Nekad je nužno odabrati stranu

Googlevi inženjeri programiraju samovozeće automobile za vožnju koja će biti sličnija ljudskoj

Testiranja su pokazala da autonomni auti voze preoprezno, priznaje šef projekta

Inženjeri u Googleu razvijali su autonomne automobile na način da strogo prate sva pravila i propise u vožnji. No ubrzo su shvatili da školska vožnja predstavlja priličan problem u stvarnom prometu, piše Wall Street Journal. Inženjeri sada rade na programiranju autonomnih autiju za ponešto ležerniju vožnju, odnosno na vožnju kao da autom upravlja čovjek. To ponekad znači rezanje zavoja, prelazak preko punih linija i slično.

Googlevi računalni sustavi putem senzora prikupljaju informacije iz okoline, a kako su programirani da pretpostavljaju najgore, samovozeći automobili koče čim registriraju potencijalnu opasnost. Na taj način povremeno u situaciju (pre)naglog kočenja dovode ostale vozače. “Vozila su malo previše oprezna nego što bi to trebala biti”, kaže Chris Urmson voditelj projekta razvoja samovoznih automobila u Googleu. “Nastojimo ih prilagoditi da voze više kao ljudi”.

 

Google je sve bliže komercijalizaciji autonomnih automobila. Korak u tom smjeru napravljen je angažiranjem Johna Krafcika kao voditelja projekta. Jedini preostali izazov jest taj da se auto, koji je već samostalno odvozio milijun i pol kilometara, što bezbolnije integrira u svakodnevni promet, kojim će još nego duže vrijeme dominirati ljudski vozači.

Od 2009. godine kada je Google krenuo s testiranjima na javnim prometnicama, samovozeći automobili su sudjelovali u 16 manjih prometnih nesreća, a od toga je uzrok nesreće u 12 slučajeva bio udarac automobila koje se kretalo iza Googleovog auta u stražnji kraj. Iako u Googleu tvrde da njihovi autonomni automobili nisu krivi niti za jedan od tih sudara, neki očevici ipak tvrde da je u sudaru ulogu igrala navika Googleovih automobila da kočenjem izbjegnu stvarne, ali minimalne rizične situacije.

Googleovi auti živciraju ostale vozače

Mnogo vozača koji se kreću oko Googleovog sjedišta u Mountain Viewu u Kaliforniji kažu da ih autonomni auti – živciraju. Primjerice, auto se zaustavlja u prometnom raskrižju ograničene preglednosti. Prije nego što uđe u križanje, čeka 30 sekundi, počinje skretati ulijevo i zatim naglo koči zbog toga što je žena na drugoj strani ulice zakoračila na rub pločnika, bespotrebno riskirajući sudar s vozilom koje se kreće iza njega. Drugim riječima, Googleovi inženjeri morat će još dosta raditi na poboljšanju percepcije i procjene rizika u stvarnom prometu.