Pitali smo kako da mali hrvatski poduzetnik pobijedi Google pretraživač. Evo što su nam rekli eksperti

Google će davati prednost linkovima stranica koje imaju mobilnu verziju

FOTO: Rocky Movie

Danas nije dovoljno imati samo kvalitetan proizvod ili uslugu koji će garantirati uspjeh, ali to vjerojatno znate i sami. Neizbježani dio formule uspjeha je i kvalitetan marketing.

Iako je vaš proizvod ili usluga ista, načini na koji ćete doprijeti do svoje željene publike su se drastično promijenili. Doba jednosmjerne komunikacije je završeno, a klasična formula traženja kupaca više ne vrijedi. Danas kupci najčešće traže vas, a na vama je hoćete li im se ponuditi.

Kako prisutnost na internetu pretvoriti u profit

Prvi korak je postati pristuan na mjestu gdje su danas gotovo svi, odnosno izraditi svoju web stranicu. Time ste otvorili vrata poslovnom svijetu gdje je prisutan jedan sasvim drugačiji ekosustav. Kako bi se lakše snašli u svijetu digitalnom marketinga stručnjaci iz Effectus Medie pobrojli su neke elemente pomoću kojih ćete svoju prisutnost na internetu pretvoriti u profit.

Nakon što ste otvorili uspješnu web stranicu donosimo vam i savjete kako izvući maksimum iz online oglašavanja.

1. Pregledna stranica – manje je više

Pobrinite se da vaša web stranica bude pregledna i jednostavna za navigaciju. Istaknite ono najbitnije i pobrinite se da ne bude previše sadržaja na jednom mjestu. Najbolje je sadržaj, tj. vaše usluge podijelite u zasebne kategorije koje se nalaze na vidiljivom mjestu.

2. Prilagodite stranicu mobilnim uređajima

Kako danas gotovo polovica korisnika pretražuje web stranice putem mobilnih uređaja, tako je i Google odlučio nagraditi one koji su svoje stranice prilagodili mobilnim uređajima. Tako sve web stranice responzivnog dizajna (prilagođavaju se svim uređajima) automatski dobivaju bolju poziciju na Googleovim prirodnim rezultatima pretraživanja s mobilnih uređaja što rezultira većom posjećenošću stranice.

3. Istaknite svoje kontakt podatke

Zamislite da je svaka posjeta vašoj web stranici svojevsrstan sastanak s klijentom. Vi ste prezentirali sve što možete ponuditi klijentu, dali ste mu vizitku, a na njemu je hoće li Vam se javiti ili ne. Nemojte se bojati istaknuti mail adresu na koju vam se mogu obratiti kao i broj telefona. Kontakt obrazac na stranicama je postao uobičajena stvar, pazite da ne koristite previše informacija koje bi mogla demotivirati posjetitelje da ispune obrazac, sve što je bitno možete saznati u povratnom kontaktu telefonom ili mailom.

4. Važno je znati tko je vaša publika

Postavite kodove za praćenje posjećenosti stranice kao što je Google Analytics. Tako ćete, osim što ćete znati koliko ljudi posjećuje vašu web stranicu, imati priliku i upoznati vaše posjetitelje. Imat ćete uvid u mnoštvo demografskih podataka koji će vam biti odlični pokazatelji na čemu na web stranice trebate poraditi ili prilagoditi. Možete pratiti izvore prometa na vašoj stranici, optimizirati svoje marketinške aktivnosti na temelju podataka o kvaliteti posjetitelja sa svakog pojedinog kanala. Mjerite što se događa na vašoj web stranici.

5. Budite prisutni lokalno

Lokalni rezultati tražilice zauzimaju sve veći dio prirodnih rezultata tražilice, iznimno je bitno da imate jasno objavljene i pravilno strukturirane podatke o vašoj adresi fizičke poslovnice, mjestima gdje pružate svoju uslugu ili dostavljate svoje proizvode. Google Places for Business, Google Plus profil mogu učiniti mnogo po tom pitanju i povećati vidljivost vašeg poduzeća na tražilici.

6. Kontinurani prinos relevantnog sadržaja

Preporuka je da na vašoj web stranici redovno objavljujete sadržaj vezan uz vaše poslovanje, bilo da je riječ o video blogovima, novostima iz vašeg poduzeća ili područja u kojem poslujete, često postavljanim pitanjima klijenata, blog postovima zaposlenika o specifičnoj problematici industrije. Novim sadržajem kontinuirano educirate svoje postojeće i buduće klijente. Osim što ćete svojim posjetiteljima pružiti još jedan razlog zašto da se odluče za vaš proizvod ili uslugu, Google će u kratkom vremenu indeksirati taj sadržaj te ako procijeni da je releventan za upite korisnika, napredovat ćete i na prirodnim rezultatima pretraživanja.

7. Budite prisutni i na društvenim mrežama

Osim kvalitetne i optimizirane web stranice, važno je održavati kontakt sa svojim aktualnim, ali i potencijalnim klijentima. Prisutnost na društvenim mrežama doprijenit će vašem imidžu, ali ćete jednako tako moći biti u 24/7 komunikaciji s vašim korisncima što može itekako doprijeniti vašem poslovanju te otkriti vam nove mogućnosti za poboljšanje.

