Kako je ISIL pokrao marketinške trikove korporacija, od Hollywooda do Twittera

Koriste propagandu, društvene mreže, brendiranje i profesionalne filmske tehnike

FOTO: preuzeto sa israelbehindthenews

ISIL gotovo svakodnevno izaziva sablazan snimkama mučenja i egzekucija, ali stručnjaci tvrde da je teroristička organizacija izrazito vješta u privlačenju interesa ciljanih skupina, piše CNN Money. Posljednji u nizu dokaza za to je napad u Teksasu inspriran ISIL-ovom propagandom.

ISIL brojne sljedbenike privlači jedinstvenom mješavinom propagande, korištenja društvenih mreža, holivudskih tehnika snimanja i strategija brendiranja, karakterističnih za korporativni svijet. „Obavljaju sjajan posao brendinga“, kaže J.M. Berger, koautor knjige „ISIL: Država terora“.

Uspješno stvaraju svijest o zajedničkom identitetu

Reklamiraju se kao snažna, prkosna grupa bazirana na proročanstvu i vjerskim pravilima. Za razliku od ostalih terorističkih organizacija ne prezentiraju se kao netko sa slabim izgledima za pobjedu. „Gledajući iz marketinške perspektive oni prodaju prikaz snage“, kaže Berger i dodaje kako je jasno da se snaga prodaje.

Berger kaže da je ISIL bio izrazito uspješan u stvaranju svijesti o zajedničkom identitetu svojih sljedbenika, slično kao i nacističke grupe. Zajedništvo sljedbenika propagiraju uz pomoć tisuća korisničkih računa na Twitteru preko kojih objavljuju svoje poruke i videosadržaje.

Usavršili umijeće snimanja filmova

ISIL se ističe i po snimanju sofisticiranih filmova, u kojima uvjerljivo pozivaju gledatelje na povezivanje s militantima. Neki ISIL-ovi filmovi snimani su u formi dokumentaraca, kaže Berger te ističe da su usavršili umijeće prepričavanja događaja u svoju korist.

Stručnjak za brendove Jonathan Gabay kaže da je ISIL, u usporedbi s mutnim snimkama u vrijeme napada na njujorške blizance, terorističke videosadržaje doveo na višu razinu. „Oni za snimanje propagandnih filmova koriste holivudske tehnike“, kaže Gabay.

Slogani na promotivnim materijalima

„Poput mnogih korporacija ISIL tiska svoje slogane na promotivnim materijalima, poput znački, kovanica, šalica i uredskog materijala. Jedan njihov slogan glasi „Izdržati i proširiti se“, čime promoviraju snagu svoje organizacije“, kaže William McCants, stručnjak za bliski istok.

Drugi slogan je malo profinjeniji i kaže: „Stvorimo kalifat u skladu s proročanskom metodom“. McCants kaže kako je cilj ovog slogana promocija tvrdnji ISIL-a da je sve što rade u skladu s učenjem proroka Muhameda.

“Ljudi žele biti dio nečeg velikog”

Međutim, ISIL ne privlači samo vjerske fanatike. „Teroristička organizacija privukla je simpatizere motivirane izgradnjom nove Islamske države. Ljudi jednostavno žele biti dio nečeg velikog“, kaže McCants.

Ujedinjeni narodi procjenjuju da je oko 20 tisuća stranih boraca otišlo u Siriju i Irak boriti se na strani ISIL-a.