Google preko YouTubea ulazi na teren najjačih televizijskih kanala (a rezultati pokazuju da to nije suluda ideja)

YouTube računa na doseg u skupini gledatelja 18-49 godina što kablovski kanali nemaju

YouTube
FOTO: Flickr

Google je odlučio koristiti YouTube kako bi ozbiljno konkurirao televiziji. Nada se da će i oglašivači shvatiti moć internetskoga oglašavanja i sve se više okretati plaćanju oglasa na njegovu servisu. I u svom su izvješću za drugo tromjesečje opetovano su najavljivali isti cilj.

“YouTube dosegne više publike starosti od 18 do 49 godina nego bilo koji kablovski kanal u Americi”, kazao je Omid Kordestani, jedan od direktora u Googleu. “Broj korisnika koji dođu na YouTubeovu početnu stranicu sličan je broju onih koji upale televizor i traže što će gledati. A brojka se naših korisnika utrostručuje iz godine u godinu. Osim toga, kad već jednom dođu na YouTube, sve više vremena provode gledajući videe. Prosječno je vrijeme gledanja videa na mobilnim uređajima duža od četrdeset minuta, a to je na razini godine povećanje veće od pedeset posto”, kaže Kordestani.

Katalizator sadržaja

YouTube sad pokušava donekle imitirati tijek programa na televiziji. Ne čekaju više da korisnici sami dođu i odrede što će gledati, već im i kompanija sama nudi sadržaj temeljen na onome što su već pogledali. Osim toga, YouTube polako preuzima ulogu svojevrsnoga katalizatora sadržaja. Sve to dovodi do veće pozornosti javnosti kad je YouTube u pitanju, a što za posljedicu ima i veći interes oglašivača.

U tu je svrhu nastalo i godišnje Googleovo predstavljanje, BrandCast. Na njemu YouTube predstavlja svoje najveće zvijezde i pokazuje najbolje od oglašavanja, kako bi akvizirali još više investitora i oglašivača. Broj oglašivača na YouTubeu zahvaljujući BrandCastu povećao se za četrdeset posto, a povećan je i prosječan iznos koji se potroši na neke od njihovih glavnih oglašivača.

“Naš je fokus iskoristiti mogućnost dovođenja daleko većih oglašivačkih budžeta na platformu”, kazala je Googleova direktorica financija Ruth Porat.