Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

SADRŽAJ DONOSI HT

Kako do poželjnih poslova u HT-u ispričao nam je novi direktor IT sektora Frédéric Nin

U Ninovom je timu trenutno devet otvorenih pozicija za razne uzbudljive IT poslove, poput teachleada za digital

ZADNJA IZMJENA: lip 6, 2020
Foto: Sandro Lendler

Frédéric Nin, direktor IT sektora u Hrvatskom Telekomu doselio se u Zagreb prije šest mjeseci. Na poziciju je došao iz VEON-a, multinacionalne telekomunikacijske kompanije sa sjedištem u Amsterdamu, a u toj kompaniji bio je potpredsjednik softverskog razvoja. Prvo pitanje koje mi je palo napamet za Nina bilo je klasično pitanje kako se snašao u Zagrebu.

” Nakon što riješiš formalnosti, papirologiju i otvoriš bankovni račun, što je sve bilo nemali problem, shvaćaš da je ovo super zemlja za živjeti. Rođen sam u Nici, pa sam pronašao mnogo sličnosti s ljudima ovdje. Mentalitet i kultura su druga stvar, no neke navike su vrlo slične. Okružen si i brdima, a za dva sata možeš biti na moru. Sada kada mi se konačno pridružila obitelj, mogu reći da se i njima život u Zagrebu sviđa”, priča mi Nin.

Bavi se softverom od 2003. godine

Nin se softverom bavi od 2003. godine, a radio je u mnogim kompanijama. Najviše iskustva ima u retailu. ” Prije petnaest godina cijeli retail bio je uzdrman ekspanzijom interneta. Imali smo mnogo kompanija koje nisu razumijevale koliko je on bitan i nisu napravile kompletan zaokret internetu. Bilo je kasno, a morale su napraviti mnogo promjena. Radio sam u mnogim kompanijama i pomogao im transformirati IT ekosustav. To iskustvo dovelo me do VEON-a, gdje sam izgradio digitalni tim od nule do stotinu ljudi”, kaže.

U HT-u ga, pak, nije dočekala jedna stvar već 120 legacy sustava koji su preostali zbog internog IT sustava koji je bio segmentiran. Kaže da je to rezultat činjenice da su se spojile dvije kompanije – jedna za mobilnu, a druga za fiksnu telefoniju. Sada se svi ti legacy sustavi moraju transformirati, a potpuna digitalna transformacija je jedan od ciljeva HT-a. “Mislim da moje iskustvo može pomoći ovoj transformaciji. Moramo prebaciti legacy sustave u nešto što je fokusirano na korisnika i u realtimeu, a to je vrlo izazovno. Učimo brzo,u brzini možemo nekada i pogriješiti, no još brže učimo iz svojih pogrešaka. To je jednostavno problem koji je nastao zbog povijesti kompanije, a mi moramo sada promijeniti mnogo stvari u kratkom roku”, objašnjava.

Ne bavi se samo tehnologijom

Na svojoj poziciji, Nin se bavi uglavnom projektima, što smatra ljepotom rada u HT-u i rada u kompaniji koja je dio grupacije Deutsche Telekom. “Moj tipični radni tjedan sastoji se od usklađivanja s mojim tehnološkim timom. Redovito pratim napredak naše digitalne implementacije, a usklađujem se i s centralnim timom kako bismo mogli dobiti ono najbolje iz svih kompanija. Drugi dio mog posla je razvoj novih inicijativa i projekata te osigurati dodanu vrijednost za korisnik. Također, pružiti podršku za što je više moguće poslovnih dionika“ kazao je Nin.

Recimo, sada razvijamo dalje mobilnu aplikaciju, koja mora biti ekstremno responzivna i optimizirana. Podržavamo i cijelu kompaniju u procesima simplifikacije, testiranja i lansiranja novih proizvoda. A moraš i provoditi vrijeme s ljudima kako bi bio siguran da oni razumiju proizvod, te da im možeš pružati podršku. Na to mi odlazi dosta vremena, stoga, ne bavim se samo tehnologijom”, nastavlja. Od velike koristi im je, kaže, ekspertiza koju imaju razni timovi diljem DT grupe, pa mogu računati na njihovu podršku. Na kraju dana, najbitnije je da je njihov proizvod ili projekt uspješan, te da je prilagođen tržištu.

