Nekad je nužno odabrati stranu

Izgleda da je i Daimler u problemima; pod istragom su zbog ilegalnog softvera u Mercedesovom kombiju Vito

Njemačko ministarstvo prometa ispitivalo je Daimlerovog šefa Dietera Zetschea

CEO of German luxury car manufacturer Daimler Dieter Zetsche addresses shareholders during the company's annual general meeting in Berlin on April 5, 2018. / AFP PHOTO / John MACDOUGALL
FOTO: AFP

Njemačko ministarstvo prometa ispitivalo je Daimlerovog šefa Dietera Zetschea o tome koliko je automobila marke Mercedes-Benz potrebno popraviti, nakon što je ministarstvo pronašlo ilegalan softver za varanje na testovima emisija štetnih plinova. Njemački proizvođač je još prošloga tjedna morao narediti povlačenje oko 5.000 modela Mercedes-Benz Vito opremljenih s 1,6 litrenim dizelskim motorima. Iz Daimlera su izjavili kako će se žaliti na odluku ministarstva da je softver ilegalan, no unatoč tome, spremni su za suradnju.

Njemački ministar prometa Andreas Scheuer dao je Daimleru rok do 15. lipnja za pronalazak rješenja za probleme s Vitom, piše Reuters. Njemačke novine Bild am Sonntag iz nepoznatih izvora doznaju da ministarstvo istražuje 40.000 modela Vito, te 80.000 modela C-klase, zbog mogućeg korištenja ilegalnog softvera. U pitanje su dovedeni motori modela OM622 iz Vita, te OM626 iz C-klase.

Trenutno se još ne za hoće li opozvati i C-klasu

Mercedes-Benz, odnosno Daimler, tvrdi kako softver koji su koristili nije bio ilegalan, te su najavili žalbu na odluku o povlačenju. Još uvijek nema indikacija da će modeli C-klase također biti opozvani, no vjeruje se da istražitelji istražuju i druge modele osim Vita. Trenutno također nema indikacija da je ovaj skandal povezan s BMW-om i VW-om, premda se u početku tako pretpostavljalo.

Što god se dogodilo, jedno je evidentno, Europa više ne preferira dizelske motore. Povrh državnih zabrana, problem je i u zahtjevima tržišta. Pojavom VW-ovog Dieselgate skandala prodaja dizela je oštro pala, a popularizacija hibridnih i električnih vozila navela je neke proizvođače na odustajanje od proizvodnje dizelskih motora. Daimler je, čini se, samo jedna od kompanija koja će osjetiti posljedice anti-dizelske klime na tržištu.