Iz Googlea javljaju da se šire na tržištu u Kini; investiraju 550 milijuna dolara u kineskog giganta e-trgovine

Google će dobiti 27,1 milijuna dionica JD.com-a, odnosno, jedan posto udjela u kompaniji

MOUNTAIN VIEW, CA - MAY 08: Google CEO Sundar Pichai delivers the keynote address at the Google I/O 2018 Conference at Shoreline Amphitheater on May 8, 2018 in Mountain View, California. Google's two day developer conference runs through Wednesday May 9.   Justin Sullivan/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Google će investirati 550 milijuna dolara u kineskog giganta e-trgovine JD.com u što je zapravo dio Googleova širenja na brzorastućem tržištu Azije, ali i dio borbe protiv konkurencije kao što je Amazon. Dvije kompanije su investiciju opisale kao partnerstvo, a prema dogovoru, unutar Googleova shopping servisa promovirat će se proizvodi s JD.com-a.

JD.com bi si tako mogao osigurati širenje izvan Kine i Jugoistične Azije, odnosno prisutnost na američkom i europskom tržištu piše Reuters. Iz kompanija kažu kako zbog ovog njihovog partnerstva neće doći do novog Googleovog proboja u Kini, gdje su njegovi servisi i dalje blokirani zbog toga što kompanija odbija cenzurirati rezultate pretraga u skladu s kineskim zakonima.

Dio Googleovih azijskih investicija

Među investitorima JD.com-a nalaze se i američki trgovački lanac Walmart te kineski medijski gigant Tencent, veliki rival Alibabe, koji je inače najveći igrač kineskog e-trgovinskog sektora. Google općenito povećava investicije diljem Azije, gdje se zbog rasta srednje klase te nedostatka trgovačke i financijske infrastrukture odvija borba između američkih i kineskih internetskih kompanija. Google je primjerice, nedavno investirao i u indonezijsku prijevozničku kompaniju Go-Jek.

Google će za svoju investiciju dobiti 27,1 milijun novo-izdanih dionica JD.coma, što će im donijeti manje od jedan posto udjela u kompaniji. Ovim ugovorom, JD.com je z apravo pokazao kako žele stvoriti globalna partnerstva, kako bi mogli konkurirati Alibabi. Iz JD.coma tvrde da će se ovim partnerstvom Googleov tržišni doseg i snažne analize tržišta spojiti s JD.comovim sposobnostima logistike i skladištenja.