Google i dalje objavljuje oglase o poricanju klimatskih promjena iako su obećali da će prestati
Iz Googlea tvrde da provode ono što su obećali
Google se bori da održi nedavno dato obećanje da će prestati prikazivati oglase koji sadržajem promiču poricanje klimatskih promjena, prema novom izviješću Centra za suzbijanje digitalne mržnje, CCDH, piše The Verge. Google je u listopadu najavio novu politiku koja “zabranjuje oglase i unovčavanje sadržaja koji je u suprotnosti sa dobro utvrđenim znanstvenim konsenzusom o postojanju i uzrocima klimatskih promjena”. Nova pravila trebala su se primijeniti na Googleove oglašivače, izdavače i kreatore YouTubea, od 9. studenoga.
U novom izvješću CCDH je identificirao 50 tekstova koji uključuju laži o klimatskim promjenama i koji su još uvijek na Googleu, nakon datuma kada je Google obećao da će biti zabranjeni. “Čini se da je Google, u svome prvome priopćenju, prepoznao da su odigrali ulogu u pretvaranju poricanja klimatskih promjena u profitabilan posao, a još nisu stvarno reagirali”, kazao je Imran Ahmed, izvršni direktor Centra za suzbijanje digitalne mržnje.
Google: “Poduzeli smo mjere i proveli ono što su obećali”
U odgovoru za The Verge, Googleov manager za komunikacije i odnose s javnošću Michael Aciman rekao je da je tvrtka “pregledala stranice i poduzela odgovarajuće mjere za provođenje onoga što su obećali”. Google kaže da su uklonili oglase većine URL-ova jer su prekršili pravila tvrtke o klimatskim promjenama. A Breitbartov članak na CCDH popisu globano zagrijavanje naziva prevarom.
Još jedan oglas konzervativne web stranice The Western Journal piše da se klima mijenja ali sumnjaju da je to uzrokovao čovjek. Znanstvenici se slažu da je ljudska aktivnost zagrijala planetu za više od jednog stupnja celzijusa što dovodi do ekstremnijih vremenskih prilika i drugih prijetnji po cijelome svijetu.
Facebook tvrdi da dezinformacije o klimi ne krše njihovu politiku
Novo izvješće CCDH-a dolazi nakon studije iz studenog koja je pratila gotovo 70 posto svih interakcija sa sadržajem koji poriče klimatske promjene na Facebooku, za samo 10 rubnih izdavača. Mnogi od njih imali su Google oglase za koji CCDH procjenjuje da su kompaniji donijeli 1,7 milijuna dolara prihoda tijekom šest mjeseci ove godine. Pet tih izdavača ponovno se pojavilo na novome popisu sadržaja koji je poricao klimatske promjene na Google oglasima.
I Facebook je na udaru aktivista jer nije zaustavio širenje dezinformacija o klimi na svojoj platformi. No, za razliku od Googlea koji priznaje kršenje, Facebook tvrdi da objave koje su aktivisti označili kao obamanjujuće, nisu kršile njihovu politiku.