Hrvatski iznajmljivači se žale da im Booking ne isplaćuje novac, jednom duguju gotovo 30.000 eura. Doznali smo što je pravi razlog

Nekim iznajmljivačima koje smo kontaktirali Booking.com duguje još od lipnja

Što se događa s tvrtkom Booking.com? Nekim iznajmljivačima u Hrvatskoj najpopularnija platforma za rezervacije smještaja nije platila još od srpnja. „Javili su mi se već ranije neki vlasnici apartmana koji kažu da im Booking kasni s isplatom,” kaže Mirko Bulić, predsjednik Hrvatske zajednice udruga obiteljskog smještaja. „Ali, meni su ruke vezane, što mogu napraviti?!”

Nekim iznajmljivačima koje smo kontaktirali Booking.com duguje još od lipnja. “Cijelo ljeto bili su mi apartmani puni gostiju, a od cijele sezone nisam dobio ni centa. Booking.com mi duguje 28.000 eura od ove sezone “, kazao je pak za Slobodnu Dalmaciju iznajmljivač M. P., koji u okolici Splita ima tri apartmana u kući s bazenom.

‘Žao nam je, otklanjamo poteškoće’

“Žao nam je zbog kašnjenja isplata koje su nedavno doživjeli neki od naših smještajnih partnera i možemo potvrditi da je velika većina već primila zakašnjele isplate”, odgovaraju iz tvrtke Booking.com na Telegramov upit.

“Iako smo na vrijeme obavijestili partnere o planiranom ažuriranju sustava naplate i u svezi s tim očekivanom kašnjenju isplata, nažalost dio njih je ipak bio zahvaćen daljnjim kašnjenjem zbog tehničkih poteškoća u sustavu. Na otklanjanju istih intenzivno radimo i očekujemo da će biti riješene u najkraćem mogućem roku”, piše u odgovoru. No, kako doznajemo, problemi s isplatama smještaja hrvatskim iznajmljivačima nisu novi i nisu ograničeni samo na Hrvatsku.

Frustrirani iznajmljivači

Facebook stranica booking.com is not paying its hosts puna je pritužbi frustriranih vlasnika apartmana i malih hotela od Australije od Nizozemske. Svima duguju, svima odgovaraju isto. Booking.com tvrdi da nisu uspjeli platiti vlasnicima apartmana i hotela zbog tehničkih poteškoća. U Danskoj je Booking.com početkom srpnja poslao poruku svojim domaćinima u kojoj je pisalo da će biti tehnički ažurirani njihovi sustavi, zbog čega će u mjesecu srpnju biti problema s plaćanjem. U rujnu problemima očito još nije kraj.

Neki od prevarenih iznajmljivača predlažu kolektivnu tužbu, drugi špekuliraju o problemima sa solventnošću velike agencije, unisono su revoltirani niskom razinom komunikacije i činjenicom da robusna tvrtka ne mari za reputaciju. Mađarske je iznajmljivače kašnjenje toliko uznemirilo da je tamošnja agencija za tržišno natjecanje još je u kolovozu pokrenula istragu protiv tvrtke Booking.com. Mađarska turistička zajednica izračunala je da je čak polovica turističkih objekata doživjela probleme s plaćanjem.

Serija pritužbi

O britanskim iznajmljivačima koji su ostali bez novca početkom ljeta je izvijestio i ugledni BBC, i tabloid Sun. Financial Times je u velikom portretu glavnog izvršnog direktora Glenna Fogela napisao da je ‘najnovija bitka te tvrtke rješavanje pritužbi na kašnjenja plaćanja koje je nedavno primila od nekih domaćina u Velikoj Britaniji. Booking.com za probleme okrivljuje planirano održavanje sustava i kaže da su plaćanja gotovo gotova.’

Dok mediji izvještavaju o očajnim iznajmljivačima u Hrvatskoj, hoteli u Hrvatskoj nemaju tih problema, kažu u Hrvatskoj gospodarskoj komori.

„Hotelijeri nam se nisu javili s navedenim problemom, no to je i za očekivati s obzirom na to da iznajmljivači u velikom broju koriste uslugu ‘Payments by Booking.com’, gdje Booking.com preuzima kompletnu naplatu od gosta, tako da do 15. u slijedećem mjesecu Booking.com iznajmljivaču isplati prihode umanjene za proviziju.

Hoteli bez kašnjenja

Ovu uslugu koriste iznajmljivači koji nemaju POS aparate, odnosno mogućnost naplate putem kreditnih kartica, a ne žele preuzeti rizik naplate u gotovini prilikom dolaska, zbog mogućnosti nepojavljivanja gosta, odlaska bez plaćanja i slično. Hoteli, većinom tvrtke, primaju kreditne kartice i uređaje za naplatu putem kreditnih kartica tako da ne koriste uslugu ‘Payments by booking.com’ te time ovi tehnički problemi ne utječu na njih”, odgovara Lana Petrović Blajić iz Sektora za turizam HGK.

„Budući da HGK više nema Zajednicu obiteljskog turizma, nismo više u čestom izravnom kontaktu s iznajmljivačima, stoga ne znamo konkretnu problematiku s isplatama. Naše članice su tvrtke koje nemaju isti model poslovanja kao iznajmljivači”, dodaje Petrović Blajić.