Kako se Pfizer spasio prodajući Kinezima seks (a s njim i Viagru)

Samo prodaja Viagre u Kini smanjuje im globalni gubitak za 24 posto

Nakon Appleove eksplozije u Kini, i farmaceutski div Pfizer pokazao je koliko je američkim korporacijama isplativiji novi, kulturno osjetljiviji pristup tom tržištu. Kad je Pfizer ulazio u Kinu, muškarci su tamo pitanje svojih seksualnih performansi rješavali pripravcima kineske tradicionalne medicine, od jelenjih rogova do goji bobica a farmaceutski stimulansi nabavljali su se eventualno na crnom tržištu.

Ali ekonomski razvoj ubrzano je urbanzirao zemlju, dolazile su tisuće stranaca, Kinezi su mijenjali način života i Pfizer je shvatio da će u samo nekoliko godina kvaliteta seksa postati jedno od glavnih pitanja, što je CBC zanimljivo obradio u ovom dokumentarcu.

Država je permisivnija, Kinezi raspoloženiji

Kineska politika prema seksualnom zdravlju stanovništva se ublažava se od Deng Xiaopinga, s rastom srednje klase ljudi više vode računa o kvaliteti života ili, kako je direktorica Kineskog udruženja seksologa Ma Xiaonian američki novinarima parafrazirala staru kinesku poslovicu, “kad su ljudi siti i na toplom, prvo na što misle je požuda.”

Dok Pfizeru zbog isteka licenci za blockbuster lijekove globalna prodaja pada već petu godinu zaredom, prodaja Viagre u Kini u zadnjih je godinu dana je skočila 47 posto i smanjila im ukupni pad prihoda za čak 24 posto. Štoviše, Kinezi su ostali lojalni Viagri i nakon što je Pfizer istekom licence počeo gubiti utrku s jeftinijom konkurencijom poput Cialisa. Ukupno su prihode od prodaje lijekova kojima su istekle licence u Kini povećali 18 posto.

Kampanja o seksu generirala 9 milijardi klikova

pfizer kampanja
Pfizer je sponzorirao mobilnu aplikaciju za muškarce koja funkcionira kao osobni savjetnik za bolji seks

Presudno je bilo shvaćanje Pfizera da im se u Kini otvara veliko ali još uvijek delikatno tržište pa su odabrali taktiku ulaganja u edukaciju i seksualno zdravlje. Lani su sponzorirali veliko istraživanje o seksualnosti u Kini u kojemu je sudjelovalo više od 1000 tamošnjih stručnjaka a rezultati su objavljeni u “Kineskoj plavoj knjizi idealnog seksa”. Publikacija je, prožeta sugestijama koje upućuju na Viagru, a zapravo je riječ o studiji seksualne disfunkcije u Kini i velikom priručniku o seksu i suvremenim seksualnim trendovima.

Pfizer je sponzorirao i aplikaciju za pametne telefone koja nudi dnevne savjete i podatke s područja muškog zdravlja i seksualnosti, među ostalim i savjet da se tijekom seksa obavezno gase telefoni. Pfizerova kampanja o seksu u Kini je u 2014. generirala 9 milijardi klikova na internetu.

Raste domaća konkurencija Viagri

jin ge
Baiyunshan Pharmaceutical Holdings iz Guangzhoua ima vrlo popularan lijek za erektilnu disfunkciju Jin Ge

Prije 20tak godina, piše Bloomberg, takva bi kampanja bila nezamisliva ali ekonomski rast mijenja način života i zahtjeve Kineza. Glavni razlog potražnje za seksualnim stimulatorima je to što Kinezi više zarađuju, imaju više vremena za sebe i nudi im se više razonode, ali sve je više i seksualnih disfunkcija kod muškaraca povezanih sa zdravstvenim problemima tipičnima za konzumerska društva –pretilošću, visokim tlakom i dijabetesom.

Kinezi više sjede, nezdravije jedu, više piju, manje spavaju i rezultat je, prema nalazima Pfizera, da 28 posto muškaraca u dobi od 30 do 60 godina pati od erektilne disfunkcije.

Za Pfizer i Viagru to predstavlja tržište od 68 milijuna ljudi, u kojemu trenutno imaju 60 posto udjela. Imaju jaku domaću konkurenciju, Baiyunshan Pharmaceutical Holdings iz Guangzhoua prošlog je listopada lansirao svoj lijek za erektilnu disfunkciju Jin Ge koji je 60 posto jeftiniji od Viagre i pokušavaju pojačati potražnju vlastitim edukacijskim programima. Pfizerov adut je činjenica da Kinezi još uvijek više vjeruju stranim lijekovima.