Kakav uspjeh. Vodnjanski Infobip, piše Bloomberg, ozbiljno razmatra izlazak na njujoršku burzu

Braća Kutić na vođenje Infobipa bacili su se nakon napuštanja tradicionalnih tvrtki, jedan HEP-a, drugi Uljanika

FOTO: Vjekoslav Skledar/Telegram

Najveći hrvatski startup i jedna od najvećih IT kompanija u ovom dijelu Europe, vodnjanski Infobip, ozbiljno razmišlja o izlasku na njujoršku burzu, objavljeno je danas. U razgovoru za američki Bloomberg mogući IPO potvrdio je to suosnivač i direktor Infobipa Silvio Kutić.

“To je nešto o čemu trenutno razgovaramo”, kazao je. “Do odluke bi moglo doći u sljedećih nekoliko mjeseci, pola godine, godinu dana”. Infobip razvija tehnologiju koja omoguće jednostavno komuniciranje s korisnicima kroz SMS ili WhatsApp poruke, a njihova rješenja koriste međunarodni klijenti poput Ubera i Vodafonea.

Očekivani uspjeh na američkom IPO-u

Prihodi Infobipa za prošlu godinu dosegnuli su 435 milijuna eura, a kako kaže Kutić, godišnji rast u prethodne dvije godine iznosio je 30 posto. S obzirom na dominantnu tržišnu poziciju, usku specijalizaciju unutar IT-a, postojan rast prihoda i razvikane klijente, Infobipov izlazak na američku burzu mogao bi polučiti ozbiljan uspjeh.

Vjekoslav Skledar

Njihova rješenja dosežu milijarde korisnika diljem svijeta – ako ste dobili SMS od svoje banke, osiguravajućeg društva, trgovačkog lanca, taksi službe, ili su vam odgovorili porukom nakon što ste glasali za svog favorita u nekom televizijskom showu, velika je vjerojatnost da vam je ta poruka sletjela u mobitel preko Infobipa.

Ekspresni odlazak iz javnog sektora

U opsežnom razgovoru za Telegram 2017. godine, Silvio Kutić prepričao je svoj životni put. Nakon diplome na zagrebačkom Fakultetu elektrotehnike i računarstva odmah se zaposlio u Elektri. Ujutro je došao na posao u HEP-ovu zgradu u Gundulićevoj ulici u središtu Zagreba. Radio je četiri sata na novom radnom mjestu, otišao na pauzu, popio kavu, kupio autobusnu kartu za rodni Vodnjan.

Odmah nakon odlaska iz javnog sektora, bacio se na privatne projekte i inicijative. S grupom prijatelja u Vodnjanu osmislio je Virtualnu općinu, projekt koji je imao mnoge elemente današnjih društvenih mreža i omogućavao mještanima da komuniciraju s lokalnim institucijama, udrugama, klubovima ili školom putem SMS-a i maila. Projekt je neslavno propao nakon nekoliko mjeseci, ali to ih nije obeshrabrilo.

Težak početak i plaćanje u šećeru

Godine 2006. Silvio i njegov kolega Izabel Jelenić registrirali su programersku tvrtku pod imenom Infobip, a na fotografiji iz tih pionirskih dana zabilježeni su mladi programeri Silvio i Izabel u uredu tvrtke čiji se sav inventar sastojao od dva laptopa, dva mobitela i jednog modema. “Bilo je onih koji su nam kasnili s isplatom 11 mjeseci ili su pak nudili plaćanje u šećeru”, rekao je.

Vjekoslav Skledar

“Početak nije bio jednostavan”, u istom je razgovoru za Telegram izjavio Silvijev stariji brat Roberto Kutić. Operativni direktor Infobipa pridružio se kompaniji prije deset godina, nakon što je napustio poziciju jednog od direktora u pulskom Uljaniku. Usprkos povremenih neuspjeha, shvatili su da je SMS kanal s ogromnim potencijalom.

Najbolji poduzetnici u Hrvatskoj

“Našli smo dobru nišu i dobre suradnike, stalno korigirali, slušali potrebe klijenata i tržišta i pivotirali; malo lijevo – malo desno”, rekao je Roberto Kutić. Danas zapošljavaju oko 1750 ljudi u desecima ureda po svijeta, a 90 posto dionica u rukama je trojice osnivača. Ranije ove godine proglašeni su najboljim hrvatskim poduzetnicima 2018., u prestižnom izboru EY-a.

Usporedno s mogućim IPO-om, Kutić je za Bloomberg iznio plan dodatnog širenja na američko tržište, o čemu je govorio i za Telegram 2017. godine. Oko 35 posto prihoda ostvaruju na američkim klijentima, uglavnom onima s globalnim operacijama poput Ubera, a najveći konkruent im je Twilio iz San Francisca koji je lani zabilježio 650 milijuna dolara prihoda.