Google tvrdi da će se ozbiljnije baciti na micanje terorista s YouTubea, predstavio je 4 ključna koraka

I s drugim kompanijama razvijaju alate za suzbijanje terorističkog sadržaja

FOTO: Screenshot

Google je na svom blogu objavio četiri koraka kojima će ubuduće još aktivnije suzbijati terorističke video sadržaje na YouTubeu. Šef Googleove pravne službe Kent Walker objašnjava kako je “terorizam napad na otvorena društva”, a da je “prijetnja koju predstavljaju mržnja i nasilje najveći izazov za svijet”.

Iako već surađuju s mnogim vladama i njihovim zakonodavstvima, Walker ističe da mogu i moraju napraviti više, i to odmah. Dodaje da Google ima na tisuće ljudi širom svijeta koji pregledavaju sadržaje i odmah odgovaraju na svaki pokušaj zloporabe. Njihovi inženjeri razvili su tehnologiju koja uz pomoć alata za usporedbu slika sprečava ponovno podizanje na njihove platforme već poznatog terorističkog sadržaja.

Surađuju s drugim tech kompanijama

Walker objašnjava da YouTube surađuje i s drugim tech kompanijama, među kojima su Microsoft, Facebook i Twitter. Zajedno razvijaju tehnike i alate koji bi trebali pomoći u širem suzbijanju terorizma na mreži ne samo njima, nego i brojnim manjim tehnološkim tvrtkama.

Četiri nova koraka dolaze par tjedana nakon terorističkog napada u Londonu, koji je potaknuo britansku premijerku Theresu May na pokretanje novih inicijativa za regulativom za internetske kompanije. I druge europske zemlje sve se ozbiljnije bave terorizmom na društvenim mrežama, pa tako Njemačka traži propisivanje visokih kazni (do nevjerojatnih 50 milijuna eura) za društvene mreže koje sadržaj ne uklone dovoljno brzo. Europska unija će pokušati prisliti tehnološke kompanije da blokiraju bilo kakav govor mržnje, a u nastavku prenosimo korake koje planira YouTube.

1. Jače korištenje umjetne inteligencije

YouTube namjerava pojačati korištenje tehnologije u identificiranju ekstremističkog sadržaja i sadržaja povezanog s terorizmom. Od svih sadržaja povezanih s terorizmom koje su uklonili sa svojih platformi u posljednjih šest mjeseci, oko 50 posto je pronađeno i procijenjeno korištenjem algoritama za analiziranje videa. Sada se obvezuju dalje razvijati tu tehnologiju i iskoristiti svoja najnaprednija istraživanja o strojnom učenju kako bi istrenirali nove “klasifikatore sadržaja”.

2. Pedeset novih NGO-ova

Pošto tehnologija samostalno ne može biti rješenje, značajno će se povećati broj neovisnih stručnjaka u YouTubeovom programu “Trusted Flaggers” (doslovno: označitelji kojima se vjeruje). Strojevi mogu identificirati problematične video sadržaje, ali su potrebni ljudi kako bi donijeli nijansiranu odluku o tome je li riječ o propagandnom pamfletu ili ipak možda religijskom sadržaju. I dok označavanje nepoćudnog sadržaja od strane korisnika često zna biti neprecizno, Trusted Flaggeri imaju postotak točnosti veći od 90 posto. Taj će se program sada sa 63 globalne organizacije proširiti za dodatnih 50 nevladinih udruga koje se bave govorom mržnje, terorizmom, samoubojstvima… Proširit će se i suradnja s protuterorističkim organizacijama kako bi se identificirao sadržaj namijenjen radikalizaciji i regrutiranju ekstremista.

3. Ukidanje beneficija i videima koji ne krše pravila

YouTube će biti mnogo oštriji i prema sadržajima koji ne krše izričito njihov pravilnik, primjerice, videima koji sadrže religioznu ili rasnu retoriku koja bi mogla biti huškačke prirode. Takvi će sadržaji ubuduće dolaziti nakon jasnog upozorenja, neće se više moći monetizirati (dakle, nitko na njima neće moći zarađivati), neće ih se moći komentirati, dijeliti i preporučivati. To znači da će imati puno manji doseg i angažman i da će ih biti teže pronaći.

4. Preusmjeravanje sa terorističkih videa

YouTube će proširiti svoj angažman u borbi protiv radikalizacije. U suradnji s Googleovim think-tankom Jigsaw, širom Europe će implementirati Redirect Method, odnosno “metodu preusmjeravanja”. Ovaj pristup koristi ciljane online reklame što dolaze do potencijalnih regruta IS-a i potom ih preusmjerava na antiterorističke video sadržaje, koji bi ih trebali razuvjeriti od ideje priključivanja toj oganizaciji. U prijašnjim slučajevima korištenja ove metode, potencijalni regruti klikali su na reklame u neuobičajeno visokom postotku i pogledali su više od pola milijuna minuta video sadržaja koji razotkriva terorističke poruke.