Goleme investicije Amazona srušile su profit u trećem kvartalu, što je dosta razočaralo Wall Street

Cijena dionice pala je za devet posto, na 818,36 dolara

Amazon je u trećem kvartalu ostvario prihod od 32,71 milijardi dolara, a profit je iznosio 252 milijuna dolara odnosno 53 centa po dionici, ispod projekcija analitičara koji su očekivali 32,69 milijardi dolara, odnosno 78 centa po dionici. Usporavanje rasta profita je pomalo neugodno iznenadilo investitore na Wall Streetu, tradicionalno fokusirane na profit, pa je dionica pala za oko devet posto, na 818,36 dolara.

Na financijske rezultate prvenstveno je utjecao rast investicija od 29 posto, odnosno oko 32,1 milijardu dolara uloženih u otvaranje novih distribucijskih centara i videoprodukciju. Kako piše Wall Street Journal, nakon što su u prvom dijelu godine otvorili tri nova skladišta, Amazon je od srpnja otvorio 23 nova.

Investicije u vlastitu logističku infrastrukturu

Prilikom objave rezultata, poručili su da će sa žestokim investicijama nastaviti do kraja godine. “Nova skladišta predstavljala su golemi zahvat”, izjavio je financijski direktor Brian Olsavsky, i napomenuo da će im ta investicija, zbog bržeg i pouzdanijeg sustava dostava, omogućiti bolju poziciju u nadolazećoj predblagdanskoj šoping groznici, ali i dalje od toga.

Američki e-commerce gigant želi razviti vlastitu potpuno samostalnu logističku infrastrukturu, a insideri tvrde da Amazon ima ambiciju postati glavna dostavna služba koja će osim svojih dostavnih potreba uslugu dostave nuditi drugim trgovcima. “Želimo kontrolirati svoju sudbinu”, napomenuo je Olsensky.

Biznis s cloudom nezaustavljivo raste

Amazonov tradicionalno najprofitabilniji segment poslovanja, njihov biznis s cloudom, i dalje nevjerojatno raste, unatoč što su u isto tržište ozbiljno zagrizli i rivali poput Microsofta i Googlea. Amazon drži 31 posto tržišnog udjela s cloud uslugama,a u posljednja tri mjeseca ostvario je fantastičan prihod od 3,2 milijarde dolara, odnosno 55 posto više od 2,08 milijardi dolara u istom razdoblju lani.

Jedan od razloga popularnosti Amazonovog cloud servisa je to što klijentima omogućavaju iznajmljivanje ili kupnju upravo onoliko skladišnog kapaciteta koliko će zaista iskoristiti, a takav model posebno privlačan startupovima kojima se to neusporedivo više isplati od kupovanja skupih servera.

U svrhu daljnjeg širenja ušli su u strateško partnerstvo s kompanijom VMware, čiji će softver raditi s Amazonovom infrastrukturom. Drugim riječima, omogućit će klijentima kombiniranje vlastitih data centara sa cloud servisima, a uvrštavanje takve hibridne cloud usluge trebalo bi znatno pomoći AWS-u u daljem širenju i privlačenju većih klijenata. Prema procjenama IDC-a, hibridne cloud usluge će do 2018. godine koristiti 80 posto IT firmi.

Ekspanzija na velika internacionalna tržišta

Osim daljenjeg širenja usluge AmazonFresh koja se odnosi na online šoping svježih namirnica s ekspresnom dostavom, koja je, piše Tech Crunch, po novom dostupna u Londonu i Bostonu, Amazon je povećao investicije u razvoj pametnog zvučnika Echo i osobnog asistenta Alexe, a kompanija žestoko ulaže u u svoje operacije u Indiji.

Lansirali su i prilagođenu verziju loyality programa Prime na kineskom tržištu. Za 388 yuana odnosno 57,23 dolara godišnje, Amazon nudi neograničenu besplatnu dostavu na sve narudžbe veće od 200 yuana odnosno 29,50 dolara, i želi dodatno potaknuti već postojeću strast za kupovanjem zapadnjačkih proizvoda te proširiti svoj tržišni udio na kineskom tržištu, na kojem dominiraju e-commerce div Alibaba i i JD-com.