Google se već niz mjeseci koristi umjetnom inteligencijom, a ovo je 9 stvari koje trebate znati o tome

RankBrain odgoneta što zaista mislite kad nešto upišete u tražilicu

Kad je Googleov vlasnik Alphabet prošlog tjedna objavio fenomenalne poslovne rezultate, njegovi direktori pričali su najviše o ulaganjima u strojno učenje i umjetnu inteligenciju. Alphabet je objavio prihode od 16,68 milijardi dolara i otkup 5 milijardi dolara dionica.

Direktor Googlea Sundar Pichai kao najvažniji faktor rasta naveo je uspješno iskorištavanje migracije na mobilne uređaje, posebno prilagodbu novom mobilnom ekosustavu u kojemu ljudi sve više stvari žele obavljati preko aplikacija umjesto preko tražilica. Napomenuo je da je Google indeksirao više od 100 milijardi dubokih linkova u vanjskim aplikacijama. Google sada servira rezultate unutar aplikacija, jednako efikasno kao na tražilici

Za većinu kompanija uglavnom marginalna futuristička ulaganja, za Google i Alphabet ulaganja u umjetnu inteligenciju dio su temeljnog biznisa. Komentatori i analitičari na internetu proveli su cijeli vikend raspravljajući o tome, posljedicama koje će Alphabetovi rezultati izazvati na filozofiju Wall Streeta, velikih fondova iz Silicijske doline, u ostalim tehnološkim kompanijama…. Ovo je pogled iz Googlea.

1. Google više od svega ulaže u umjetnu inteligenciju

Za mnoge, umjetna inteligencija je ekstremna verzija strojnog učenja. Softver pomoću kojega strojevi uče o svijetu i dalje rade ljudi. Google je jedan od najvećih investitora u umjetnu inteligenciju uopće, posebno na njezinu primjenu u video, obradi govora, prijevodima a odnedavno i u pretraživanju. Velik, možda i najveći dio posla kadrovske službe u Googleu je potraga i razvoj talenata na području umjetne inteligencije.

 

2. Njihov inteligentni sustav zove se RankBrain

U Google upisujemo milijune upita u sekundi. U zadnjih nekoliko mjeseci, istog trena kad počnemo tipkati Googleov sustav umjetni inteligencije ih počinje interpretirati. Jedan od voditelja istraživanja u Googleu Greg Corrado, sustav je predstavio kao RankBrain. Ovo je prvi put da Google pokazuje kako bi se umjetna inteligencija mogla koristiti u pretraživanju.

3. RankBrain uči kompjutore da shvate što želimo

RankBrain koristi umjetnu inteligenciju za pretvaranje ogromne količine pisanih pojmova u matematičke elemente, vektore, koje kompjutor može razumjeti.

Ako RankBrain vidi riječ ili frazu koja munije poznata, stroj može pogađati koje bi riječi ili fraze mogle imati slično značenje i prema tome filtrirati rezultate, pa tražilica postaje bitno efikasnija kod potpuno novih upita.

4. Trenutno je jedini sustav u tražilici koji uči

Sustav RankBrain pomaže Googleu s 15 posto upita dnevno koje njegovi sustavi nisu nikad ranije vidjeli. Najviše pomaže kod nejasnih upita, kompleksnih pitanja i sl. Samo RankBrain koristi umjetnu inteligenciju u cijelom sustavu pretraživanja na Googleu, odnosno jedini sustav koji uči.

Google mora održati dominaciu u pretraživanju, a jedno od ključnih područja su pametniji i efikasniji rezultati za nejasne i šture upite, jer većina prometa na tražilici stiže s mobitnih uređaja.

5. Već je 3. najvažniji faktor rangiranja rezultata

RankBrain je jedan od “stotina” signala koje koristi algoritam koji određuje koji će se rezultati pojaviti na tražilici i kako će biti rangirati. U nekoliko mjeseci postao je treći najvažniji signal u tom sustavu. Google tvrdi da se razvija bolje nego što su očekivali.

6. Google želi umjetnu inteligenciju u svemu što radi

Google već desetak godina pokušava napraviti proboj na području umjetne inteligencije jer je želi ugraditi u svaki aspekt svog poslovanja. Strojno učenje je u srži preobražavajućeg načina na koji ponovno osmišljamo sve što radimo”, rekao je direktor Googlea Sundar Pichai na predstavljaju poslovnih rezultata.

7. Stvari se razvijaju brzo i za Googleove pojmove

Eksperti kažu da RankBrain uopće nije loš, naprotiv, da Google ne pretjeruje kad ga hvali. Nedavno su Googleove inženjere koji razvijaju algoritme za tražilicu pitali da pogledaju neke stranice i odoka procijene kako će ih tražili ca rangirati. Ljudi su pogodili 70 posto stranica, RankBrain zasad pogađa 80 posto. U drugim testiranjima, Google je zamolio korisnike da isključe RankBrain. U rezultatima se pokazalo da je učinak isključivanja na iskustvo pretraživanja bio “kao da zaboravite izlistati pola stranica na Wikipediji”.

8. RankBrain radi na svim vašim pretraživanjima

Razvoj RankBraina počeo je s pet Googleovih inženjera. Među njima je bio i specijalist za pretraživanje Yonghui Wu i stručnjak za dubinsko strojno učenje Thomas Strohmann. Projekt se proširio na desetke eksperata nakon što je potpredsjednik Googlea Amit Singhal početkom godine odobrio primjenu RankBraina na sva Googleova pretraživanja. Google pažljivo nadzire razvoj RankBraina i redovno unapređuje sustav s masom novih podataka kako bi se on lakše nosio s novim konceptima.

9. Ako niste znali, Facebook je umjetna inteligencija

Googleova odluka da ugradi umjetnu inteligenciju u pretraživanje za mnoge je ulagače znak da ta tehnologija definitivno postaje mainstream. Google nije jedina od velikih tehnoloških kompanija koja je svoje najvrjednije poslovne sustave prepustila inteligenciji strojeva.

https://www.facebook.com/FBtechwire/posts/1050080011690439

Facebook koristi umjetnu inteligenciju za filtriranje sadržaja na newsfeedu, a Microsoft za poboljšanje performansi svoje tražilice Bing.