Biznis & tech

Fortenova prodala Ledo

Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom te nekoliko manjih povezanih društava, prodani su za 615 milijuna eura

Zagreb, 29.09.2017. - Ledo, tvrtka iz sastava koncerna Agrokor. Na fotografiji logotip tvrtke Ledo. foto HINA/ Lana SLIVAR DOMINIĆ/ lsd
FOTO: Lana Slivar Dominić

Fortenova grupa i Nomad Foods Limited potpisali su kupoprodajni ugovor za Poslovnu grupu zamrznute hrane, koja se sastoji od društava Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom te nekoliko manjih povezanih društava, vrijedan 615 milijuna eura, priopćeno je u četvrtak iz Fortenove. Vrijednost transakcije je na bazi bez gotovine i bez dugova, a njezino je zaključenje planirano za treće tromjesečje 2021. godine, dodaje se u priopćenju.

Po zaključenju, Nomad Foods će postati vlasnikom Poslovne grupe zamrznute hrane, koja obuhvaća vodeći europski portfelj kultnih lokalnih brandova zamrznute hrane sa snažnom prepoznatljivošću među potrošačima u Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini i nekoliko drugih zemalja jugoistočne Europe. S tradicijom duljom od pola stoljeća, ta je poslovna grupa najveći proizvođač i distributer sladoleda i zamrznute hrane na tržištima na kojima posluje.

Sva sredstva će se iskoristiti za smanjenje zaduženosti

“Ovo je transformacijska transakcija za Fortenova grupu, a sva će se sredstva iskoristiti za smanjenje zaduženosti Grupe i stvaranje Fortenova grupe koja je, nakon mnogo godina, financijski jaka i sposobna punom snagom investirati u sve svoje djelatnosti”, rekao je James Pearson, glavni financijski direktor Fortenova grupe.

Dovršenje transakcije ovisi o regulatornim odobrenjima na mjerodavnim tržištima te odobrenju dioničara Fortenova grupe. Upravni odbor Fortenova grupe, koji uključuje predstavnike najvećih dioničara, jednoglasno je podržao potpisivanje kupoprodajnog ugovora s Nomad Foods,kaže se u priopćenju.

“Naša Poslovna grupa zamrznute hrane tržišni je lider u regiji u kojoj poslujemo i drago mi je da smo u ovom procesu prodaje ostvarili svoj glavni cilj. Cilj je, uz postizanje maksimalne vrijednosti, prije svega bio zaključiti ovu transakciju sa strateškim partnerom koji će dati maksimalan doprinos daljnjem razvoju Poslovne grupe zamrznute hrane te prepoznati punu vrijednost i potencijal ove djelatnosti i njezinih ljudi”, rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor i član Upravnog odbora Fortenova grupe.

Pregovori su trajali od siječnja

“Zaključenjem ove transakcije ispunit ćemo ključni preduvjet za optimizaciju kapitalne strukture, što će nam omogućiti da snažno investiramo u svoje biznise i potičemo njihov budući rast. Jako sam zahvalan svim ljudima u Poslovnoj grupi zamrznute hrane i Fortenova grupi koji su proteklih šest mjeseci naporno radili kako bi ovo omogućili. Znajući da će naša zamrznuta hrana biti u vrlo dobrim rukama, veselimo se suradnji s Nomad Foodsom kao važnim budućim poslovnim partnerom u ovoj regiji”, zaključio je Peruško.

Savjetnici Fortenova grupe u ovoj transakciji bili su Akin Gump Strauss Hauer & Feld LLP, Bogdanović, Dolički & Partneri, Citigroup Global Markets Europe AG, Isailović & Partners, KPMG Croatia, Marić & Co i VTB Bank (Europe) SE, kaže se u priopćenju. Kompanija Nomad Foods Limited od siječnja je bila u ekskluzivnim pregovorima s Fortenova grupom o stjecanju poslovnog područja zamrznute hrane koje uključuje Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom

Grupa se predstavlja kao najveća europska tvrtka u području smrznute hrane

Vodeći je europski proizvođač smrznute hrane koji ima poznate brendove koji uključuju Iglo, Birds Ey, Findus itd. Sjedište mu je u Britaniji, a dionice su mu izlistane na njujorškoj burzi. Na internetskoj stranici ta se kompanija predstavlja kao najveća europska tvrtka upravo u području smrznute hrane, s prihodima oko 2,3 milijarde dolara. Proizvodi, prodaju i distribuiraju niz brendova smrznutih prehrambenih proizvoda, uključujući smrznutu ribu, povrće, gotova jela, perad, pizzu, krumpir, i to u 13 europskih zemalja.

Uz Veliku Britaniju među pet najvećih europskih tržišta su im Italija, Njemačka, Švedska i Francuska. Prema vlastitim računicama, na zapadnoeuropskom tržištu slane smrznute hrane danas imaju oko 14 posto udjela, odnosno dvostruko više od najbližeg konkurenta.

Za još članaka poput ovog, prijavite se na Telegramove newslettere

Bespoštedno novinarstvo koje gura društvo naprijed.

Za neograničeno čitanje Telegrama i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

Pretplatite se
Već imam pretplatu