Japanska vlada je upravo objavila da su Suzuki, Mazda i Yamaha varali na testovima emisije štetnih plinova

Sva tri proizvođača priznali su da su varali na testovima

Uprava Suzukija na press konferenciji nakon priznanja da su varali na testovima
FOTO: AFP

Japanski proizvođači automobila i motora Mazda, Suzuki i Yamaha, također su varali na testovima štetnih emisija plinova, izjavile su japanske vlasti. Japanski Nikkei piše kako je varanje ustanovljeno na nizu vozila koja su nasumično ispitana u završnim, odnosno testnim fazama proizvodnje automobila. Kompanije su samovoljno predale izvještaje o varanju japanskom ministarstvu prometa, što je nova praksa, uvedena nakon što su vlasti početkom ove godine ustanovile da slična varanja provode Subaru i Nissan.

Suzuki, Mazda i Yamaha su odobrili prodaju automobila koji su na testiranju trošili više goriva od predviđenog, ali i one koji nisu zadovoljili propisane razine štetnih plinova. Ministarstvo je pregledalo interna testiranja proizvođača u različitim periodima proizvodnje, a Suzuki je primjerice ispitan do 2012. godine. Ustanovljeno je da od 12,819 ispitanih Suzukijevih vozila, preko 50 posto nije smjelo u prodaju. Mazda je prošla bolje, pa je samo četiri posto vozila sporno, dok inspekciju nije prošlo samo dva posto Yamahinih motora.

Sve je krenulo s Volkswagenom

U lipnju, Nissan je priznao da su nepravilno mjerili ispušne plinove i potrošnju goriva na preko 19 posto svojih prodanih vozila u Japanu. Kobe Steel, Mitsubishi Materials i Toray Industries, kompanije koje su glavni dobavljači proizvođačima automobila, također su priznali kako su lažirali podatke o svojim proizvodima, koje su potom prodavali proizvođačima automobila. Vrijednost dionice Suzukija i Yamahe su pale za pet posto, dok je Mazdina pala za 1,3 posto.

Istrage o varanju proizvođača na testiranju emisije štetnih plinova intenzivnije su počele 2015. godine, kada je njemački Volkswagen priznao da su instalirali softver za varanje na testovima u preko 11 milijuna vozila diljem svijeta. Taj skandal je s vremenom prozvan Dieselgate, budući da su takvi uređaji za varanje uglavnom ugrađivani u dizelske modele.