Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Pogledali smo što o Modelu 3 kažu ljudi koji su ga vozili; evo glavnih stvari o najnovijem Teslinom autu

Teslin auto nije revolucionaran samo po cijeni, već i po karakteristikama

ZADNJA IZMJENA: kol 1, 2017
Foto: Tesla

Tesla za razliku od drugih proizvođača automobila nije odlučila napraviti veću flotu za potrebe novinara, stoga su informacije o Modelu 3 relativno šture. Međutim, nekolicina njih, dobili su nešto bolji uvid u četvrti model s kojim Elon Musk namjeravapokoriti tržište. Ekskluzivni test je za sad imao samo Motor Trend, čuveni američki automobilski časopis osnovan 1949. godine.

Među uzvanicima na događaju lansiranja održanom u Freemontu su bili i popularni Youtuberi Austin Evans i Marques Brownlee (MKBHD). Nakon prezentacije koju je održao sam Elon Musk, uzvanici su dobili priliku se voziti u Modelu 3 na par minuta, dok je MKBHD i sam mogao sjesti za upravljač Tesle. Očekivano, mišljenja Motor Trenda i Marquesa se uvelike podudaraju, a Modelom 3 su svi oduševljeni.

1. Cijene i modeli

Cijena i modeli Tesla Modela 3 Screenshot/Youtube/Austin Evans

Postoje dvije temeljne temeljne verzije Modela 3. Nudi se standardni model i model produženog dometa. Standardni model stoji 35.000 dolara te nudi autonomiju od otprilike 350 kilometara, a skuplji model za 44.000 dolara nudi autonomiju od 500 kilometara. Ubrzanja su od 5.1 do 5.5 sekundi do 100 kilometara na sad, a model s dva motora još nije u ponudi. Trenutno je pogon samo na stražnje kotače s jednim motorom.

2. Minimalizam i jednostavnost su ključ svega

Jednostavni interijer Modela 3 Screenshot/Motor Trend

Od vanjskog do unutarnjeg dizajna, sve je držano iznimno jednostavno. Zanimljivo je i da je sam proces proizvodnje trajao kratko, samo kako bi se cijene proizvodnje umanjile, čime je Tesla i uspjela ponuditi ovakav elektromobil po takvoj cijeni. Ne postoji puno opcija niti konfiguracija kao kod primjerice proizvođača iz Njemačke. Smanjenjem mogućih kombinacija i verzija automobila mogu postići i proizvodne brojke koje su si odredili.

3. Dodatna oprema i nije previše bogata

Stakleni krov Tesle Model 3 Screenshot/Motor Trend

Automobil je dostupan u samo šest boja – crnoj, tamno sivoj metalik, sivoj metalik, tamno plavoj metalik, bijeloj i crvenoj, a aluminijske felge su dostupne u 18 i 19 colnim verzijama. Jedina prava dodatna opcija je premium paket, koji je kako se čini, moguće uzeti samo u potpunosti. U paketu se nalazi stakleni krov umjesto konvencionalnog metalnog, dijelovi interijera od drva, nešto bolje zvučnici, dva dodatna USB porta u stražnjem dijelu, sklopivi grijani retrovizori i grijana sjedala. Cijena tog paketa je 5.000 dolara.

4. Mod autonomne vožnje košta dodatno

Tesla Model 3 Screenshot/Youtube/Austin Evans

Bez dodatnog ulaganja, Model 3 dolazi bez sposobnosti za vožnju bez vozača. Svaki Model 3 posjeduje senzore i kamere kao i Model S, pa se bez plaćanja koriste samo za sigurnosne funkcije. Za 5.000 dolara se može kupiti “Enhanced Autopilot”, koji sam zadržava vozilo između prometnih traka i ubrzava, odnosno, usporava sam.

