Nekad je nužno odabrati stranu

Golemi uspjeh Infobipa. Privukli su 200 milijuna dolara investicije i sad su vrjedniji od milijardu dolara

U prvoj rundi financiranja su dobili 200 milijuna dolara od investicijskog fonda One Equity Partners

FOTO: Vjekoslav Skledar/Telegram

Jedna od vodećih IT tvrtki u Hrvatskoj i u ovom dijelu Europe, vodnjanski Infobip, prikupio je više od 200 milijuna dolara u prvoj rundi financiranja od investicijskog fonda One Equity Partners, čime je njihova vrijednost upravo premašila milijardu dolara. Tim će sredstvima dalje financirati svoju ekspanziju u SAD-u kroz potencijalna preuzimanja, rekli su izvori za Reuters. Infobip je time postao je prvi hrvatski unicorn, odnosno tvrtka koja nije izlistana na burzi, ali ima valuaciju od milijardu dolara.

O mogućem Infobipovom izlasku na burzu pisalo se još u kolovozu prošle godine, kada je jedan od osnivača kompanije i direktor Infobipa Silvio Kutić u razgovoru za Bloomberg potvrdio mogući IPO. “To je nešto o čemu trenutno razgovaramo. Do odluke bi moglo doći u sljedećih nekoliko mjeseci, pola godine, godinu dana”, rekao je tada Kutić. Infobip će se sada fokusirati na širenje na američkom tržištu, a izlazak na američku burzu su za sada odgodili, tvrde izvori.

Imali su 602 milijuna eura prihoda

Kompanija je osnovana 2006. godine, a Infobip pruža tehnologiju i usluge potrebne za višekanalni (omnichannel) marketing, koja klijentima omogućuje komuniciranje s kupcima i korisnicima kroz SMS poruke ili druge usluge poput WhatsAppa. S vremenom su im klijenti postali Uber, Viber, WhatsApp, Telegram, Costco i Unilever, a te kompanije komuniciraju s preko sedam milijardi mobilnih uređaja u više od 190 zemalja svijeta.

Infobip je prošle godine generirao 602 milijuna eura prihoda, što je rast od 38 posto u odnosu na prošlu godinu. Ukupna količina SMS poruka koje pošalju u travnju im je značajnije porasla u odnosu na veljaču, za oko 20 posto, budući da su kompanije pokušale stupiti u kontakt sa svojim kupcima i korisnicima tijekom epidemije koronavirusa.

Najviše korisnika imaju u Americi

Kutić je u tadašnjem razgovoru za Bloomberg, ali i opsežnom razgovoru za Telegram 2017. godine, pričao o dodatnom širenju na američko tržište, budući da im je tada oko 35 posto prihoda dolazilo od američkih klijenata. Najveći konkurent im je Twilio iz San Francisca, koji je prošle godine imao prihod od 1,13 milijardi dolara, odnosno povećanje od 74,52 posto u odnosu na 2018. godinu.

Infobip je povezan s preko 600 operatora diljem svijeta, a globalno zapošljavaju više od 1800 ljudi na šest kontinenata. Praktički, ako ste ikada od svoje banke, osiguravajućeg društva ili taksi službe dobili SMS, velike su šanse da vam je ta poruka došla na mobitel preko Infobipa.