Google je prošle godine uklonio 3,2 milijarde oglasa, a uskoro će zabranjivati i oglase za kriptovalute

Uz oglase, uklonili su i 320.000 oglašivača, te 700.000 štetnih aplikacija s Google Play Storea

This picture taken on May 13, 2013 in the French western city of Rennes shows a woman choosing Google Search (or Google Web Search) web search engine front page on her tablet. A report by a French expert panel published on May 13, 2013 recommended imposing taxes on smartphones and tablets but rejected a call for search engine Google to be charged for linking to media content. The nine-member panel, headed by respected journalist and businessman Pierre Lescure, said in the keenly awaited report that the revenue gained from the proposed new taxes could help fund artistic and creative ventures. AFP PHOTO / DAMIEN MEYER / AFP PHOTO / DAMIEN MEYER
FOTO: AFP

Google, najveća online tražilica i gigant digitalnog oglašavanja, u zadnje vrijeme pokušava ukloniti sve više lošeg sadržaja i reklama. Na svojem blogu, objavili su u srijedu izvještaj o stanju loših reklama na svojoj platformi za 2017. godinu. Ukupno gledajući, čini se da je Google tijekom prošle godine uklonio više lošeg sadržaja nego ikada prije. Taj rezultat se može zahvaliti širim smjernicama za prepoznavanje takvog sadržaja.

Dodali su 28 novih pravila za oglašivače, te 20 novih za izdavače u 2017. godini, kako bi dobili bolji uvid u sadržaj koji se reklamira putem njihovih servisa. Tijekom 2017. godine, Google je ukupno uklonio 3,2 milijarde loših oglasa koji su kršili njihova pravila, odnosno, koji su promovirali lažni ili uvredljiv sadržaj. Time su uklonili gotovo dvostruko više nego 2016. godine, kada su uklonili 1,7 milijardi oglasa.

Novi i precizniji način blokiranja

Uz oglase, Google je blokirao i 320.000 oglašivača sa svojeg sustava reklamiranja, što je tri puta više nego 2016. godine. Uklonili su 90.000 stranica sa sadržajem koji krši njihova pravila. Međutim, najzanimljiviji i najimpresivniji je podatak da je Google 2017. godine uklonio preko 700.000 štetnih aplikacija s Google Play Storea.

Google je prošle godine uveo novo blokiranje pojedinačnih podstranica unutar jedne internetske stranice, umjesto dotadašnjeg blokiranja cijele stranice. Novim procesom, uklonili su preko dva milijuna podstranica od korištenja Google oglasa.

Zabranit će oglase za spekulativne financijske proizvode

Uz statistike u prvom postu na blogu, Google je u drugom postu istaknuo kako će od lipnja blokirati sve oglase koji su povezani s kriptovalutama i Initial Coin Offeringsima (ICO). Uz njih, također će blokirati oglase drugih spekulativnih financijskih proizvoda poput binarnih opcija i klađenja na financijsko širenje. Facebook je također početkom siječnja zabranio oglase takvog tipa.

Primjerice, trenutno se pretraživanjem riječi “bitcoin” u Googleu kao prvi rezultat prikazuje stranica na kojoj se s njime može trgovati. Nakon lipnja, moguće je kako će se na tom mjestu pojavljivati stranica koja objašnjava što je to točno Bitcoin. Zanimljivo je kako su oglašivači na Facebooku koristili trik za zaobilaženje filtriranja. Umjesto slova “o” u riječi bitcoin, upisivali su brojku nula, piše Bloomberg. Googleov glasnogovornik je istaknuo kako će oni moći filtrirati i takve oglase.