Indirektno vodi tim od 350 ljudi

Objašnjava nam kako se različiti sustavi često trebaju kombinirati kako bi korisnik imao informaciju čim prije. Kada korisnik koristi aplikaciju, mora mu odmah biti jasno gdje treba kliknuti, odnosno, aplikacija mora biti intuitivna. Izazovno je napraviti digitalnu evoluciju s naglaskom na jednostavnost, real time isadašnjost. “Razvoj takvih rješenja, kada imaš toliko legacy sustava je iznimno težak”, tumači.

Indirektno, u Ninovom timu se nalazi oko 350 ljudi, odnosno 250 internih i preko stotinu eksternih radnika. Izravno radi sa sedmero ljudi, koji su svi stručnjaci u svom području. Među njima su ljudi zaduženi za arhitekturu i integraciju, ljudi zaduženi za razvoj, te ljudi koji vode operacije i paze na to da se cijeli IT tim nalazi unutar zadanih budžeta. IT tim se ne nalazi samo u Zagrebu, već je raspodijeljen diljem Hrvatske kao primjerice u Splitu i Vinkovcima.

Traže nove ljude

U Ninovom timu je trenutno devet otvorenih pozicija, budući da su neke već popunili. Kaže kako su sve otvorene pozicije tehnološki orijentirane, a svaki od budućih zaposlenika bi bio zadužen za neku vrstu isporuke proizvoda. “Tražimo techleada za Big-Data, što je ustvari u središtu strategije kompanije. Ta osoba bi trebala implementirati nešto što zovemo microservice arhitekturu, a morat će i brinuti o tome da ta usluga korisnicima radi iznimno brzo. Tražimo nekoga tko ima iskustva u IT sektoru i razvoju IT proizvoda, no idealno bi bilo da ima matematički um. Naravno, morat će biti upoznat s microservice arhitekturom, te koji su obrasci njene integracije”, tumači Nin.

Traže i solution architecta, tech leada i engineera za big datu, što su također iznimno tehnološki orijentirane pozicije. Oni će morati znati obraditi veliku količinu podataka, no uz smanjenje broja grešaka te općenitih grešaka u mreži. Morati će znati osigurati najbolju mrežu za najmanji trošak. Traže i senior java developera, koji će također morati biti orijentirani na microservice.

Uz te tehnološke pozicije, traže i osobe koje bi bile OSS i CRM eksperti. Oni će također biti fokusirani na delivery, no trebaju imati i iskustvo u biznisu, odnosno na tim pozicijama. Ostale pozicije zahtijevaju ljude s iskustvom u digitalnoj arhitekturi. “Uz to što će u kompaniju donijeti svoje znanje, donijeti će i svoj kapacitet za učenje i radoznalost. Jako puno toga se može naučiti kroz rad u telekomunikacijskoj kompaniji poput HT-a. Imamo razne projekte poput pametnih gradova, pametnog doma i općenito neke projekte koji se tiču naših svakodnevnih života. Mislim da je to apsolutna win-win situacija za sve”, kaže Nin.

Od HT-a možemo očekivati daljnju digitalizaciju

U budućnosti, od HT-a možemo očekivati daljnju digitalizaciju, kaže. “Na tržištu želimo biti još digitalniji. Želimo dodatno digitalizirati manje kompanije i naše korisnike, a jako puno napora ulažemo u optičke mreže. Prošle smo godine spojili 50.000 kućanstava optikom, a u sljedećih par godina želimo na stotine tisuća. Nedavno sam pročitao zanimljivo istraživanje. Ustanovilo je da ako se povećaju internetske brzine i povezanost za deset posto, istovremeno povećavamo BDP države za jedan posto. Dakle, ne radi se samo o boljitku za korisnike, već za cijelu državu”, ispričao je.

Nin također kaže kako možemo očekivati i neke projekte koji se tiču i modernizacije gradova, kao što su Internet of Things i Smart City sustavi.


Sadržaj donosi HT

Ivan Luzar
Telegram autor
1701 članak Više o autoru