Guardianova digitalna ekspanzija financijski je propala, mogli bi početi naplaćivati svoj sadržaj na webu

Izgradili jedan od najjačih portala i napravili 50 milijuna funti minusa

FOTO: AFP

Britanski dnevnik The Guardian smanjuje troškove 20 posto i planira naplatu sadržaja. Pad prihoda od oglašavanja prisiljava ih na traženje novih rješenja za bolje financijske performanse ali i oni su tu, kao i mnoge druge novine, na nepoznatom terenu. Guardian je izdržao prvi udar interneta na tiraže i prihode novina i izgradio je jedan od najvećih svjetskih news portala. Problem je, piše Financial Times, što će do kraja drugog kvartala imati 50 do 52 miljuna funti minusa.

U zadnje tri godine troškove su smanjili za 54 milijuna funti ali nije bilo dovoljno. Od 2012. do 2014. otpustili su 30 posto ljudi iz redakcije a troškove plaća smanjili za 10 milijuna funti.

Nema savršenog rješenja

Onda su zaposlili 479 novih ljudi u redakcijama i marketinškim odjelima, nadajući se brzom rastu prihoda od digitalnih operacija, posebno u Americi. Prošlog tjedna sa sindikatima su dogovorili godišnji rast plaće od 2 posto plus dodatih 1000 funti za radne vikende.

Britanska novinska industrija imala je groznu godinu, prihodi od oglašavanja pali su 25 posto, objavio je Guardian, a rast broja blokatora oglasa i mobilnih uređaja dampirao je cijene internetskog oglašavanja. direktor Guardian Media Grupe lani David Pemsel lani je naredio hitno rezanje troškova i otvaranje novih kanala prihoda “kako bi se u Guardianu sačuvalo novinarstvo”. Najavio je da smanjenje troškova može zahvatiti apsolutno sve segmente kompanije.

Guardianovu financijsku sigurnost osigurava Guardian Media Grupa iz dovjih rezervi gotovine koje održavaju uglavnom prodajom malih oglasa na web stranici Auto Trader. Guardian je zahvaljujući tome mogao ozbiljno investirati u internetske stranice i istraživačko novinarstvo i zadržati besplatan sadržaj.

Sumnje u odluke prošle Uprave

Ali vrijednost fonda u zadnjih je 6 mjeseci pala 100 milijuna funti na oko 735 milijuna funti i opasno je počela padati vrijednost kompanije. Najava novih otkaza dovela je u sumnju ekspanzivni pristup glavnog urednika Alana Rusbridgera i direktora Andrewa Millera koji su lani napustili Guardian. Rusbridger će biti predsjednik Scott Trusta, vlasnika Guardian Media Grupe.

Guardian mora udvostručiti prihode od čitatelja. Trenutno su oni 30 milijuna funti i naplaćuju se uglavnom iz članarina putem kojih čitatelji mogu uplatiti 5 do 60 funti mjesečno kako bi podržali neovisnost redakcije i dobili pristup Guardianovim eventima. Drugi kanal prihoda bit će brendirani sadržaj koji već neko vrijeme razvijaju.