Potvrde iz MUP-a podizat ćemo preko mobitela i internet bankarstva (zasad u samo 3 banke)
HPB već nudi pristup sustavu e-Građani, PBZ i ZABA planiraju, a ostali su suzdržani
HPB je u siječnju postao prva banka čija infrastruktura (token i mToken) građanima omogućava dobijanje vjerodajnice potrebne za korištenje sustava e-Građani. Nakon nekoliko mjeseci ostali su i dalje jedina banka koja svojim klijentima nudi takvu mogućnost. Kontaktirali smo nekoliko banaka kako bi saznali planiraju li se uključiti u projekt e-Građani.
Uvođenje ne zahtjeva dodatne sigurnosne zahtjeve
Iz PBZ-a su odgovorili kako tijekom ove godine planiraju omogućavanje postojećih PBZ vjerodajnica na bazi jednokratne lozinke generirane na CAP/DPA autentifikacijskom uređaju i softveru za mobilne uređaje, mTokenu, u NIAS sustav, radi pristupa uslugama e-Građani. Poručili su kako banka već ispunjava najviše sigurnosne standarde u poslovanju na internetu i ne očekuju dodatne sigurnosne zahtjeve u odnosu na one već implementirane.
U Zagrebačkoj banci su poručili da podržavaju takav vid e-komunikacije s javnim službama i da će sredinom ove godine uspostaviti mogućnost korištenja portala e-Građani putem tokena. Pristup će biti moguć putem obje vrste tokena – fizičkog uređaja i m-tokena (mobilne aplikacije), pri čemu sugeriraju korisnicima da koriste m-token zbog njegove praktičnosti. Poručuju kako će s tim ciljem provesti sve potrebne tehničke prilagodbe kako bi omogućila korištenje portala e-Građani svojim klijentima.
Erste banka je odgovorila da zasad nemaju namjeru uvoditi mogućnost pristupa sustavu e-građani putem tokena i e-tokena, no ne isključuju takvu mogućnost u budućnosti. “Banka će nastaviti pratiti tržište, kao i potrebe svojih klijenata te u skladu s time prilagođavati svoje poslovanje”, poručili su iz Erste banke.
Ostale banke nisu odgovorile do zaključenja ovog članka.
Brža komunikacija s javnom upravom
HPB je ranije korisnicima internetskog bankarstva omogućio bržu komunikaciju s javnom upravom i besplatno zaprimanje i provjeru brojnih dokumenata.
Riječ je o izvodima iz matičnih knjiga, zahtjevima za elektroničku radnu knjižicu, mogućnosti provjere porezne kartice i podataka u registru birača, primanju informacija o isteku osobnih dokumenata, očekivanom iznosu mirovine, pristupu burzi rada i mogućnosti objave životopisa, pristupu roditelja e-Dnevniku te brojnim drugim dokumentima i uslugama čiji se broj stalno povećava.