Histerija oko Facebooka na kraju nikoga nije previše uzdrmala; većina Amerikanaca ga i dalje koristi, neki još i više

Nakon skandala s Cambridge Analyticom provedena je anketa Reuters/Ipsosa

Većina američkih korisnika Facebooka ostala je odana toj društvenoj mreži usprkos otkriću da je tvrtka za političko savjetovanje prikupila informacije o više desetaka milijuna računa korisnika bez njihove suglasnosti, pokazuje anketa Reuters/Ipsosa objavljena u nedjelju. Facebook se našao na udaru regulatornih tijela, zagovornika zaštite privatnosti i dioničara nakon skandala s britanskom tvrtkom Cambridge Analytica koja je putem aplikacije za kviz, povezane s Facebookom, na neprimjeren način prikupila gomile osobnih podataka.

Anketa je pokazala da Facebook zbog skandala nije pretrpio štetu. Polovica američkih korisnika Facebooka je kazala da tu društvenu mrežu koriste u istoj mjeri kao i prije, dok je četvrtina rekla da sada još više koriste Facebook. Među odraslima, 64 posto ispitanika je odgovorilo da Facebook koriste barem jednom dnevno, što je neznatni pad u odnosu na 68 posto iz slične ankete provedene u ožujku.

Najavili opciju brisanja povijesti pretraživanja

Analitičar Michael Pachter iz tvrtke Wedbush Securities smatra da Facebook ima sreću što je britanska tvrtka podatke koristila samo za političko oglašavanje, a ne u zle svrhe. “Tek čekam da pročitam članak koji tvrdi da je barem jedna osoba pretrpjela štetu. Na intuitivnoj razini, nitko nije zgrožen”, dodao je. Anketa je provedena između 26. i 30. travnja. Izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg rekao je početkom svibnja da Facebook priprema uvođenje nove funkcije za kontrolu privatnosti koja će omogućiti korisnicima da izbrišu povijest pretraživanja internetskih stranica.

“Ta opcija omogućit će vam da vidite internetske stranice i aplikacije koje nam šalju informacije kada ih koristite, izbrišete te informacije sa svojeg profila i isključite našu sposobnost da ih pohranjujemo”, objavio je Facebook. Zuckerberg je novi alat usporedio s opcijom brisanja cookiesa na pregledniku. Facebook navodi da će mu za tu novinu trebati nekoliko mjeseci. Inače, ako vas više zanima o tome zašto je histerija oko Facebooka posve promašena, možete pročitati Telegramov komentar.