Jedna švicarska kompanija je malo iskopirala slavnu Isettu iz 50-ih i napravila vjerojatno najslađi električni autić

Koncept se zasniva na Isetti iz 1950-ih, od koje je preuzeo glavninu dizajna

FOTO: Microlino/Facebook

Micro Mobility Systems je švicarska kompanija koja se inače bavi proizvodnjom urbanih prijevoznih rješenja poput električnih romobila. Međutim, 2016. godine, njihov šef Wim Ouboter je na ženevskom salonu automobila predstavio njihov prvi električni auto. Nazvali su ga Microlino, a koncept mu se zasniva na legendarnoj Isetti iz 1950-ih godina.

Iako su prvo najavljivali da će će s proizvodnjom krenuti prošle godine, sad kažu kako će ipak početi u drugoj polovici 2018. Prve isporuke planiraju za početak 2019. godine. Otkad su ga predstavili na ženevskom salonu, kompanija je dobila preko 3.500 prednarudžbi za ovaj auto koji bi trebao koštati oko 12.000 eura. Microlino će se proizvoditi u partnerstvu s dugogodišnjim proizvođačem električnih vozila, talijanskim Tazzarijem. Tazari je preuzeo tehnički dio proizvodnje, dok su dizajneri Microlina zaduženi za dizajn, marketing i prodaju.

Mjesto za dvoje

Autić je dug samo 2,4 metra i širok metar i pol. Iako je zbilja malen, unutra se, navodno, bez problema može smjestiti dvoje odraslih ljudi. Auto nema stražnja sjedala, već je stražnji dio vozila namijenjen električnom motoru, bateriji te prtljažnom prostoru koji iznosi pristojnih 300 litara. Kao što je bio slučaj i s njegovim prethodnikom iz 1950-ih, Microlino ima samo jedna vrata, s prednje strane, dok su prednja svjetla izbačena van vozila, uz bočne prozore.

Upravo bi takvo pozicioniranje vrata mogla biti jedna od njegovih glavnih prednosti. Sigurno ste dosad više puta uočili neki maleni auto, poput recimo Smatra, da je okomito parkiran između dva vozila. No, nastane problem kad pokušate otvoriti njegova vrata. Stvari kod Microlina su puno jednostavnije jer se vrata naprosto otvaraju prema naprijed. Također, u jedno konvencionalno parkirno mjesto se okomito mogu ugurati tri Microlina.

Punjenje na kućnoj utičnici

Službene specifikacije navode najveću brzinu od 90 kilometara na sat, s ubrzanjem od 0 do 50 kilometara za pet sekundi. Bez dvojbe, radi se o automobilu kojem je mjesto na gradskim prometnicama. Microlino ima domet između 126 i 202 kilometra, ovisno o tome koja je baterija ugrađena. Dostupni su kapaciteti od 8 kW/h te 14,4 kW/h, koji se mogu puniti na bilo kojoj kućnoj utičnici za, kako proizvođač tvrdi, samo četiri sata.

Kao i kod drugih startupova za električna vozila, nije odmah jasno koliko je realno da ovaj auto uspije na tržištu. Međutim, ako pogledamo bogatu europsku povijest mikro-automobila poput Isette i Fiata 500, čini se da su šanse za uspjeh Microlina sasvim dobre. Upravo zbog toga kompanija još uvijek nije najavila globalnu dostupnost pa će Microlino u početku biti dostupan samo u Europi. Kompanija je ipak spremna tražiti i partnere van Europe, kako bi se Microlino mogao proizvoditi za druga tržišta.