Vozilo se u tom paketu može i samo parkirati. Za dodatnih 5.000 dolara, otključava se potpuno autonomni mod vožnje. Dovoljno je onda ući u automobil, a auto će sam putnike odvesti od jedne do druge točke, bez da “vozač” išta mora raditi. Naravno, funkcije se konstatno nadograđuju putem softverskih updateova, te s vremenom postaju sve bolje i bolje.

5. Model 3 je iznimno siguran automobil

Tesla se na Twitteru podičila i rezultatima bočnog crash testa. Automobil se u tom testu lansira pod kutem bočno na čeličnu cijev, simulirajući situaciju u kojoj vozač gubi kontrolu nad vozilom, te većom brzinom dobiva udarac u vrata. Iako su automobili sve sigurniji, najčešće se razvoj sigurnosti fokusira na prednji i stražnji dio vozila.

Stoga je veoma impresivno što je Tesla i u slučaju bočnog sudara iznimno sigurno vozilo. Stvar postaje još veća, budući da je usporedni test sudara napravljen s Volvom S60. Švedska kompanija oduvijek glasi kao jedna od najsigurnijih, te je i njihov S60 dobio velike pohvale i ocjenu od pet zvijezdica. Međutim, Tesla se bolje drži u ovom testu. Ne treba ipak s uma smetnuti da je S60 predstavljen pred gotovo 10 godina.

6. Osjećaj za volanom je kao u Modelu S

Tesla Model 3 Screenshot/Youtube/Austin Evans

Svi koji su vozili Model 3 i Model S, kažu da je osjećaj za volanom Modela 3 gotovo pa jednak Modelu S. Ima gotovo jednaku visinu u interijeru kao Model S, što je dobro obzirom da se radi o manjem automobilu. Razlika je u tome što je prednji dio više nakrivljen prema dolje, stoga vozač vidi više ceste. Zbog toga je i prednji prtljažni prostor nešto manji nego na Model S.

Naravno, Model 3 nije toliko brz kao Model S, no kažu da je jednako responzivan zbog električnog sustava davanja “gasa”. Time je vrijeme odaziva motora na dodir pedale minimalno, pogotovo kada se upari s trenutno dostupnim okretnim momentom električnog motora. Međutim, nije dostupan zračni ovjes, već samo klasični, stoga je automobil malčice neudobniji. Manji kotači spram Modela S će sigurno doprinjeti udobnosti i tišini vožnje.

7. Dominantni display

Veliki touchscreen upravlja svime u automobilu Screenshot/Youtube/Austin Evans

Svim funkcijama automobila se pristupa preko ogromnog 15-inchnog touch screena. Ne postoje nikakvi dodatni ekrani niti pokazivači ispred vozača, stoga se i brzina vožnje prikazuje u sredini. Nekim vozačima će to biti čudno, no vozači nekih Renaultova i Toyote Yaris će biti na to naviknuti. Na prvu će sigurno biti čudno gledati na sredinu vozila da se isčita brzina vožnje.

Jedine dodatne komande uz touchscreen su kao i na drugim autima, za pokazivače smjera iza volana, kao i dva malena prekidača na volanu. Čak se i otvaranje pretinca u interijeru te podešavanja retrovizora vrši preko dodira na ekran. Klimatizacija se naravno također regulira preko touchscreena, što i nije toliko posebno, no u Modelu 3 se čak i smjer puhanja zraka iz otvora regulira putem ekrana. Tu funkciju nema niti Rolls-Royce.

8. Nema ključ

Dosadašnji Teslini modeli su isporučivani s malenom reprodukcijom automobila kojeg su kupili. Putem tog “ključa” su mogli otključavati automobil kada mu se približe ili otvoriti jedan od dva prtljažna prostora. Model 3 se otključava preko mobitela, koristeći Teslinu aplikaciju i Bluetooth. Za svaki slučaj, isporučuje se i sa karticom koja otključava automobil kada se nalazi u blizini.

Ivan Luzar
Telegram autor
771 članak Više o autoru
Više s weba