FOTO: Mihovil Radauš

Kako sam dizajnirao Telegram 2.0

Kreativni direktor TMG-a Mihovil Radauš o procesu izrade novog Telegrama

Kako sam dizajnirao Telegram 2.0

Kreativni direktor TMG-a Mihovil Radauš o procesu izrade novog Telegrama

FOTO: Mihovil Radauš

Telegram je 2015. donio svježinu u sadržaju i dizajnu na hrvatskom webu – međutim, 2015. je davna, a mi smo već tada bili nezadovoljni nekim detaljima. Poput činjenice da nemamo jasno definirane pozicije na kojima bismo duže isticali longform članke, ili mjesto na kojem bismo jasnije istaknuli sve Telegramove autore, kolumniste i analitičare. Novim dizajnom bavili smo se mjesecima. Odmah na početku odlučili smo da nećemo izbaciti proizvod s kojim nismo apsolutno zadovoljni (stari Telegram dobro je funkcionirao, i nije bilo potrebe raditi promjene bez velikog skoka naprijed).

Nove boje i dizajn

Bilo je tu dosta pokušaja i pogrešaka. Na redizajnu sam radio još otkako smo pustili prvi Telegram, ali je to bio projekt s kojim sam se primarno zabavljao u vremenu između drugih stvari na kojima sam radio. Nije mi baš išlo, lutali smo između nekoliko prototipa i prijedloga – sve dok lani nije izašao novi The Verge. Otvoreno priznajem, vidno sam se inspirirao njime.

Znao sam da je to smjer u kojem trebamo ići. Hi-tech feel, široki formati, tamne istaknute pozadine, gradijenti i veliki header s izmjenjivim pozadinama. Iako je struktura bila neupotrebljiva za naše tržište, The Verge mi je poslužio kao izlika da napravim sve one sulude stvari koje sam mislio da mi nikad neće proći. Nakon dosta analize i pokušaja, došali smo do formule kako takav dizajn prilagoditi onome što nam treba za Telegram.

Odmah sam zaključio da moram maknuti fokus s crvene boje branda, koja je ionako noseća boja većine hrvatskih medija. Prebacivši boje u trostruki gradient, ljubičaste, crvene i žute, širom smo otvorili vrata igranju sa suludim vizualnim rješenjima. Malo sam modificirao i sam logo. Više nemamo okvir oko naziva ‘Telegram’, već samo deblji, masniji tipografski logo. Jedinom kada sam pronašao i adekvatnu tipografiju za naslove, koju sam morao dodatno modificirali radi lakše čitljivosti, euforično sam s Miranom posložio elemente na naslovnici i sve je nekako krenulo samo od sebe.

Glavni tehnički elementi novog Telegrama

Strukturu naslovnice uglavnom smo zadržali i prilagodili novim dimenzijama, a između su ubačene pozicije za isticanje Telegramovih velikih članaka. Koristeći tamne i svijetle podloge, postigli smo zanimljiv kontrast flowa stranice te ubacili sitne cinculirane detalje koji dodatno obogaćuju sadržaj. Ova trenutna verzija minimalno se razlikuje od originalnog prijedloga, te je, vjerojatno, projekt u kojem smo imali najmanje izmjena originalne vizije.

Veliki članci

Ono po čemu je Telegram prepoznatljiv su longform članci. Znali smo da ovdje moramo napraviti nešto napredno, što će obogatiti sadržaj koji im pružamo. Developerski tim odlučio je pustiti sve kočnice. Golemi, tipografski naslovi, fotografije od ruba do ruba i bogato formatirani serifni fontovi. Htjeli smo korisnicima dati do znanja da nam je užasno stalo do tog sadržaja, stoga smo predstavili četiri nova formata članaka: Velika fotografija, Panoramski, Portretni i Komentar s kojima naš odjel dizajna i naša redakcija mogu ostvariti sve svoje snove.

Nikad raskošniji longform članci

Skroz nova mobilna verzija

Cijelo smo vrijeme vodili računa o tome kako će to izgledati na mobilnim uređajima. Bilo nam je bitno zadržati sve elemente desktop verzije, tako da mobilni korisnici imaju jednako kvalitetno iskustvo korištenja stranice. Responzivni dizajn i mobile-first su jako lijepi, trendy izrazi koji najčešće rezultiraju potpunom katastrofom.

Barem što se tiče high-traffic news stranica. Odlučili smo se napraviti posebnu mobilnu verziju, kako bi posebno optimizirali sve elemente za mobile i svojim čitateljima ne ubili apsolutno sav data promet. Neskromno mogu reći da sam zadovoljan napravljenim.

Istinski bogata mobilna verzija

Što je sljedeće?

Sada imamo tri portala na novim, proširenim dimenzijama na 1200px širine i arhitekturi koju koristimo: Telesport, Dblog i Telegram. Osim sitnih ispravaka na Telegramu i redovitog održavanja, u budućnosti planiramo i naše druge proizvode prebaciti na novi i napredniji dizajn. Net.hr, sljedeći si.