Google sprema Mobilegeddon, ako nemate mobilnu web stranicu postat ćete nevidljivi

Najnovija nadogradnja iz Googlea mogla bi imati brojne posljedice

FOTO: afp

Google je za utorak najavio veliki update za algoritme na mobilnim tražilicama. To će za rezultat imati promjenu u rasporedu internetskih stranica kad korisnici budu koristili tražilicu sa svojih telefona ili tableta.

Algoritam će biti dizajniran tako da preferira stranice koje imaju mobilni prikaz i rangira ih na vrh liste rezultata. Posljedično, stranice koje nemaju mobilni prikaz bit će automatski degradirane. Razlog ovakvoga updatea leži u rezultatima istraživanja, prema kojima se oko 60 posto internetskog prometa ostvari preko mobilnih uređaja. Stoga iz Googlea žele da korisničko iskustvo bude što kvalitetnije i potpunije.

Tvrtka je ovaj update najavila još u veljači, dajući webmasterima i dovoljno vremena i dovoljno informacija da provedu potrebne promjene, ukoliko ne žele nestati iz mobilnih rezultata pretraživanja.

Mnoge će stranice izostati iz rezultata pretrage

Bez obzira na to, očekuje se da će ovaj update napraviti popriličnu frku što među rezultatima pretraživanja što među tvrtkama. Čak je dobio i nadimak – Mobilegeddon, zbog svog možebitnog apokaliptičnog utjecaja na milijune internetskih strania.

“Mislim da je najveći rizik za one koji uopće nisu čuli za ovo”, kazao je Itai Sadan, direktor Dude, tvrtke za kreiranje internetskih stranica. On smatra da će male tvrtke i stranice biti najviše pogođene. “21. će se travnja mnoge male tvrtke vrlo iznenaditi jakim padom broja posjeta njihovim internetskim stranicama. Ovo će pogoditi milijune stranica na internetu”, objašnjava Sadan.

On smatra i da će tvrtke koje ovise o lokaliziranoj pretrazi također biti pogođene ovom Googleovom nadogradnjom. “Za Google je relevantnost jako bitna, a sadržaj je glavni”, kaže Sadan. “Međutim, to se mijenja. Da, oni i dalje tvrde kako je sadržaj vrlo bitan, ali jednako je važno i korisničko iskustvo. Nije više dovoljno imati samo dobar sadržaj. Ukoliko ljudi posjete vašu internetsku stranicu, a sadržaj je tu, ali nije čitljiv, to nije dobro”, zaključuje.

Međutim, neće samo internetske stranice maloga dosega biti pogođene ovom nadogradnjom, prenosi Business Insider. Marketinška tvrtka Somo objavila je studiju u kojoj navodi kako će mnoštvo velikih brendova, uključujući American Apparel, The Daily Mail i Ryanair biti jedne od onih koje će trpjeti posljedice svoje tehnološke nepripremljenosti. Ukoliko ne poduzmu potrebne mjere i svojim stranicama osiguraju i prijeko potrebni mobilni prikaz.