Italija je Google kaznila sa 123 milijuna dolara. Opet su zlorabili svoju tržišnu poziciju

Ovoga puta, u pitanju je bio sustav Android Auto

FOTO: Wikimedia

Google je posljednjih godina dobio nekoliko kazni zbog nekonkurentnog ponašanja, odnosno, zlorabljivanja svoje dominantne pozicije na tržištu. Najnovija stiže iz Italije, koja Google danas kaznila sa 123 milijuna dolara (102 milijuna eura) zbog toga što nisu dozvolili aplikaciju za punionice električnih automobila JuicePass na svoju Android Auto platformu.

JuicePass je aplikacija tvrtke Enel X Italia, s kojom vozači električnih automobila mogu pronaći i rezervirati mjesta na jednoj od 95.000 javnih punionica, a aplikacija dopušta i upravljanje punjenjem uz niz drugih funkcija. “Zabranjivanjem interoperabilnosti između Android Auta i aplikacije Enel X Italia, Google je nepravedno limitirao izbor krajnjim korisnicima”, stoji u objavi talijanskog ureda za tržišno natjecanje (AGCM). Ističu i kako JuicePass nije dostupna na Android Autu više od dvije godine.

Onemogućili su Juice Passu širenje broja korisnika

Talijanski ured je također ustanovio kako je Google korisnicima za traženje punjača nametao vlastito rješenje inkorporirano unutar Google Mapsa, kada koriste Android Auto platformu u svojim automobila. Time je Google aplikaciji Juice Pass onemogućio širenje broja svojih korisnika, što im znatno utječe na poslovanje. Iz Googlea su za Reuters izjavili kako se “s poštovanjem ne slažu” sa zaključcima talijanskog ureda, te da razmatraju svoje sljedeće korake.

Italija također tvrdi kako je Google svojim isključivanjem JuicePassa potencijalno usporio i širenje električnih automobila. “Posljedično, mogući negativni efekti Googleovih poteza su odbijanje kupaca od električnih vozila, te usporavanje tranzicije na ‘čišću’ vrstu mobilnosti”, navode.

Inače, Android Auto je Googleova aplikacija kojom se omogućuje zrcaljenje, odnosno pristup limitiranim funkcionalnostima mobitela u vožnji. Vozači tako (najčešće) na zaslonima svojih automobila imaju pojednostavljen i uvećan pristup funkcijama poput navigacije, vršenja poziva i biranja glazbe, dok istovremeno ne odvraćaju pozornost od vožnje kao kada se koristi mobitel.