Izvucite maksimum iz internet oglašavanja

online-advertising-manager

Ako jednostavno nemate dovoljno jak brend ili sadržajno kvalitetnu stranicu koji će rezultirati boljom pozicijom na rezultatima pretraživanja, razmotrite opciju i plaćenog oglašavanja. Google je među rezultatima pretraživanja odredio određen prostor za oglase, pozicije koja se nalaze iznad prirodnih/organskih rezultata. Statistike pokazuju da se velik broj klikova ostvaruje upravo na tim oglasima, a jedan od razloga je što korisnici to niti ne tretiraju kao oglas, već kao relevantan odgovor na njihov upit.

U nastavku vam donosimo savjete Effectus Medie kako izvući maksimum iz online oglašavanja.

1. Jasno definirajte svoje poslovne ciljeve

Prije no što krenete u svijet online oglašavanja, budite sigurni što tim oglašavanjem želite postići. Ciljevi koje želite postići online oglašavanjem mogu biti različite prirode, mogu biti prodajno orijentirani, mogu biti branding orijentirani te sukladno ciljevima postoje različiti alati uz pomoć kojih je to moguće postići. Definirajte gdje se vaša potencijalna publika može nalaziti i probajte ih dosegnuti svojim oglašavanjem, ponudite im rješenje.

2. Pametno oblikujte svoju komunikacijsku poruku

Bitna stvar kod online oglašavanja, bilo da se radilo o oglašavanju na tražilici ili prikazivačkom oglašavanju na portalima ili u aplikacijama je način na koji ćete definirati svoju poruku. Bit oglašavanja je da ono rezonira s ciljnom skupinom i da bude maksimalno moguće personalizirano. Kod prikazivačke mreže je bitno da se zadovoljavaju kriteriji dizajna, odnosno da sami oglas odgovara izgledu stranice prema kombinaciji boja, da jasno komunicira poruku i da je vizualno atraktivan. Kod oglašavanja na tražilicama je u cilju pružiti čim bolji odgovor osobi koja pretražuje.

3. Animirajte korisnika

Recite svom targetu što točno želite da on učini, bilo vam u interesu dobiti upit, pretplatnika na newsletter, rezervaciju apartmana ili ostvariti prodaju proizvoda. Ukratko objasnite zašto ste bolji od svojih konkurenata i pozovite posjetitelja da napravi interakciju sa stranicom, takvi oglasi uvijek ostvaruju bolje rezultate.

4. Upoznajte svoju publiku

Vizualizirajte si idealnog posjetitelja vaše stranice, probajte si predočiti kakve su njegove navike pretraživanja, surfanja. Voli li više sportske i fashion portale, čita li više vijesti iz Hrvatske ili svijeta, na koji način pretražuje proizvode, uspoređuje li puno cijene i ponude proizvoda/usluga ili je impulzivni kupac. Svi ti podaci će vam biti od velike koristi u samom procesu ciljanja targeta koji želite da vidi vaš oglas.

5. Testirajte, testirajte, testirajte

Nemojte zazirati od izrade više različitih verzija kreativa, bilo vizualnih bilo tekstualnih. Nisu svi oglasi jednako atraktivni niti ostvaruju jednake rezultate. Kako bi uspješnije trošili svoj budžet i lakše postigli pozitivan ROI (povrat uloženog), uložite malo više u inicijalnu izradu kreativa oglasa i saznajte na koji set vaši korisnici najbolje reagiraju te kasnije usmjeravajte izradu oglasa u tom smjeru.

6. Mjerite, mjerite, mjerite

Ako su ciljevi jasno definirani, mjerenje će vam biti puno lakše. Postoje mnogi alati koji prate ponašanje korisnika na internetu i trebali bi koristiti sve za koje mislite da će vam dati bolju sliku o vašem posjetitelju. Koliko ostaje na stranici, kuda se kreće, kupuje li, stavlja li proizvode u košaricu, ali ne kupuje, kako reagira na akcije. Sve te informacije pomoći će vam u optimizaciji vaše oglašivačke kampanje i efikasnijem trošenju sredstava. Koristite glavnu prednost internet: sve se može mjeriti!

7. Optimizirajte svoje kampanje

Uz konstantan nadzor nad vašim oglašavanjem, sigurno ćete primjetiti da neke postavke funkcioniraju bolje od drugih. Putem ćete otkriti segmente za koje niste ni znali da postoje. Koristite sve te podatke koje prikupljate tokom kampanje kako bi ju učinili efikasnijom, kako bi dobili više povrata na svoju investiciju. Ako primjetite da vam posjetitelji kupuju proizvod A dominantno između 13-17h, a proizvod B između 18-20h prilagodite svoju kampanju na način da ponudite navedene proizvode u navedenim terminima s većim budžetima i CPC bidovima.

8. Imajte strpljenja i obrazujte se

Internet oglašavanje zahtjeva izvjesno strpljenje, efekti su teško vidljivi nakon dva dana oglašavanja. Bitno je shvatiti da je to proces koji ima samo jedan cilj, a to su bolji poslovni rezultati za vaše poduzeće. U tom procesu izrazito bitno je da vi kao oglašivač učite i da shvatite način na koji internet oglašavanje funkcionira kako bi vaš proizvod/usluga imao čim kvalitetniji nastup online.