Startup NowThis kratkim videima milenijalcima je približio američke izbore. I ide im spektakularno

Postoje već 4 godine, no iskočili su prvi plan tijekom izborne kampanje

(FILES) This file photo taken on September 25, 2016 shows a combination of images showing Republican presidential nominee Donald Trump in Roanoke, Virginia on September 24, 2016 and Democratic presidential nominee Hillary Clinton September 21, 2016 in Orlando, Florida.
Republican presidential nominee Donald Trump has edged ahead of Democratic rival Hillary Clinton by a point for the first time since May, an ABC News/Washington Post tracking poll out November 1, 2016 has found. The poll also registered a seven point decline for Clinton in the share of likely voters who are strongly enthusiastic about her, a possible reflection of the renewed controversy over her use of a private server while secretary of state, pollster Gary Langer said. Trump's 46-45 percent lead in the four-way race for the White House, while well within the margin of error, is the first time he has polled ahead of Clinton in the survey since May.
 / AFP PHOTO / DESK
FOTO: AFP

Milenijalci su na glasu kao jedna od najapatičnijih generacija mladih ljudi koja se približava odrasloj dobi. Tako barem tvrde mnogi naslovi u medijima. Milenijalcima se, između ostalog, zamjera što ne izlaze na izbore, nego vrijeme radije provode u traženju načina da plate stan i režije i lajkanju objava na društvenim mrežama.

Kad smo već kod toga, društvene mreže su druga stvar koja je redovito na udaru mnogih intelektualaca. Ipak, možda je baš tu rješenje problema. Pametni, informativni i kratki video klipovi na društvenim mrežama mogli bi biti ključ u stvaranju politički osviještene i po mogućnosti, politički angažirane milenijalske publike, piše Wired.

Snimke u trajanju od 22 do 90 sekundi

To je otprilike vizija koju ima NowThis, blago lijevo orijentirani medijski startup koji vijesti objavljuje u obliku video sadržaja u trajanju između 22 i 90 sekundi, i to na različitim društvenim mrežama, ali prvenstveno na Facebooku i Snapchatu.

NowThis postoji već četiri godine, no tijekom američke predsjedničke kampanje pronašli su svoj ritam u rastavljanju najvažnijih vijesti u kratke, razumljive i probavljive informacije. Amerikanci koji za NowThis nisu čuli ranije možda su ga otkrili prošloga tjedna, jer se američki predsjednik Barack Obama u srijedu pojavio u tri videa, pokušavajući objasniti mladim ljudima zašto trebaju glasati za Hillary Clinton.

NowThis ima prilično zavidnu statistiku, piše Wired. Osamdeset posto njihove publike je mlađe od 35 godina. Prema izvještajima posjećenosti, njihov video sadržaj koji obrađuje predsjedničke izbore u Sjedinjenim Državama narastao je na dvije milijarde, a angažiranost korisnika u smislu dijeljenja, lajkova i komentara je oko četiri milijuna mjesečno. Video livestreaming treće debate ukupno je imao tri milijuna pregleda, odnosno bili su drugi, domah iza ABC Newsa, medija koji je bio Facebookov službeni partner za praćenje eventa.

Sadržaji koji su milenijalcima važni

“Odlučili smo dovesti sadržaj tamo gdje su milenijalci, a milenijalci su na društvenim platformama”, kaže Athan Stephanopoulos, predsjednik NowThisa. I tu je u pravu. Nedavno istraživanje koje je proveo John Della Volpe s Harvardskog Instituta za politiku, pokazalo je kako 80 posto milenijalaca ima profile na Facebooku, a oko 26 posto je reagiralo na sadržaje o predsjedničkoj kampanji, dijeljenjem sadržaja, lajkovima ili komentiranjem.

NowThis obrađuje i ostale teme koje su milenijalcima dovoljno važne i zanimljive da gledanje i dijeljenje. “Na društvenim mrežama dijelite sadržaje koji predstavljaju vaše stajalište, a želite se osjećati pametnije i angažiranije zbog toga što objavljujete”, kaže Tina Exarhos, direktorica sadržaja u NowThis. Zbog toga se NowThis fokusira na teme bračne jednakosti, jednakosti spolova, klimatskim promjenama, i reformom ksznenog sustava. Upravo su te teme važne milenijalcima, tvrdi Della Volpe.

Viralnost kao krajnji cilj

Ne manje važno, u njihovim se video klipovima pojavljuju važni i ugledni gosti. NowThis je objavio ekskluzivne intervjue s ljudima koje milenijalci poštuju, poput američkog potpredsjednika Joea Bidena i senatora Bernija Sandersa i senatorice Elizabeth Warren. NowThis isporučuje sadržaj u pristupačnom i lakoprobavljivom formatu, na kojem radi urednički odjel od 60 ljudi, prosječne starosti 25 godina.

I ljudi ih gledaju. Video s Bidenom pregledan je 30 milijuna puta. Jedan od videa s Obamom, objavljen u srijedu, već sada ima preko milijun pregleda. “Viralnost nije strategija”, objašnjava Stephanopoulos. Ali jest krajnji cilj, a za ostvarivanje tog cilja prioriteti su brzina produkcije, velika količina sadržaja, (u prosjeku 60 objava dnevno, i oko 2000 mjesečno) livestream formati koji omogućavaju komentiranje i konverzaciju, te atraktivni digitalni format.

’22 minute sada su 22 sekunde’

To, drugim riječima, znači da su svjesni kako većina ljudi Facebook pregledava na svojim mobilnim telefonima s isključenim zvukom, pa video mora biti privlačan neovisno o zvuku. Osim toga, znaju da ne smiju biti neuredni i kaotični.

Iz tih je ograničenja proizišao njihov potpis u obliku format s tekstom na ekranu. Naravno, moraju biti kratki, osobito za Snapchat, na kojem NowThis ima prvi ikad specijalizirani kanal za praćenje izbora – We the People. “Nekadašnje 22 minute sada su 22 sekunde”, tvrdi Exaros.

Dominacija društvenih mreža

Naposljetku, NowThis je postao važan zbog nekoliko razloga, a glavni je to što društvene mreže sve više postaju dominantna snaga za vijesti. “Mainstream mediji su postali kao krdo slonova. Kada su prisutni, svi su tog svjesni”, objašnjava Richard Parker, ekonomski analitičar na hardvarskom Shorenstein Center on Media, Politics and Public Policy.

“S druge strane, rastuća prisutnost perifernog novinarstva, osobito na društvenim medijima, može se usporediti s hijenama koje se prišuljaju i grickaju, stalno privlačeći pažnju.” Pojaviti se i brzo prenijeti poruku na mjestu gdje se ljudi već nalaze, je upravo pristup koji je usvojio NowThis.

Njihovu popularnost nije prošla nezapaženo. Primjetili su i je pristaše Donalda Trumpa, pa su napravili lažni video s logom NowThis, pokušavajući proširiti dezinformacije o Hillary Clinton malo prije održavanja druge predsjedničke debate.

Informativnost na prvom mjestu

Iako njihov biznis model ovisi o stvaranju mnoštvo klikabilnog sadržaja, njihov prvi prioritet je informativnost, a tek onda zabava. “Kada smo intervjuirali potpredsjednika Bidena, imali smo 30 milijuna pregleda za video s političkom temom. Tada nismo podijelili video s mačkom”, kaže Stephanopoulos.

“Nikada nismo rekli da možete u potpunosti razumijeti problem nakon što ste pogledali video u trajanju od 45 sekundi, no stalno objavljujemo nove vijesti pa naša publika može kontinuirano na tome graditi razumijevanje i učiti”, zaključuje.