Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Google Chrome će od danas automatski blokirati reklame, ali samo one za koje misle da bi mogle živcirati ljude

Google kreće s filtriranjem reklama

ZADNJA IZMJENA: velj. 15, 2018
Foto: YouTube

Nakon godine dana priprema, Google danas sasvim konkretno kreće u bitku s oglasima na web stranicama za koje misli da bi mogle živcirati korisnike. Chrome će automatski blokirati reklame koje ne zadovoljavaju njihove kriterije o kvaliteti. Time će se iskustvo browseanja interneta pomalo promijeniti, no ipak, Chromeova novost ne znači da klasični Adblockeri postaju suvišni.

U travnju prošle godine, Google je najavio kako će integrirati neki oblik blokiranja reklama u svoj preglednik, koji će biti uključen svim korisnicima, odnosno, po defaultu. Od tada, Google je postepeno uvodio tu funkciju, počevši s mogućnosti utišavanja videa koji se automatski pokreću na web stranicama. Google od sada na snagu stavlja mnogo rigoroznija pravila koja će se odnositi na sve web stranice.

Google će ocjenjivati stranice

Uz Facebook i druge tech kompanije, Google je član “koalicije za bolje reklame” (Coalition for Better Ads). Ta industrijska grupa provodi istraživanje o tome koji oblici internetskog oglašavanja najviše živciraju ljude. Nakon istraživanja, oformili su popis od dvanaest tipova web oglašavanja koje bi oglašivači u idealnom slučaju trebali izbjegavati. Upravo će tu listu Google Chrome implementirati u svoje filtere, kako bi blokirao loše reklame.

Google je u srijedu na svojem blogu objavio kako će sustav točno funkcionirati. U početku, Google će uzimati uzorak stranica na određenoj domeni, te analizirati da li stranica prikazuje ikakve reklame koji se nalaze na popisu. Stranice potom dobivaju jednu od tri ocjene: prolaz, upozorenje ili neuspjeh. Stranice koje ne zadovolje kriterij, odnosno koje dobiju najnižu ocjenu, dobiti će izvješće o oglasima u kojem se opisuje što se mora promijeniti. Ako stranica ignorira uzastopna upozorenja, njihove reklame će se automatski blokirati nakon 30 dana.

Nova pravila su već polučila rezultate

Ako korisnik na računalu posjeti stranicu kojoj Google automatski filtrira oglase, unutar adresnog prostora Chromea i dalje će imati opciju za uključivanje oglasa. Na mobitelu, stvar je pomalo drugačija, pa će korisnici dobiti notifikaciju na dnu ekrana koja će im ponuditi uključivanje oglasa. Pop-up oglasi će biti automatski blokirani, a o tome će Chrome, pomalo ironično, korisnike obavještavati pop-up notifikacijom.

Google tvrdi kako je od početka inicijative 42 posto stranica koje nisu zadovoljile kriterij popravile svoje oglase, te da od sada zadovoljavaju norme. Budući da internet svakim danom postaje sve nepregledniji prikazivanjem nasilnih reklama, prijevremeno rješavanje problematičnih reklama na nekim stranicama dobar je indikator toga kako će web izgledati u budućnosti.

Iza svega stoji nešto drugo?

Naravno, ove Googleove altruističke ciljeve možemo uzeti sa dozom sumnje. Google je naime svjetski lider u zaradi od digitalnog i mobilnog oglašavanja. Prošle godine, Google, odnosno Alphabet je zaradio 73,8 milijardi dolara od prodaje oglasa. Usporedbe radi, prvi sljedeći je Facebook s 36,3 milijardi dolara zarade, odnosno gotovo upola manje. Stoga se Googleov korporativni kodeks ponašanja “Don’t be evil” kojeg žele nametnuti i oglašivačima, može se shvatiti i kao potez za suzbijanje konkurencije.

Uvođenjem ovih pravila, Google se nada kako će manje ljudi imati potrebu za instalacijom Adblockera, što je dobro za internet koji se uglavnom financira kroz oglase, a samim time i za Google. Međutim, Google se može odlučiti i na posve drugačiji potez, poput onaj Adblock Plusa u kojem su omogućili oglašivačima plaćanje propuštanja, odnosno ne-filtriranja njihovih oglasa. Google je ipak u više navrata istaknuo kako ne kane poduzeti takve mjere, no stvari se uvijek mogu promijeniti.

Ivan Luzar
Telegram autor
417 članaka Više o autoru