Nekad je nužno odabrati stranu

Izgleda da je i Google pronašao ruske oglase na svojim platformama

Još nije potvrđeno, ali Washington Post piše da su objavljivani na YouTubeu, Google tražilici...

FOTO: Carlos Luna/Flickr

Google je pronašao dokaze da su ruski agenti kupovali oglase na YouTubeu, Google tražilici, Gmailu i Doubleclick mreži oglašavanja, javlja Washington Post, koji je do informacije došao preko neimenovanih izvora. Ovim otkrićem ustanovljeno je da su ruski agenti radili na svim većim oglasnim mrežama, nakon što su Facebook i Twitter objavili slične dokaze. Međutim, oglase na Googleovim mrežama nije kupila ista grupa hakera koju se povezuje s Vladimirom Putinom, što znači da bi problem mogao biti veći nego što se mislilo.

Google još uvijek nije službeno komentirao vijest Washington Posta, a ranije je tvrdio da kupnja takvih oglasa nije njihov problem. Naime, oni su se redovito ograđivali tezom da konstantno paze, ali samo na to krše li se njihova pravila, čime nisu mogli otkriti jesu li Rusi kupovali oglase.

Uskoro bi trebali predati izvještaj Senatu

Google je dosad uspio izbjeći salve kritika koje su upućene Facebooku i Twitteru. CEO Facebooka, Mark Zuckerberg u jednom se trenutku i javno ispričao za ulogu svoje kompanije u rusko miješanje u izbore, te najavio mjere kojima će to u budućnosti spriječiti. Zuckerbergova isprika nije dobro prihvaćena u javnosti, budući da Facebook još uvijek nije javno objavio koji su oglasi pripadali ruskoj hakerskoj skupini. Stručnjaci zbog toga pozivaju američke vlasti da kreiraju rigoroznija pravila za društvene mreže.

Googleova istraga je još u povojima, zbog čega još nisu poznati iznosi, ni broj oglasa. Prema neslužbenim informacijama, Google bi se mogao pojaviti pred američkim Senatom 1. studenog ove godine, uz Facebook i Twitter, kako bi mogli predati svoje izvješće o ruskim oglasima.