po prvi puta je premašio milijardu.

Dobra je vijest i da je korisnička baza Facebooka postala je aktivnija. Broj onih koji se svakog dana ulogira na društvenu mrežu rastao je za 17 posto, na 1,2 milijarde u odnosu na isti kvartal prošle godine.