Nekad je nužno odabrati stranu

Kako Rimac uopće zarađuje i zašto Porsche upumpava toliki novac u kompaniju

Na čemu prihoduje kompanija iz čijih pogona ne izlaze stotine ili tisuće automobila

U centru Zagreba građanima pradstavljen super automobil Rimac C-Two 28.09.2018., Zagreb - Na Trgu J.J. Strossmayer gradjanima je predstavljen novi automobil tvrtke Rimac automobili, C_Two, automobil jedinstvenih performansi u svijetu automobilizma.
Photo: Dalibor Urukalovic/PIXSELL
FOTO: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Porsche je objavio da povećava svoj udio u Rimac Automobilima sa 15,7 na 24 posto. Radi se o ulaganju od 70 milijuna eura, kojim će postati drugi najveći dioničar u kompaniji, nakon osnivača Mate Rimca. Prošlog tjedna neki mediji su objavili da će njemački proizvođač automobila preuzeti 50 posto Rimac Automobila, no to je ubrzo demantirano.

Iako je Rimac već neko vrijeme svojevrsna zvijezda među proizvođačima automobila jer se radi o vrlo mladoj kompaniji, postoje tek 10 godina, a već su u određenim segmentima u samom svjetskom vrhu, mnogima, uglavnom u Hrvatskoj, i dalje nije jasno čime se oni zapravo bave. Iz njihovih pogona ne izlaze stotine ili tisuće automobila, pa se često postavlja pitanje od čega žive?

Razvijaju komponente za druge proizvođače automobila

Žive od razvoja i prodaje komponenti drugim proizvođačima automobila. Lutz Meschke, jedan od ključnih ljudi Porschea u ponedjeljak je izjavio da su Rimac automobili na dobrom putu da postanu jedan od ključnih dobavljača za Porsche, ali i druge proizvođače, u segmentu visoke tehnologije. Rekao je i da je Porsche od Rimca već naručio razvoj “visoko inovativnih” serija komponenti.

Mate Rimac je u studenom prošle godine objavio video u kojem predstavlja rezultate poslovanja za prva tri kvartala 2020., ali osim financijskih podataka objasnio je i koje komponente rade za druge proizvođače. Radi se uglavnom o baterijskim i pogonskim sustavima, ali i ostalog što se može vidjeti na njihovim automobilima. Concept One i Concept Two zapravo i služe za demonstraciju što sve inženjeri Rimac Automobila mogu napraviti.

Kreću u proizvodnju većih serija komponenti

Suradnja Rimac Automobila s drugim proizvođačima može se podijeliti u tri faze. U prvoj fazi, koja je trajala od 2011. do 2015. radili su prototipove automobila. Zatim je od 2015. do 2018. uslijedila faza isporuke komponenti u malim serijama. I konačno, u trećoj fazi u kojoj su sada, pripremaju se za isporuke komponenti u velikim serijama, od tisuću do 100 tisuća komada.

Jedan od primjera suradnje iz druge faze jest ona sa švedskim proizvođačem super automobila Koenigseggom. Njihov model Regera ima benzinski motor snage 1100 KS, ali i tri električna motora te ukupna snaga sustava iznosi 1500 KS. Regera je obarala neke automobilske rekorde, a posebne performanse omogućila im je i po narudžbi razvijen Rimčev baterijski sustav.

Žele ostati potpuno neovisna kompanija

Zanimljivu suradnju Rimac Automobili imali su i s dizajnerskim studijom Pininfarina, koji je dizajnirao neke od najljepših automobila u povijesti. Naime, kada je Pininfarina odlučio napraviti vlastiti automobil, kao partnera u tom pothvatu odabrali su Rimac Automobile. Za Pininfarinin automobil koji je nazvan Battista, Rimac automobili razvili su baterijski i pogonski sustav te softver. Objavljena je i vrijednost ugovora od 80 milijuna eura.

U vlasničkoj strukturi Rimac Automobila, osim Porschea, još su i korejski proizvođači Hyundai i Kia, no Rimac inzistira na tome da ostanu potpuno neovisna kompanija, kako bi mogli razvijati projekte za razne kupce. Stoga ne čudi da su odlučno demantirali glasine da Porsche preuzima 50 posto vlasništva.