Iz VW Grupe javljeno da je 26.457 vozila u Hrvatskoj pogođeno problematikom s emisijama dušikovih oksida

Svi automobili podvrgnut će se servisnim mjerama o trošku koncerna

Volkswagen cars are lined up on the forecourt of a dealership in Sydney on October 3, 2015. Embattled auto giant Volkswagen on October 3 suspended the sale of some diesel-powered cars in Australia as the fallout from its emissions-cheating software expanded.  AFP PHOTO / William WEST
FOTO: AFP

Volkswagen intenzivno radi na razjašnjenju nepravilnosti koje su uzrokovane korištenim softverom za optimiziranje dušikovih oksida (NOx) kod dizelskih motora, te užurbano rade na mjerama za poboljšanje emisije ispušnih plinova dizelskih vozila kako bi nadležnim tijelima već u listopadu 2015. prezentirali rješenja, javljeno je iz koncerna.

U priopćenju je istaknuto da se problematika sa softverom za manipuliranje rezultatima mjerenja ispušnih plinova ne odnosi na nova vozila s EU6 motorima koja se trenutno nalaze u ponudi iz Volkswagena u Europskoj uniji, te da ista ispunjavaju sve zakonske zahtjeve i ekološke standarde.

Softver za optimizaciju rezultata mjerenja dušikovih oksida prilikom ispitivanja ugrađivan je isključivo u vozila s dizelskim motorom tipa EA 189 EUs s tri i četiri cilindra zapremine 1,2 litara, 1,6 i 2,0 litara.

Softver ne utječe na sigurnost i mobilnost vozila

Od ukupno 26.457 auta koliko ih je u Hrvatskoj, 14.230 je Volkwagenovih osobnih vozila, 2.564 VW gospodarskih vozila, 2.517 Audija, 836 Seata i 6.310 Škoda. Na svim navedenim vozilima napravit će se servisne mjere, a troškove će u potpunosti snositi Volkswagen koncern.

Iz VW Grupe su također naglasili da navedena problematika ni na koji način ne utječe na sigurnost i mobilnost njihovog vozila. Sva vozila su tehnički sigurna i spremna za daljnje korištenje bez ikakvih ograničenja. Također, iz VW.a kažu da ne postoji poveznica pogođenih dizelskih vozila s nacionalom provjerom ispušnih plinova pri provođenju eko testa na redovitim tehničkim pregledima u Hrvatskoj.