Facebook najavljuje da će uskoro srezati doseg postovima koji mole za lajkove, šerove i komentare
'Tagiraj frenda' ili 'share pliz' sada će možda postati stvar prošlosti
Od ovog tjedna, Facebook će degradirati postove koji promoviraju spammanje ili engagement bait”, odnosno postove u kojima se korisnike raznim načinima vabi na dijeljenje, tagiranje, lajkanje ili komentiranje. Današnja najava je samo jedna u nizu kojima Facebook kani smanjiti količinu clickbait postova, kao i video spam.
Postovi u kojima se poziva primjerice na “tegaj frenda koji bi htio ovakve tenisice” su s vremenom postali iznimno popularni, budući da zavaravaju Facebookove algoritme. Takvim zavaravanjem, Facebook bi ovakve postove automatski sortirao na prioritetna mjesta unutar News Feeda.
Postovi za dobrotvorne svrhe su izuzeti degradiranja
Unutar objave, Facebook je ipak istaknuo da se ovo degradiranje neće odnositi na postove koji skupljaju novce za dobrotvorne svrhe ili primjerice za postove u kojima se traži za savjete. Facebook je pregledao i kategorizirao tisuće postova, pa je strojnim učenjem stvorio algoritam koji može prepoznati različite vrste engagement baita.
Facebook će i implementirati drastičnija degradiranja za stranice koje koriste engagement bait za nekoliko tjedana, kako bi izdavačima dali vrijeme prilagodbe. Facebook je obećao kako će u budućnosti pronaći nove načine suzbijanja engament bait. Žele smanjiti širenje senzacionalističkog i obmanjujućeg sadržaja, kako bi promovirali značajan i autentičan diskurz. Stranice koje nastavljaju moliti lajkove i shareove imat će osjetni pad u dosegu svojih objava.