Istraživanje je pokazalo da mnoge hrvatske tvrtke nemaju pojma čemu internetske stranice služe u biznisu

Polovica tvrtki ne prati efikasnost stranica, 17% nema osnovne podatke

Korporativne web stranice hrvatskih izvoznika namijenjene poslovnoj zajednici jedva zadovoljavaju osnovne potrebe kupaca, objavila je konzultantska tvrtka za digitalni marketing Logit u svom novom istraživanju.

Istraživanje je provedeno na 189 domaćih tvrtki koje prodaju proizvode, usluge ili rješenja drugim tvrtkama u Hrvatskoj i inozemstvu. Rezultati su porazni. Iako većina stranica izgleda moderno i suvislo, 46 posto njih, primjerice, nema ni osnovne alate za mjerenje marketinške efikasnosti što je, prema Logitu, bilo najveće iznenađenje istraživanja jer su očekivali 25 posto takvih stranica. Te tvrtke uopće ne znaju koje im se marketinške aktivnosti na internetu isplate a a koje ne.

Nema sadržaja koji bitno utječu na kupnju

Nadalje, 45 do 49 stranica posto nema sadržaje poput studija slučaja ili upisa na newsletter listu koji najviše utječu na prodaju. Čini se da malotko u hrvatskom biznisu uzima u ozbir podatke Logita da 89 posto B2B kupaca koristi internet za istraživanje tržišta i to je presudno za njihovu odluku o kupnji i da su gotovo pola svih B2B kupaca u svijetu stari između 18 i 34 godine.

Gotovo petina stranica nema osnovne rubrike

Oko 17 posto stranica nema kompletiran osnovni sadržaj, primjerice informacije, primjerice rubriku “o nama”, podatke o proizvodima, uslugama i rješenjima, kontakt informacije i sl. Malo više od 8 posto tvrtki koje prodaju proizvode potencijalnim kupcima ne nude informacije o svojim proizvodima.

Logit je u istraživanju koristio 15 smjernica koje su ispitivale postoje li ili ne temeljni sadržaji na web stranicama tvrtki koje su bile uključene u istraživanje, a stranice su testirane simulacijom uobičajenog ponašanja poslovnih korisnika interesa. Sadržaj koji se nije mogao naći na uobičajenim mjestima u određenom vremenu, smatrao se nepostojećim.

Jedan od zanimljivijih podataka je i da 49,7 posto tvrtki na svojim web stranicama nema obrazac za zaprimanje upita kupaca koji je jak alat za istraživanje tržišta i upravljanje odnosima s kupcima.

Gotovo nitko nema komentare zadovoljnih kupaca

Situacija je još gora s email newsletterom koji ne koristi gotovo 88 posto ispitanih tvrtki, a gotovo pola njih ne vidi koristi od referentnih lista (popisa dosadašnjih kupaca i partnera) . Komentare zadovoljnih korisnika nema 95,2 posto stranica.

Zvuči zaista loše, ali gledano s poslovne strane, riječ je sjajnom tržištu za usluge savjetovanja i razvoja B2B stranica jer je potencijal za poboljšanje zaista ogroman.