Izgleda da je Fitbit za razočaravajuće malo novca kupio Pebble (koji je radio fora pametne satove)

Akvizicija ujedno znači i polagani kraj Pebble pametnih satova

Američka kompanija Fitbit, proizvođač trackera i ostale nosive tehnologije preuzima startup Pebble, proizvođača popularnih pametnih satova, javlja portal Information iz dobro upućenih izvora. Akvizicija ujedno znači i polagani kraj Pebble pametnih satova koje je u startup zvijezde lansirala nezapamćeno uspješna kampanja na crowdfunding platformi Kickstarter.

Vrijednost preuzimanja nije javno objavljena, ali izvori Engadgeta tvrde da je riječ iznosu negdje između 34 i 40 milijuna dolara, što je jedva dovoljno da Pebble pokrije dugove. Kako je Pebble prikupio ukupno 58 milijuna dolara venture kapitala, preuzimanje za znatno manji iznos predstavlja poprilično razočarenje za kompaniju i investitore.

Dva puta rušili rekord na Kickstarteru

Pebble se našao u ozbiljnim financijskim problemima, a The Verge tvrdi da već neko vrijeme traži kupca. Nagomilana dugovanja premašila su 25 milijuna dolara, i iako to ne zvuči kao cifra koja bi zabrinula veliku kompaniju, za nezavisni startup koji se bori na prilično nepredvidljivom tržištu može biti pretežak uteg.

Kao i većina startupova, i Pebble je počeo u inkubatoru, u utjecajnom američkom Y Combinator-u. Osnivač Eric Migicovsky imao je ideju za sat koji može pokazivati poruke s Androida. Pebble je počeo zarađivati još u fazi inkubacije, anđeli ulagači poput Draper Fisher Jurvetsona dali su 375.000 dolara.

Dolazak velikih i zasićenje tržišta

Novac za financiranje razvoja odlučili su prikupiti preko kampanje na Kickstarteru 2012. godine. Kampanja je privukla fantastičnih 10 milijuna dolara, što je u tom trenutku bio rekordan iznos prikupljenih sredstava. Prva serija njihovih pametnih satova rasprodana je u samo pet dana, a do kraja 2014. godine, prodali su milijun satova. Njihova se cijena kretala između 600 i 1700 kuna.

Sredstva za novu generaciju sata Pebble Time ponovno su 2015. prikupljali crowdfundingom na Kickstarteru, a utržili su 13,3 milijuna dolara. Drugim riječima, dva puta su srušili rekord platforme. No stvari su se počele mijenjati kada su svoje pametne satove na tržište izbacile velike kompanije Samsung, Motorola, LG i Apple.

Dodatni problem je to što tržište pametnih satova bilježi snažan pad. U posljednjem kvartalu, prema istraživanju IDC-a objavljenom u listopadu, ukupna isporuka pametnih satova iznosila je oko 2,7 milijuna, što je za oko 51,6 posto manje u odnosu na isto razdoblje lani. Apple drži pozamašnih 41,3 posto tržišta, drugi je Garmin s oko 20,5 posto, dok je Pebble bio na petom mjestu s oko 3,2 posto tržišnog udjela.

Može li se Fitbit spasiti od iste sudbine?

Iako je preuzimanje Pebblea sasvim sigurno signal početka konsolidacije na tržištu nosivih gadgeta, Information napominje da unatoč preuzimanju Pebblea, nije baš jasno ni kako će se sam Fitbit spasiti od akvizicije.

Njihova dionica, bez obzira na to što prema podacima IDC-a drže 29,4 posto udjela tržišta fitness trackera, ove godine već je pala za 70 posto vrijednosti. Fitbit je na burzi izlistan u lipnju 2015. s 20 dolara po dionici, no zbog loših prodajnih projekcija i osjetnog zasićenja na tržištu, vrijednost dionice je pala na oko 8,44 dolara.