Google uvodi novi algoritam za mobilnu tražilicu koji će znatno utjecati na rezultate pretrage. Evo kako

Novi algoritam planiraju izbaciti u svibnju

Google će u svibnju izbaciti nadogradnju za mobilnu tražilicu koja povećava efekt višeg rangiranja tzv. mobile friendly rezultata, odnosno internetskih stranica koje su prilagođene mobilnim platformama. Cilj je, kako kažu u postu na blogu, korisnicima tražilice olakšati pronalaženje stranica koje su relevantne i mobile friendly.

Google je krajem 2014. godine počeo označavati internetske stranice kao mobile friendly, kako bi napravio razliku između stranica koje su prilagođene za mobilne telefone od onih koje to nisu. Zatim su u veljači 2015. najavili uvođenje rangiranja sadržaja prema tom ključu, što je, piše Venture Beat, bio potez bez presedana. Naime, kompanije gotovo nikad ne najavljuju promjene algoritama unaprijed. Novi način rangiranja krenulo je u travnju 2015. godine, a sada s novim algoritmom mobilna prilagođenost stranca postat će još važnija za rezultate pretraživanja.

Kriteriji prilagođenosti mobilnim platformama

Google je naveo kriterije koje stranice moraju zadovoljavati za ulazak u mobile friendly kategoriju: moraju izbjegavati softvere koji nisu uobičajeni na mobilnim uređajima, primjerice Flash, tekstove koje sadržavaju moraju imati takvu veličinu fontova da se mogu čitati bez zumiranja, veličina sadržaja mora biti prilagođena zaslonu ekrana tako da korisnici ne moraju horizontalno skrolati te da su linkovi na dovoljnoj udaljenosti jedan od drugoga tako da se željeni link može otvarati s lakoćom.

Kako ljudi sve više vremena provode na pametnim telefonima, a pritom je korištenje mobilnih tražilica, uz društvene mreže, jedna od učestalih aktivnosti, ova promjena je važna svima koji imaju internetske stranice i mnogo ulažu u njezinu optimizaciju.

Googlevi inženjeri su pripremili test kojim se može utvrditi je li stranica prilagođena mobilnim platformama, a test se nalazi OVDJE.